Intense Spider FRO... Slamm that saddle!

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Wegens aanhoudende hoofdpijn helaas niet weg geweest vandaag maar morgen is er nog een dag :lol:

Wel heb ik Afgelopen 2 uur mijn zelfbouw Schans verder af kunnen maken.
Opklapbaar in drie delen en het laatste stuk is nog hoger en lager af te stellen. Dus als kicker of zelfs horizontaal. (resp. 35 en 50 cm)
Als hij goed bevonden is gaat er nog een laagje verf overheen en is hij klaar :-q

Morgen lekker fietsen! Vandaag nog even schansje proberen :wink:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Dat is een degelijk ogende schans. Succes! We zien de beelden wel verschijnen.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Eerst even in Oostvoorne spelen en dan vanmiddag schansen!

Ik zal wel een filmpje maken ja, en posten.... mits ik niet op mijn bakkes ga :lol:

Het is meer een soort blog dan SYS aan het worden zo :oops:
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Nou dat was weer een deceptie.... zondag naar Oostvoorne gegaan met een maat maar het was veel te modderig om te genieten van de route dus na 6km besloten om in te pakken en door te gaan naar Burgh-haamstede.
Tot ik plots weer een stekende (migraine achtige) hoofdpijn ontwikkelde in no-time. Zo erg dat ik naar huis ben gereden.

Dus weinig afgesteld en weinig genoten.

Vandaag ben ik wel een uurtje buiten wezen spelen met mijn zoons en de schans snel aangepast zodat ze hem af konden rijden zonder te hoeven springen.

Ik heb de tijd benut om deze lage jump te gebruiken om de demper wat af te stellen. Veel afstellen kon ik er niet mee omdat ik alleen maar aan jumpen was maar ik heb dit high speed Rebound wel wat bijgesteld.
Schansje werkt prima trouwens :lol:
Na dit uurtje heb ik hem weer terug gebouwd zodat het derde deel er ook weer aan zat.

Ergens deze week nog maar eens opnieuw de parkeerplaats op :-q want dit kleine Jumpje was natuurlijk peulenschil.

Toch nog een klein filmpje gemaakt van een sprongetje. Stelt niet veel voor maar je kan wel lol hebben op zo'n schansje. En je kan eens wat proberen

https://m.pinkbike.com/video/530234/
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

DIY opvouwbaar schansje deel 2.... test 1...

sprongetjes gefilmd:

https://www.pinkbike.com/video/530567/

De Schans was best indrukwekkend toen ik hem net neerzetten en aan kwam rijden ....maar verstand op nul en gewoon gaan! Ik heb genoten 8)
Steeds Hoger en hoger! (ja ja ... ik ben echt een held :oops: )

Toen ik thuis kwam lag er nog een verrassing in de post van Ali :-q

Afbeelding

Ik heb wel de stuurklem moeten bewerken aangezien deze niet netjes rond was en hij op mijn mooie Vector stuur moest komen, In de gebruiksaanwijzing van het stuur staat al een waarschuwing voor niet ronde, pinchende klemmen. Dus in de schuur bezig geweest met schuurpapiertjes, vijl en een oud stuur.

En ik heb van de week nog een mooie marsh guard geknipt :D Niet z'n standaard zwarte maar van een placemat waar je diepte in kan zien, zo'n geribbelde.... :lol:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Patrick_V op zo 17 januari 2021, 17:02, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Je bent goed bezig de laatste tijd! Leuk! :-q
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Thanks!
Ik probeer inderdaad wat aan mijn techniek te schaven. Met springen probeer ik momenteel "light on the hands, heavy on the feet" om hoogte te krijgen met springen.
Maar eerst moet ik aan mijn vertrouwen werken voor ik zover ben.
En dat gaat goed!

Kleine stapjes :-q
sequence
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 21:46
Mijn mountainbike: is voor beginners :-)

:-q
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Jelle1707 schreef: di 20 augustus 2019, 11:43 Ik zie overigens dat er een onderdeel ontbreekt bij de demper. Zie onderstaande afbeelding. Gaat om de zwarte ring bij de onderste lager. Nu kijk je direct tegen het lager aan. Misschien goed om eens te kijken of je dit kan afdekken.

Afbeelding

Een langdurige irritatie vandaag aangepakt. Er miste inderdaad al tijden een bolt-cap zoals dat netjes heet. 14 pond zonder verzendkosten.....
Ik heb er zelf maar 1 gedraaid van aluminium. Het was een doorn in het oog!

Afbeelding

Verder heb ik eerder al alle versnellingskabel nokjes doorgeboord zodat ik een volledig gesloten kabel kon gebruiken. Voor mij een dikke plus!
Remmen volledig ontlucht, remblokjes uitgebrand en opnieuw ingeremd.
En iets zwaardere demper olie in de Velvet gebruikt (half 7,5wt half 10wt) om de compressiedemping wat beter te krijgen,

Verder nog steeds geen echte route gereden met de nieuwe demper maar wel al 4 keer buiten geweest om wat Urban gte rijden, schans goed gebruikt en mijn bunnyhop stellage gebruikt om de demper een stukje in te dialen. De bijbehorende app van cane creek is daar een handig hulpmiddel bij!
Het is wel een heerlijk dempertje hoor!

