Intense Spider FRO... Slamm that saddle!

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Erg leuk. Die fiets zal niet verkeerd rijden denk ik zo en die kaart van Anneke is een leuk detail!
“niet-natuurliefhebbers, de leegte van die levens schokt me” heel vrij naar Tim Krabbé.
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

Mooie fiets! Al ben ik niet geheel objectief natuurlijk.. Ik heb een aantal jaar met plezier op deze fiets rondgereden. :-q
Hij heeft al aardig wat eigenaren versleten volgens mij. Ik zie dat er ook flink wat aan veranderd is sinds ik hem verkocht heb.
Mooi ook om te zien dat een 26" als deze gewaardeerd blijft in al het 29" geweld van tegenwoordig!

Wat achtergrond informatie. Ik heb de fiets volgens mij in 2014 gekocht van iemand anders. Dus ook niet direct van Anneke. Voor zover ik weet is de fiets ook niet door Anneke tijdens wedstrijden gebruikt. Maar ik kan het mis hebben. Ik heb destijds kort email contact gehad met Anneke om bevestigd te krijgen dat het haar frame is geweest. Vervolgens stuurde ze ook de handtekening en framestickers mee. Zo te zien heb je deze ook nog meegekregen. Leuk!

Nu ik er over nadenk is de kleur van mijn "Snelle Jelle" logo ook nog gebaseerd op de Intense.. Misschien ook maar eens aanpassen.. :P

Ik zie overigens dat er een onderdeel ontbreekt bij de demper. Zie onderstaande afbeelding. Gaat om de zwarte ring bij de onderste lager. Nu kijk je direct tegen het lager aan. Misschien goed om eens te kijken of je dit kan afdekken.

Afbeelding

Veel plezier met de intense!
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Het wensenlijstje Groeit weer harder dan de bankrekening :lol:

Woensdag de banden getto tubeless gemaakt en met het afsnijden van de overtollige binnenband dwars door de achterband gesneden terwijl hij op 3 bar stond :winkie:

Dus nieuwe Joe's juice moeten bestellen en een nieuwe NN

Verder is er een wishlist ontstaan waar ik eigenlijk niet aan toe wil geven....

Shadow+ derrie
ESI grips
Nieuwe ketting (deze is echt nodig)
Nieuw zadel (kost me te veel.... dus op de lange baan)
36t ratchet voor de 240s naaf
Nieuwe NN voor om.de achterband te matchen


Daarnaast ben ik lekker bezig geweest met zero budget dingen zoals de zwaar gehavende crank zwarten en nieuwe grips gemaakt 8)

En natuurlijk een afdekkapje voor het lager :-q

Zie hier:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Weer wat spullen vervangen.

Intussen zitten er twee nieuwe bandjes op Aangezien de leeftijd van de vorige banden redelijk was opgelopen.
Nieuwe ketting geplaatst, de oude was over de 1 uitgerekt en de cassette was pas geleden door de vorige eigenaar vernieuwd. Gelukkig kon dat dus :-q

En niet omdat het moet maar omdat het kan bijpassende Oranje ESI chunky grips :bier:

Verder heb ik de volledig Dropper uit elkaar gehaald Omdat er zand in bleek te zitten.
Die loopt weer als een zonnetje!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5831
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Er is intussen heel wat gebeurd met de Spider de afgelopen weken.
Ik had al een paar ritten een kraak in de fiets zitten die er maar niet uit wou... bleek mijn frame gescheurd te zijn bij de las van de achterrem.
In dit topic kan je zien hoe dat is gerepareerd.

Na een paar korte maar stevige testritjes heb ik er wel vertrouwen in dat het allemaal heel blijft dus mocht er eindelijk een normale breedte stuur van mezelf besteld worden. Net binnen en gelijk gemonteerd, eindelijk! Want zo'n 69cm stuurtje is echt wel te smal. Nu is hij weer een comfortabele 74cm. En dat is zat met mijn kleine postuur.


Dus hier maar weer eens een plaatje van mijn plaatje

Afbeelding


en van de gerepareerde achterbrug: X marks the spot!

