C₃H₈ Hugene MkI: Clinic steep & muddy - P30

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Blijft altijd klote he weigerende techniek. Gelukkig een goed nieuw alternatief gevonden :-q
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Mooi droppertje :-q
Zou wel even het overtollige vet eraf halen, dat trekt alleen maar vuil aan ;)
En ja helaas is KS niet de beste meer de afgelopen jaren.
Ik ben er ook van weg gestapt.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dice Oldskool schreef: ma 25 januari 2021, 19:54 Nice, veel plezier ermee. :-q De remote is idd baas. :bier:
Thnx, als ie net zo probleemloos is als die andere komt het helemaal goed :)
Dutch schreef: ma 25 januari 2021, 22:07 Blijft altijd klote he weigerende techniek. Gelukkig een goed nieuw alternatief gevonden :-q
Ja, dat soort dingen gaat echt irriteren. Slijtage is uiteraard normaal maar een dropper in koud 1,5 jaar volledig afschrijven is wel heel erg snel.
KevinBel schreef: ma 25 januari 2021, 23:31 Mooi droppertje :-q
Zou wel even het overtollige vet eraf halen, dat trekt alleen maar vuil aan ;)
En ja helaas is KS niet de beste meer de afgelopen jaren.
Ik ben er ook van weg gestapt.
Thnx, dat is al gebeurd, evengoed bedankt voor de tip :-q
Dit was m`n 1e ervaring met KS en het was geen beste.
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

TenZNL schreef: ma 25 januari 2021, 19:33 Ook hier weer eens tijd voor een update...ik had het al ergens anders geschreven maar ik ben helemaal klaar met de Lev Si.
In 1,5 jaar issie al 2x volledig geserviced, bij de 1e beurt werd al duidelijk dat de stanchion had ingelopen. De laatste weken moest ik na praktisch elke rit (zeker als het nat is) wat vet onder de kraag smeren, puur om `m soepel te laten bewegen. Vaak wilde hij aan het eind van de rit niet meer zakken of, nog erger, niet meer terugkomen.

Afbeelding
Ik was dus niet de enige.. Bij mij zaten er na een goed half jaar precies zulke strepen in de stanchion. Voor veul geld een nieuwe besteld bij Worldwide Cyclery, die kwam een dag voor de legendarische Pagani Let's Ride binnen dus in de trein naar Limburg die dropper zitten assembleren :lol: en twee ritten later zag ik alweer strepen ontstaan :cry:
Daarna een spotgoedkope Tranzx gestoken die 2,5 jaar probleemloos gewerkt heeft (en dat vziw nog steeds doet) op wat zijwaartse speling na, maar daar was de Lev ook niet vrij van wegens ontbreken van het speciale lager wat wel in alle andere KS'en zit.
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Demoniac schreef: di 26 januari 2021, 11:34 Ik was dus niet de enige.. Bij mij zaten er na een goed half jaar precies zulke strepen in de stanchion. Voor veul geld een nieuwe besteld bij Worldwide Cyclery, die kwam een dag voor de legendarische Pagani Let's Ride binnen dus in de trein naar Limburg die dropper zitten assembleren :lol: en twee ritten later zag ik alweer strepen ontstaan :cry:
Daarna een spotgoedkope Tranzx gestoken die 2,5 jaar probleemloos gewerkt heeft (en dat vziw nog steeds doet) op wat zijwaartse speling na, maar daar was de Lev ook niet vrij van wegens ontbreken van het speciale lager wat wel in alle andere KS'en zit.
Grappig (not), van het weekend met Roy wezen rijden en die heeft exact hetzelfde. 3 is geen toeval meer :(
De zijwaartse speling van mijn exemplaar is ondertussen ongeveer zo`n 2cm...als ik met losse handjes reed, leek het wel een kano.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