Weet jullie trouwens wie buiten Bikesuspension nog meer Xfusion vorken een volledige beurt kan geven? Bikesuspension de 13e gemaild... nog steeds geen reply. Ik was van plan er 140 euro naar toe te brengen maar ik begin weer te twijfelen :roll:

Dit weekend hoop ik toch echt lekker te gaan biken (ergens waar geen modderpoelen zijn)

Keep you posted :-q
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Eindelijk weer een keer LEKKER gefietst. Vanochtend die fiets achter op de auto gezet en naar Oostvoorne gereden. Wegens de ervaringen van vorige keer heb ik de hele noord en oostkant gelaten voor wat het is en alleen de zuid- en westkant 2x gereden.

De nieuwe achterdemper is intussen redelijk Dialled en geeft bergen vertrouwen op alle type obstakels. Hij is snel in zijn rebound zonder te bokken, de big hits worden soepel opgevangen en het lijkt of ik wel meer dan 100mm achter heb :-q Het grappige is dat ik nog geen 1 keer een harde bottom out heb gevoeld, terwijl ik toch wel redelijk hard ben geland op de nieuwe drop in het bos. Dat is een drop off waar ik moeilijk snelheid kan houden voor ik hem neem. Hij ligt bovenop een heuvel en de vlakke aanloop is maar een paar meter. 1e en 3e keer ging het aardig maar de 2e keer had ik toch te weinig vaart en ging het maar net goed :lol:

De rockgardens blijven toch één van mijn favo stukjes op de westkant. Daar merkte ik dat als ik ze op snelheid nam de voorvork de achterkant niet kan bij houden, maar dat is ook wel logisch 8) Die Cane Creek zit wel echt goed in elkaar!

Onderweg nog wat kiekjes gemaakt voor de SYS

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Vorige week een Stoic besteld en ben langzaam parts aan het verzamelen. Hij komt pas 24 Mei dus heb ik nog wel even.
Daarvoor heb ik een mooie One-Up V2 180mm dropper gekocht... en zoals jullie me misschien kennen, moest die natuurlijk gelijk op mijn huidige fiets. Zeker omdat ik daar nog 4 maanden op moet rijden voor de Stoic arriveert!

Slammmmm that saddle! Lekker hoor 180mm drop! 8)


Afbeelding
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Helaas lijk het einde van deze bike zich gisteren toch zachtjes aangekondigd te hebben, het lijkt wel of hij weet dat er concurrentie aan zit te komen :(

Wat het geval is:
Ik had al een tijdje wat last van stanchion creak ( https://www.youtube.com/watch?v=UZVQf9RZN6Q ) maar dat is sinds gisteren dus wel heel erg geworden.
Blijkbaar heeft de voorvork toch wat last van al het springen gekregen, misschien icm het koude natte weer ook. De kraakjes zijn gegroeid van 'af en toe' naar ''bij elke rem- en stuurbeweging'. En dat allemaal in het tijdsbestek van een maandje. Dus is het punt gekomen waarop ik ik dan toch heb besloten geen geld meer in deze bike te stoppen. Misschien dat ik nog een poging ga doen de stanchions opnieuw te persen maar dan moet ik eerst de goeie adapter hebben.

Echt wel jammer , maar er komt een punt dat..... en dat hebben sommige van jullie al aangekaart, het zonde is om geld in iets te steken wat eindig is... Ook omdat ik de achterbrug al eens heb gerepareerd, nieuwe en up-to-date spullen vaak niet passen (voorvork , dkkere banden, oude geo.... wensen...) Heb er lang over in dubio gezeten... en was tot de conclusie gekomen dat ik hem wilde houden. Maar zo zie je maar weer.....

Ik moet het nog een paar maandjes uithouden met al dat gekraak, want stanchion creak is behalve vreselijk irritant niet gevaarlijk. Wel hou ik hem scherp in de gaten natuurlijk.

Hij zal in ere gehouden worden met oudere en goedkopere spullen die ik nog heb liggen zodat mijn zoontje er af en toe er op kan rijden.
Dwz, een korte stuurpen met smaller stuur, geen dropper meer, oude XT derrie met 10V casette, oude DMR V8 pedalen, MT200 remmen van de Canyon Stoic enz enz...

Sad.... but very true :cry:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jammer inderdaad.


Maar je hebt ons wel meegenomen op een mooie 'reis' met de reparatie en de aanpassingen. Dank! :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Balen zeg. Een fiets met een verhaal. Die moet ergens aan de muur als je hem helemaal niet meer gebruikt.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Plaats reactie