C₃H₈ Hugene MkI: New/Old wheels - P32

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4130
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Niet meer dan 100 km
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

baron062 schreef: za 1 januari 2022, 17:47 Niet meer dan 100 km
Da`s helemaal snel...ik heb even terug gerekend maar deze heeft er nu krap 2100km op zitten. (best een hoop voor 4 maandjes :oops: )
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

TenZNL schreef: za 1 januari 2022, 17:59 2100km ..... ... 4 maandjes
Gemiddelde van 125+ km per week 4 maanden lang is idd best veel. :o
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dice Oldskool schreef: za 1 januari 2022, 21:29
TenZNL schreef: za 1 januari 2022, 17:59 2100km ..... ... 4 maandjes
Gemiddelde van 125+ km per week 4 maanden lang is idd best veel. :o
En nog bak ik er nix van :lol:
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

TenZNL schreef: za 1 januari 2022, 23:44
Dice Oldskool schreef: za 1 januari 2022, 21:29

Gemiddelde van 125+ km per week 4 maanden lang is idd best veel. :o
En nog bak ik er nix van :lol:
Koopmansoliebollenmixsyndroom. Ook al doe je zo je best, het wordt niet wat. :winkie:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Vandaag voor het eerst de Diamond eens echt aan de tand gevoeld. Icm een WP Enduro in 2.4 bleek dit een zeer capabele combi in het natte en zompige Teutoburgerwald.
Met de rebound een tikje langzamer en de compressie wat meer open leek de vork wel aan de grond gelijmd en vrat alles op wat ik `m maar voor z`n wielen gooide. Met name was ik positief verrast op de (natte) wortels, het voorwiel heeft slechts 1x in de hele rit een stapje opzij gedaan (erg lomp aangesneden) De Hans Dampf achterop had duidelijk meer moeite om te volgen.

BHH is nu (met 150mm vork) 66gr, scheelt net een halve graad en is echt niet merkbaar behalve wat extra vertrouwen in de afdalingen. Wat natuurlijk ook aan de vork en/of band kan liggen. Anieweez, ik ben iig blij met het ding :)
Afbeelding
Mooie afdaling ligt hierachter 8)
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Klinkt goed. Ik heb dezelfde ervaring met de WP Enduro in Teuto. Mijn achterband (WP Cross) heeft ook veel meer moeite met dat terrein maar dat vind ik dan wel weer leuk, een beetje glijden achter. Overigens nergens in de problemen gekomen daarmee.
Mooi ook dat de Diamond bevalt. Had niet anders verwacht, zijn volgens mij hele fijne vorken. Had er zelf een willen hebben voor mijn NS maar de levertijd daarvan was destijds te onduidelijk.

Jammer dat ik vandaag geen tijd had om aan te haken. Hopelijk volgende keer wel.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Zijn geld dus meer dan waard. Had vandaag ook graag meegegaan maar dat doen we een ander keertje dan wel. :-q
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Klitse schreef: za 15 januari 2022, 21:51 Klinkt goed. Ik heb dezelfde ervaring met de WP Enduro in Teuto. Mijn achterband (WP Cross) heeft ook veel meer moeite met dat terrein maar dat vind ik dan wel weer leuk, een beetje glijden achter. Overigens nergens in de problemen gekomen daarmee.
Mooi ook dat de Diamond bevalt. Had niet anders verwacht, zijn volgens mij hele fijne vorken. Had er zelf een willen hebben voor mijn NS maar de levertijd daarvan was destijds te onduidelijk.

Jammer dat ik vandaag geen tijd had om aan te haken. Hopelijk volgende keer wel.
De Diamond is echt wel een upgrade tov de Revelation, net als de Topaz dat was tov de RS Deluxe. Het gevoel is nu dat klappen echt gedempt worden ipv een gevoel van "flexen onder impact". Er zit veel meer rust en stabiliteit in het geheel (zelfs met een harde instelling)

Ja, zo`n (licht) kwispelende achterkantje hou ik ook wel van. Is niet alleen leuk maar soms nog handig ook.

Er komt zeker een vervolg, dit is voor mij nu dichterbij dan Aachen of de Ardennen. Tzt hebben we wel ff contact :-q
Dice Oldskool schreef: za 15 januari 2022, 22:26 Zijn geld dus meer dan waard. Had vandaag ook graag meegegaan maar dat doen we een ander keertje dan wel. :-q
Komt goed, Dobbelsteen. Have fun tomorrow :-q
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

TenZNL schreef: za 15 januari 2022, 21:16 Vandaag voor het eerst de Diamond eens echt aan de tand gevoeld. Icm een WP Enduro in 2.4 bleek dit een zeer capabele combi in het natte en zompige Teutoburgerwald.
Met de rebound een tikje langzamer en de compressie wat meer open leek de vork wel aan de grond gelijmd en vrat alles op wat ik `m maar voor z`n wielen gooide. Met name was ik positief verrast op de (natte) wortels, het voorwiel heeft slechts 1x in de hele rit een stapje opzij gedaan (erg lomp aangesneden) De Hans Dampf achterop had duidelijk meer moeite om te volgen.

BHH is nu (met 150mm vork) 66gr, scheelt net een halve graad en is echt niet merkbaar behalve wat extra vertrouwen in de afdalingen. Wat natuurlijk ook aan de vork en/of band kan liggen. Anieweez, ik ben iig blij met het ding :)
Afbeelding
Mooie afdaling ligt hierachter 8)
Die fiets die kennen we nu wel, we willen die mooie actie foto's zien!

Enuh, het is geen wedstrijd over wie er het beste kan rijden of de engste dingen doet. Maar actie plaatjes zijn toch veel leuker om te maken en bekijken dan weer een zoveelste fiets tegen een boom of een hekje?
Laatst gewijzigd door maverick76 op zo 16 januari 2022, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi Wark, en nog steeds een toffe bike, ik kan er best naar kijken zo :-q

Ik probeer nu al een paar weken om ook die kant op wat te regelen, kwam steeds wat tussen. Ook voor vandaag een poging afgelast, en het weer hier is echt geweldig. En als ik dit nu weer lees kriebelt het nog wat sterker, ooit moet het lukken. Wel typisch dat ik dat Hörstel el een paar keer voorbij gereden ben om bij Ibbenbüren te gaan biken.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ibbenburen is ook waar het gebeurd. Het stuk tussen Hörstel en Ibbenbüren is ook niet heel interessant. De volgende keer rij ik ook gelijk naar Ibbenbüren. Scheelt een hoop verzuring.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

maverick76 schreef: zo 16 januari 2022, 14:30 Die fiets die kennen we nu wel, we willen die mooie actie foto's zien!

Enuh, het is geen wedstrijd over wie er het beste kan rijden of de engste dingen doet. Maar actie plaatjes zijn toch veel leuker om te maken en bekijken dan weer een zoveelste fiets tegen een boom of een hekje?
Goed dat je het naderhand nog even nuanceerd.

Maar het is heel simpel, het is of rijden of plaatjes schieten en ik doe toch liever het eerste. Bovendien was er even geen Adolf met een crappy fooncamera en 500x zoom voor handen :wink:
Laatst gewijzigd door TenZNL op zo 16 januari 2022, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Goeie combi de Diamond en Topaz, bevalt mij ook erg goed.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Moderators horen het geluid van slijpende messen van ver. :lol:

:-q
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Plaats reactie