C₃H₈ Hugene MkI: Clinic steep & muddy - P30

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5640
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Stel, je bent eens een paar dagen weg voor het werk en je vrouw wil in die tussentijd fietsen. Helaas bleek haar voorband zacht en dus besloot ze jouw fiets eens te proberen. Bij thuiskomst krijg je dan tussen neus en lippen te horen dat jouw fiets toch wel erg lekker fietst, of je misschien maar eens naar iets anders moet gaan kijken... Tja, wat doe je dan?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sorry voor de crappy telefoon pics maar het is iets met 130mm en 29" wielen. Wie het weet, mag het zeggen*. Behalve degenen die het al weten :winkie:
* Denk dat de hints vrij duidelijk zijn

En de rest:

Afbeelding
Netjes verpakt.

Afbeelding
GX eagle (heb nu al een hekel aan de shifter).

Afbeelding
Met de KS southpaw ipv de gewone dropperlever.

Afbeelding
En het totaal plaatje.

Het is de basisversie, enkel een dropper als extra genomen.
Specs:
Frame: Propain Hugene Large in lime/orbit blue met een RS DeLuxe RT (190x45/130mm) DVO Topaz T3 (190x50/138mm met begrenzer)
Headset: Acros
Vork: RS Revalation RC 140mm (35mm stanchions, 42mm offset) DVO Diamond D1 boost, 51mm offset
Dropper: KS Lev Si (gefixed) Crankbrothers Highline 7 (150mm)
Drivetrain: GX eagle 1x12 met M7100 shifter en derrie/32t 30t, Truvative Descendent 175mm Shimano Deore M6100, 170mm
Remmen: Formula Cura Shimano ZEE 203/180mm
Stuur: Sixpack Millenium 785, alu, stealth
Stem: Sixpack Leader 50mm Noname 35x35mm Sixpack Kamikaze 35mm
Wielen: 29" ZTR Flow S1, 29mm intern + set Hunt XC wide, 25mm intern voor NL/XC only
Pedalen: HT AE03 EVO+ Shimano Saint
Banden: Schwalbe HD en MM, reeds vervangen voor Maxxis FK en Ikon voor hier in de lage landen. En voor het natte seizoen een Rekon 2.25 ipv de Ikon.Ondertussen voorzien WP Race/Cross/Trail (naar gelang de omstandigheden) en een extra wielset met Assegai 2.5 DH en een DHR2 2.3 DD

Gewicht: 13,2Kg incl dropper en pedals (met de Maxxis)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
18-11-2021
Laatst gewijzigd door TenZNL op vr 28 april 2023, 00:50, 44 keer totaal gewijzigd.
Dunebiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 11 november 2016, 01:20
Mijn mountainbike: NL

Propain Hugene!
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4110
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

+1

Goede smoes trouwens, die moet ik onthouden...
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5640
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

@ Baron:
Geen smoes, zo is het echt gegaan en dat laat ik me geen 2x zeggen. :D
Dunebiker schreef: di 16 juli 2019, 17:24 Propain Hugene!
U gaat door voor de koelkast :lol:
Dunebiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 11 november 2016, 01:20
Mijn mountainbike: NL

Mooi ding!!!!! Veel plezier ermee!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5640
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Thnx, helaas moet de fun even wachten. De dropper werkt niet goed :((
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Fraai! Dacht op de eerste foto's heel even dat je een Santa Cruz had gekocht.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5547
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Buiten het feit dat je zeer zeker een erg mooie bike uitgezocht hebt zijn er aan jouw verhaal toch nog wel wat meer conclusies te trekken.

#1 Jouw vrouw kan/wil geen band oppompen.
#2 Jouw vrouw gebruikt in jouw afwezigheid (ongevraagd) jouw spullen.
#3 Jij luistert heel goed naar jouw vrouw als het zoals in dit geval goed uitkomt.
#4 :winkie:

Anyway, proficiat met de aankoop. :-q
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5640
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

suravida schreef: di 16 juli 2019, 18:31 Fraai! Dacht op de eerste foto's heel even dat je een Santa Cruz had gekocht.
I wish...komt er mss ooit nog wel eens van maar voor nu was het geen optie.
Dice Oldskool schreef: di 16 juli 2019, 18:37 Buiten het feit dat je zeer zeker een erg mooie bike uitgezocht hebt zijn er aan jouw verhaal toch nog wel wat meer conclusies te trekken.

