Kona Hei Hei AL 2020

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Gravelbike eruit....Kona erin!
Ik zocht tussen mijn twee huidige mtb's ( Salsa el Mar star en Cotic Rocket Max 160 mm ) een iets meer NL georiënteerde fully.
Uiteindelijk is het de Kona Hei Hei AL geworden. Ik heb deze vorige week opgehaald bij LT-Sports te Nijmegen, stond daar in mijn maat dus de deal was snel rond.
Van de week 2 serieuze rondjes rondom Nijmegen kunnen doen en hij bevalt super.
Wat een lekker sturend fietsje is dit zeg! De Sram NX/GX groep doet t prima ondanks dat het t als laagste in de Sram range staat.
De voorvork ben ik blij verrast over, waar de Revelation voorheen een instapper was is deze sterk verbeterd. Voelt erg solide aan, poten zijn dikker ook geworden en de instelmogelijkheden zijn voor mij ruim voldoende.
De Trans X dropper voelt best aardig aan, lange termijn moet zich nog bewijzen.

Afbeelding

En dan de kleur :kiss: Vind deze kleur voor het 2020 model echt super geslaagd.

Fiets is nog geheel standaard al heb ik wel een paar upgrades in gedachten, de standaard Shimano no name remmen ga ik vervangen voor SLX of XT, die geven mij wat meer remkracht en gevoel. En ipv het standaard 32 voorblad ga ik er een 34 op plaatsen. Paar kleine puntjes want verder is deze compleet gewoon goed afgemonteerd. Hopelijk dat we nu het fietsen weer een beetje kunnen opvoeren zodat ik weer wat meer km's in de benen ga krijgen ( en een beetje conditie :tong )
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Knappe fiets, proficiat! Denk je dat je veel verschil gaat merken tussen 34t en 32T?
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Mooie fiets, hoor. Heb altijd al een zwak voor de Kona`s gehad :-q

Mbt de Revalation: Da`s best een lekker vorkje maar je kan `m eventueel nog upgraden met een charger-demper, dan heb je eigenlijk een Pike.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Ad58 schreef: ma 16 september 2019, 12:51 Knappe fiets, proficiat! Denk je dat je veel verschil gaat merken tussen 34t en 32T?
Dank, ik rij nu veel in de onderste helft vd cassette, wellicht dat ik dan iets op kan schuiven en de hele kleine tandwielen wat kan sparen.
Op mijn starre 1x11 rij ik met een 36 blad, echter is die er niet voor deze crank ( dacht ik )
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Mooie fiets! :-q
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Rilson schreef: ma 16 september 2019, 13:12
Ad58 schreef: ma 16 september 2019, 12:51 Knappe fiets, proficiat! Denk je dat je veel verschil gaat merken tussen 34t en 32T?
Dank, ik rij nu veel in de onderste helft vd cassette, wellicht dat ik dan iets op kan schuiven en de hele kleine tandwielen wat kan sparen.
Op mijn starre 1x11 rij ik met een 36 blad, echter is die er niet voor deze crank ( dacht ik )
Is toch gewoon een Sram direct mount?
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Knappe fiets!
Kona heeft altijd wel iets gaafs.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Strakke bak en inderdaad een heel mooie kleur die er hier op de foto nauwelijks uit komt! (Had hem bij Laura zien staan).

Rilson schreef: ma 16 september 2019, 13:12
Ad58 schreef: ma 16 september 2019, 12:51 Knappe fiets, proficiat! Denk je dat je veel verschil gaat merken tussen 34t en 32T?
Dank, ik rij nu veel in de onderste helft vd cassette, wellicht dat ik dan iets op kan schuiven en de hele kleine tandwielen wat kan sparen.
Op mijn starre 1x11 rij ik met een 36 blad, echter is die er niet voor deze crank ( dacht ik )
Je schuift voor 6 á 7 % op, nog niet de helft van de stappen achter... . Dus veel gaat het niet uitmaken... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Mooie bike in die kleur 👍

Die GX NX mix schakelt inderdaad lekker en een stuk fijner als NX 1x11 vind ik.
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

Gave kleur! Mooie fiets!
Gebruikersavatar
Mr. Goodkat
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 28 augustus 2019, 09:59
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

Lekkere kleurencombi!
Trek Fuel EX8 2019
Trek Checkpoint SL5 2020

-Ride long and prosper 🖖-
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, die kleur :-q
En wat Lars zegt, voor 4 tandjes is achter ongeveer 1 versnelling omhoog of omlaag.
2 tandjes is zinvol als je nu telkens het gevoel hebt dat de ene versnelling te licht is en de andere te zwaar.
Dan zit je wel heel erg je fiets af te stemmen op jouw favoriete parcours (muggeziften?).
Rij je ergens anders, dan kan het juist weer verkeerd uitpakken.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Dus zoals jullie t zeggen zou t weinig uitmaken om een 36T tov een 32T voorblad te plaatsen?
Ik rij op de cotic ( voornamelijk buitenland ) met een 30T en op de Salsa nu met 36T, waarmee ik in NL overal mee rondkom. Binnenkort wordt die overigens weer SS 34-17 :winkie:
Mijn idee was dat bij elke 2 tanden voor erbij ik ongeveer 1 kransje op de cassette op kan schuiven...
Heb trouwens gezien dat Sram de 36T en zelfs nog groter heeft, hoe ik erbij kwam dat deze maar tot 34 ging snap ik niet...
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Nee, bij je singlespeed is het ongeveer 2:1. Dus 2 tandjes voor is dan ongeveer 1 tandje achter.

Bij een cassette moet je echt gaan rekenen.
De Ritzelrechner maakt het heel inzichtelijk.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Dat van de SS snap ik wel.
Het ging mij er meer om dat als ik een 4 tanden groter blad voor plaats ik waarschijnlijk op de cassette ook wat hoger kan en ga rijden. Alleen om de cassette een langere levensduur te geven, de kleinste kransjes slijten toch het hardst.
Ga er eens goed naar kijken.... :-q
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Plaats reactie