Afbeelding
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Die heb je erg mooi gerepareerd zo :-q
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Gebruikersavatar
Mr. Goodkat
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 28 augustus 2019, 09:59
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

Heel netjes geworden hoor!
Trek Fuel EX8 2019
Trek Checkpoint SL5 2020

-Ride long and prosper 🖖-
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Patrick, ga je nog mee de 2 of 3e nov?
“niet-natuurliefhebbers, de leegte van die levens schokt me” heel vrij naar Tim Krabbé.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ik zag dat hij eigenlijk al vol zat maar 3 november Zou het best nog wel kunnen als ik even overleg met de vrouw

Edit.... 3 nov heb Ik een verjaardag
Zaterdags kan ik nooit :bier:
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 618
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Altijd mooi om een 26er te zien 8)
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Al die tijd mijn reparatieverslag van de scheur in mijn frame zitten bijhouden, denkende dat ik in mijn SYS zat... :winkie:
De scheur is nog steeds niet terug. Dat is sowieso goed nieuws

Dus.... een kleine update:

Ik heb sinds vandaag een nieuwe fiets. Althans, zoe voelt het :D
Vanmiddag alle lagers van de achterbrug vervangen door nieuwe Enduro Max lagers ....en sommige waren om te schamen :oops:

2 van de 8 identieke lagers waren geen MAX lagers en waren door een vorige eigenaar vervangen. Deze zaten behoorlijk vast, de andere lagers waren ook stuk voor stuk slecht.
De insteek van dit stukje onderhoud was dat ik de bike in ere wil herstellen omdat het een echte do-it-al bike is die toch wel veel van mijn boxes tickt!
Het resultaat was dat het verschil een stuk groter uitviel dan ik verwachtte... de achterkant is een stuk soepeler en levendiger. Ik heb ineens weer een bike uit dit decennia ipv uit de vorige eeuw voor mijn gevoel. Hij deed me een beetje aan de mijn oude Neuron denken qua veergedrag achter. Het fijnste vind ik dat het spiken van de achterdemper is verdwenen. Dat zat dus in de lagers.... niet in de demper zelf
De bijkomende meevaller was dat de achterkant een stuk stijver en directer aan voelt.

Van de week had ik al een air sleeve onderhoudsbeurtje gedaan en de Reba heeft volledig onderhoud gehad.

Afbeelding

Dus we zijn weer op de goede weg! Tevens overgestapt vaan Conti Race king/ crossking protections.
Nieuwe XT casette , KMC ketting en XT shadow+ derrie...

Nu nog de dropper een beurt met nieuwe geleidingen (ben de naam kwijt van die dingen), een Shimano remsetje ipv de Elixer 5 en een ander zadel en dan kan ik voorlopig vooruit!

E natuurlijk omdat het een SYS is nog een plaatje van 2 weekjes geleden op de Camping

Afbeelding
Gebruikersavatar
Cadexrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: do 17 april 2014, 19:32
Mijn mountainbike: Rocks;-)
Contacteer:

Dat van die Sid was mijn eerste gedachte ook! Verder een pracht bike met een fris kleurtje!
Lars TB schreef: zo 18 augustus 2019, 18:02 Nice! :-q


Maar als je er nu echt gek mee blijft doen, gooi er dan een 120 mm Pike in. Een SID houdt niet zo van ruig werk... .
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ja de vork hou ik met een schuin oog in de gaten. Een xfusion, Reba of een Fox zo tot nog wel kunnen. Alleen een goede 2e hands 26" / qr 9mm / 1 1/8 straight steerer zijn een zeldzaamheid. Nieuw zou ook kunnen maar mij te duur.

In principe is de SID qua veergedrag prima na zijn grote beurt, alleen zijn de poten van kaas gemaakt ja :bier:
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

En waarom niet een Suntour Epixon of Raidon? Gunstig geprijsd en sowieso kwalitatief veel beter dan RS in dezelfde prijsklasse. Er is nog wel wat nieuw te krijgen in 1-1/8e en 26” QR100.
Plaats reactie