#1 Jouw vrouw kan/wil geen band oppompen.
#2 Jouw vrouw gebruikt in jouw afwezigheid (ongevraagd) jouw spullen.
#3 Jij luistert heel goed naar jouw vrouw als het zoals in dit geval goed uitkomt.
#4 :winkie:

Anyway, proficiat met de aankoop. :-q
Een goed huwelijk draait om balans :winkie:
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Jammer van die dropper. Het is natuurlijk wel een prachtige fiets dus dat heeft je vrouw goed geregeld voor je.

Zit achter de keuze voor deze fiets nog een verhaal? Altijd leuk om te lezen waarom iemand voor een bepaald merk/model kiest.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5640
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Victor1977 schreef: di 16 juli 2019, 19:46 Jammer van die dropper. Het is natuurlijk wel een prachtige fiets dus dat heeft je vrouw goed geregeld voor je.

Zit achter de keuze voor deze fiets nog een verhaal? Altijd leuk om te lezen waarom iemand voor een bepaald merk/model kiest.
Dank je, Victor. Met die dropper zal het best in orde komen, na 7 weken nagelbijten ken ik genoeg kalmerende mantra`s om nog een paar daagjes geduld te hebben :wink:

Verhaal is een groot woord. Meer een kwestie van de juiste kandidaten binnen het budget vinden en na het bestuderen van de geo`s en de reviews voor de looks vallen :oops:
Hoewel ik de Pivot verre van zat ben, speelde het idee van een 29er trailbike al een poosje door m`n hoofd. Ik heb nog de Neuron van Roy getest maar twijfelde of dat wel iets voor mij was. Ook zat er een Niner Jet 9 RDO frame in de race maar na alles op een rijtje te hebben gezet werd de hollander in me wakker en kon ik de "bang 4 buck" van de Hugene niet negeren :winkie:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

:-q



Gaaf! Wederom een originele keuze!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

TenZNL schreef: di 16 juli 2019, 20:57
Victor1977 schreef: di 16 juli 2019, 19:46 Jammer van die dropper. Het is natuurlijk wel een prachtige fiets dus dat heeft je vrouw goed geregeld voor je.

Zit achter de keuze voor deze fiets nog een verhaal? Altijd leuk om te lezen waarom iemand voor een bepaald merk/model kiest.
Dank je, Victor. Met die dropper zal het best in orde komen, na 7 weken nagelbijten ken ik genoeg kalmerende mantra`s om nog een paar daagjes geduld te hebben :wink:

Verhaal is een groot woord. Meer een kwestie van de juiste kandidaten binnen het budget vinden en na het bestuderen van de geo`s en de reviews voor de looks vallen :oops:
Hoewel ik de Pivot verre van zat ben, speelde het idee van een 29er trailbike al een poosje door m`n hoofd. Ik heb nog de Neuron van Roy getest maar twijfelde of dat wel iets voor mij was. Ook zat er een Niner Jet 9 RDO frame in de race maar na alles op een rijtje te hebben gezet werd de hollander in me wakker en kon ik de "bang 4 buck" van de Hugene niet negeren :winkie:
Duidelijk "verhaal" 👍
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2157
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

TenZNL schreef: di 16 juli 2019, 18:47 Een goed huwelijk draait om balans :winkie:
Een goed huwelijk draait om een platte band! :winkie:
Maar gaaf speelgoed en vrolijke kleur waarvoor pluspunten.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5640
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Lars TB schreef: di 16 juli 2019, 21:15 :-q



Gaaf! Wederom een originele keuze!
Jurf schreef: di 16 juli 2019, 21:36 Een goed huwelijk draait om een platte band! :winkie:
Maar gaaf speelgoed en vrolijke kleur waarvoor pluspunten.
Thnx, heren. Hopelijk is het ook de goede keuze :)
Die kleur had ik ooit eens op een Pyga (meen ik) gezien en dat stond erg dik. Een vleugje (Hope) oranje zou er ook wel goed bij passen, denk ik (aangezien een wielsetje voor NL ook nog in de planning staat).

Maar goed, da`s voor later. Eerst maar eens zien wat Propain met die defecte dropper gaat doen.
Plaats reactie