TenZNL schreef: di 26 januari 2021, 11:57
Demoniac schreef: di 26 januari 2021, 11:34 Ik was dus niet de enige.. Bij mij zaten er na een goed half jaar precies zulke strepen in de stanchion. Voor veul geld een nieuwe besteld bij Worldwide Cyclery, die kwam een dag voor de legendarische Pagani Let's Ride binnen dus in de trein naar Limburg die dropper zitten assembleren :lol: en twee ritten later zag ik alweer strepen ontstaan :cry:
Daarna een spotgoedkope Tranzx gestoken die 2,5 jaar probleemloos gewerkt heeft (en dat vziw nog steeds doet) op wat zijwaartse speling na, maar daar was de Lev ook niet vrij van wegens ontbreken van het speciale lager wat wel in alle andere KS'en zit.
Grappig (not), van het weekend met Roy wezen rijden en die heeft exact hetzelfde. 3 is geen toeval meer :(
De zijwaartse speling van mijn exemplaar is ondertussen ongeveer zo`n 2cm...als ik met losse handjes reed, leek het wel een kano.
Yup ging lang goed maar gelukkig heb ik die dropper ook eruit gedaan en nu een mooie one up erin. voelt al veel beter en soepeler aan als de ks
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Eindelijk weer eens een (bijna) normaal dagje biken in die Heimat. Maandag j.l. samen met Big Deef richting Willingen gereden en daar Dice en Vibe ontmoet. Lekker een dagje spelen voor hangjongeren op te dikke fietsen en te weinig skills, gecombineerd met veel lol, terrasbezoek en, helaas, wat panne.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door TenZNL op wo 16 juni 2021, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Zo, das vervelende panne. Gebroken derrie zie je ook niet elke dag. Ook niet iets wat je meestal op reserve bij je hebt.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Klitse schreef: wo 16 juni 2021, 19:34 Zo, das vervelende panne. Gebroken derrie zie je ook niet elke dag. Ook niet iets wat je meestal op reserve bij je hebt.
Ik wel :winkie:

Alleen reed ik daarna lek (een DH-casing nota bene...) en was de lift dicht. :lol:
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik zag hem al in de Strava foto’s bummer.
De lokale shop kon je dag anders vast nog redden?

Dit is wel de reden dat ik op mijn “Big” Bikes niet de mooiste schakel spullen monteer 8)

Enjoy!!

Edit lift dicht dan houdt het op, zeker met DH casings :bier:
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ik had (o.a) ook een complete reserve-wielset bij me, in een bestelwagen kan je nu eenmaal veel zooi kwijt :)
Heckler40 schreef: wo 16 juni 2021, 19:44 Dit is wel de reden dat ik op mijn “Big” Bikes niet de mooiste schakel spullen monteer 8)
Idd, idem hier. Ik zie dat soort spul toch als slijtdelen bij dit gebruik, dus het moet functioneel, niet te duur en makkelijk te vervangen zijn.
Maar goed, het was tijdens de laatste en allerlaatste runs dus de dag kon al niet meer stuk. En een DH-casing is stevig genoeg om rustig naar beneden te rollen zonder je voorste velg te slopen.
Laatst gewijzigd door TenZNL op wo 16 juni 2021, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Tja, als je de ruimte (en de onderdelen hebt). Meestal neem je het voor niks mee, maar als je het nodig hebt...
:-q :-q :-q

En met een lekke voorband kun je toch gewoon naar beneden manuallen? 8) :bier:
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Klitse schreef: wo 16 juni 2021, 20:01 En met een lekke voorband kun je toch gewoon naar beneden manuallen? 8) :bier:
Dat kan als je Fabio of Danny heet :lol:
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Toch knap..
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Klitse schreef: wo 16 juni 2021, 19:34 Zo, das vervelende panne. Gebroken derrie zie je ook niet elke dag.
1x per week toch wel in mijn geval. Veel Shimano 12 speed, maar ook regelmatig een SRAM versie uit de 12 speed collectie.


Ergens heeft de marketing de afdeling techniek ingehaald en maakt zich momenteel erg breed.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie