C₃H₈ Hugene MkI: New/Old wheels - P32

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Dennis17e schreef: zo 18 september 2022, 21:33

Maar zelf trappen voor wat trails ben ik ook wel voor in hoor :-q Tenzij jij een heel treintje van analoge fietsers mee kan nemen op sleeptouw.

Ik heb een accu in mijn frame, geen nucleaire fabriek. :-D

Afbeelding
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16807
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Sowieso zou ik weigeren iemand te slepen die zich ooit laatdunkend heeft uitgelaten over e-mtb's. Jeweetwel, degenen die het over "zelf trappen" hebben maar vervolgens wel in een lift stappen ;-)
En vergeet als je het toch doet niet de extra slijtage als gevolg van zware belasting van je motor en aandrijving door te berekenen. We weten allemaal hoe crimineel duur die 12-speed aandrijvingen zijn :o

Voordat iedereen denkt dat je gekke Henkie bent :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

kermit schreef: ma 19 september 2022, 08:30 Voordat iedereen denkt dat je een gekke Henkie Kikker bent :D
Te laat :tong
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16807
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Hij heeft jou al naar boven getakeld begrijp ik?

Ik laat iedereen gewoon zwoegen, geen e-mtb rijden is een keuze ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

kermit schreef: ma 19 september 2022, 12:39 Ik laat iedereen gewoon zwoegen, geen e-mtb rijden is een keuze ;-)
:-D :bier:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

kermit schreef: ma 19 september 2022, 12:39 Hij heeft jou al naar boven getakeld begrijp ik?

Ik laat iedereen gewoon zwoegen, geen e-mtb rijden is een keuze ;-)
En zich vervolgens afvragen waarom ze zo vaak gebashed worden... 🤦
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Is alweer even geleden, tijd voor een kleine update.

Aan de fiets is niet veel veranderd, die rolt eigenlijk prima ondanks alles wat ie voor z`n kiezen krijgt. Beide DVO`s doen onopvallend goed hun werk, enkel de dropper een overhaul gegeven. Het enige spannende (technisch) was, dat ik afgelopen vrijdag en de zondag ervoor tot 2x toe m`n ketting brak.
Dus net de boel voorzien van een nieuwe ketting, cassette en derailleur (die laatste was uit voorzorg maar de oude bleek bij vergelijk toch wel redelijk verfrommeld :roll: ).

En afgelopen vrijdag, samen met forumleden (Dennis17e, Tiewrap, Wootism, Big Deef en nog een kennis van Tiewrap) een custom clinic gehad van MTBflow in bikepark Winterberg. Het park was voor de 2e dag geopend maar het was echt superrustig en spekglad vanwege de grote hoeveelheid vocht in de bodem. Eerlijk gezegd was dit juist perfect voor deze clinic, door de gladheid werden foutjes gelijk afgestraft en goede houding en lijnkeuze beloond met grip en snelheid.

Steil en glad is geen combi die je vaak kan trainen, dus erg leerzaam en nog harder lachen:

Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

TenZNL schreef: vr 28 april 2023, 00:48 Is alweer even geleden, tijd voor een kleine update.

Aan de fiets is niet veel veranderd, die rolt eigenlijk prima ondanks alles wat ie voor z`n kiezen krijgt. Beide DVO`s doen onopvallend goed hun werk, enkel de dropper een overhaul gegeven. Het enige spannende (technisch) was, dat ik afgelopen vrijdag en de zondag ervoor tot 2x toe m`n ketting brak.
Dus net de boel voorzien van een nieuwe ketting, cassette en derailleur (die laatste was uit voorzorg maar de oude bleek bij vergelijk toch wel redelijk verfrommeld :roll: ).

En afgelopen vrijdag, samen met forumleden (Dennis17e, Tiewrap, Wootism, Big Deef en nog een kennis van Tiewrap) een custom clinic gehad van MTBflow in bikepark Winterberg. Het park was voor de 2e dag geopend maar het was echt superrustig en spekglad vanwege de grote hoeveelheid vocht in de bodem. Eerlijk gezegd was dit juist perfect voor deze clinic, door de gladheid werden foutjes gelijk afgestraft en goede houding en lijnkeuze beloond met grip en snelheid.

Steil en glad is geen combi die je vaak kan trainen, dus erg leerzaam en nog harder lachen:

https://youtu.be/eemJfv6L3IY
8) Goed filmpje!
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Erg leuk!

Werkt toch wel weer motiverend zo'n filmpje.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Lekker dagje spelen in de blub, day well spend zo te zien! :-q
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Is een leuke video geworden :-q Een goede clinic als basis voor het komende seizoen, daar gaan we nog wel profijt van hebben :bier:
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Nice!

Maar wat zeg je nu, ondanks een voorjaar als dit niet zo vaak gelegenheid om glad & steil te oefenen?😳
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

paulus1981 schreef: vr 28 april 2023, 10:44 Nice!

Maar wat zeg je nu, ondanks een voorjaar als dit niet zo vaak gelegenheid om glad & steil te oefenen?😳
Niet icm een lift :winkie:
Sinds ik verhuisd ben, heb ik geen plek meer voor m`n Tacx dus de klimconditie (die sowieso al te wensen overlaat) is na de winter non-existent :oops:

Belgie is tegenwoordig verder weg dan DE, maar beiden zijn een stuk rijden en daar heb ik niet altijd de tijd voor.
Al ben ik laatst wel in Remouchamps geweest:

Afbeelding

Daar was het ook lichtelijk nat :lol:
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Nou, het viel met de nattigheid best mee, alleen waren wij steeds op de enige track wat een baggerbende was op speciaal verzoek van ene Tenznl :lol:
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

TenZNL schreef: vr 28 april 2023, 10:59
Sinds ik verhuisd ben, heb ik geen plek meer voor m`n Tacx dus de klimconditie (die sowieso al te wensen overlaat) is na de winter non-existent :oops:
Je kunt dat ding ook in de tuin zetten. :winkie:
Plaats reactie