Fedmas' Specialized Epic Expert

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Fedmas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 18 februari 2013, 22:22
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Cube Reaction

Hi All,


Het leek me leuk om deze fiets hier te delen. Afgelopen week aangeschaft, jong gebruikt. Betreft een 2018 Epic Expert. Sram Eagle GX, SID Dempers (met de brain), volledig Carbon 11m frame en Specialized's eigen Carbon Roval Wielen zijn wat hoogtepunten. De banden zijn vervangen voor Racing Ralphs (tubeless) en er zitten ESI grips op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De fiets zal voornamelijk gebruikt worden in Brabant, met een uitstapje naar de heuvelrug en Limburg op zijn tijd. Ik heb ook nog een hardtail (viewtopic.php?f=14&t=122688) tot mijn beschikking, waarbij ik nog twijfel of deze fiets blijft.

Betreft de Epic, ik ben geen fan van de Level TL remmen en ook in mindere mate van de GX groep. Ik denk dat ik tot de winter hiermee rij, maar dat na de winter een XT 12sp groep met nieuwe Carbon wielen de eerste grote upgrade worden. Wellicht dat ik eerder al de remmen aanpak.
Mocht men nog leuke tips of suggesties hebben, sta ik hier natuurlijk voor open!

Groet
lennartb82
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: di 1 maart 2016, 11:53

Mooie bike! Ik heb dezelfde (viewtopic.php?t=135275) en bevalt nog steeds prima.

De gx inmiddels aangepast naar x01. Wielen naar een andere carbon lichtgewicht (bredere) set en een nieuwe voorvork is onderweg. Remmen tzt nog een mooie shimano set op (tl’s blijven sompig)

Maar goed, je zult er geen spijt van krijgen :) inmiddels 5000 heerlijke km’ers op getrapt. Is en blijft een heerlijke fiets! Dus tips heb ik ook niet 😉
Fedmas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 18 februari 2013, 22:22
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Cube Reaction

Strakke upgrades! Ik heb eigenlijk altijd met Shimano gereden dus denk dat ik deze erop ga zetten. Wat betreft remmen, ik zou inderdaad een XT set overwegen als ik jou was. Vanwaar de nieuwe voorvork? En welke wielen heb je gekozen?
lennartb82
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: di 1 maart 2016, 11:53

Qua voorvork, ik heb de sid brain nooit lekker af kunnen stellen. Ben elke keer aan het prieken maar hij blijft megastug.. nu was ik het zat ;-)

Carbon velgen heb ik van zealcycling genomen. Superlicht, 240s naven, 25 mm en erg stevig!
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Mooie fiets! Veel plezier ermee!
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
K3vin
All rounder
All rounder
Berichten: 99
Lid geworden op: do 4 juli 2013, 22:30
Mijn mountainbike: 2018 Epic
Contacteer:

Mooie fiets idd! (ik heb dezelfde in een andere kleur) :D
Wat betreft de vork. Ik ben er ook niet laaiend enthousiast over. Mijn vorige Fox dempte kleine oneffenheden (degene die ja na 4 uur op de fiets zat wordt) veel beter. Ik ben van plan het binnenwerk van de SID te upgraden met een Charger demper en hoop daarmee de vork wat fijngevoeliger te maken.
Fedmas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 18 februari 2013, 22:22
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Cube Reaction

Ik vind de vork eigenlijk wel prettig, wel wat zoekende nog in het zoeken van de juiste afstelling. @K3vin, let me know wat het vervangen van het binnenwerk doet

@Lennart, ik zal ook te denken aan die Zeal wielen. Bevalt goed lees ik, mooi!
Plaats reactie