(Edit:)
Op Pagina 4 start de Privateer 141 build.
Hoi,
Ik zal ook maar eens een sys aanmaken.
Ben normaal niet zo van het showen, maar zoals mijn broer hier op het forum houd ik ook wel van een beetje feedback.
Na de Merida en Ghost mtb’s, ben ik zojuist een nieuwe projectje begonnen, met als basis een Commencal Meta AM HT 2019 frame. Dit zal mijn eerste fiets zijn die ik zelf opbouw, (met hulp van mijn broer)..
De bedoeling is om een soort van alleskunner te bouwen, waarmee ik hier in de buurt, maar ook op een bikepark fun kan hebben.
Onderhand zijn allerlei onderdelen al binnen, en ik ben langzaam begonnen met het opbouwen.
Hieronder een kleine speclist.
-Commencal AM HT 2019 essential frame maat M
-DT-Swiss M1900 wielset
-Michelin Wild Enduro/ Michelin DH22 banden
-Rockshox Yari 160mm voorvork (piston-upgrade)
-KCNC tapered headset
-SRAM GX 1x11 Derailleur 32t GXP Crank
-SRAM GXP Bottom Bracket
-Ceramic Speed derailleurwieltjes
-Shimano Zee remmen
-SLX Centerlock remschijven 203mm
-Renthal Fatbar 780mm stuur
-DMR 35mm stem
-Brand-X dropper
-One Up Flatpedals/Crankbrothers Mallet-E
-ODI ft Vans grips
-Ergon Sm Enduro
Ik zal snel wat meer foto’s toevoegen.
Commencal Meta “rebuild”
Goede keus en mooi spec list.
Vorig jaar heb ik ook een Meta HT opgebouwd maar dan met 29" wielen.
Ik vraag me wel even hardop af of de inbouwlengte van die vork niet te laag is voor dit frame?
Std builds worden geleverd met 29" vork met 150/160mm namelijk.
Succes met bouwen!
Vorig jaar heb ik ook een Meta HT opgebouwd maar dan met 29" wielen.
Ik vraag me wel even hardop af of de inbouwlengte van die vork niet te laag is voor dit frame?
Std builds worden geleverd met 29" vork met 150/160mm namelijk.
Succes met bouwen!
De voorvork is inderdaad een discussie puntje, volgens Commencal werkt het met dit frame. En moet zeggen dat ik deze voorvork eigenlijk voor weinig heb kunnen overnemen.
Ik begreep ook dat deze voorvorken “geupgrade” kunnen worden dmv tokens?
Hier moet ik me nog eens in verdiepen.
Ik begreep ook dat deze voorvorken “geupgrade” kunnen worden dmv tokens?
Hier moet ik me nog eens in verdiepen.
Die tokens zijn meer voor de afstelling, dat de vork meer of minder progressief inveert. Het is geen upgrade dus.Tjoentje schreef: ↑ma 18 maart 2019, 18:53 De voorvork is inderdaad een discussie puntje, volgens Commencal werkt het met dit frame. En moet zeggen dat ik deze voorvork eigenlijk voor weinig heb kunnen overnemen.
Ik begreep ook dat deze voorvorken “geupgrade” kunnen worden dmv tokens?
Hier moet ik me nog eens in verdiepen.
Maar die 130 mm moet nog gaan, eventueel dan iets harder oppompen dan de perfecte setup, dan is de hoogte aan de voorkant gelijk aan die van een 150 mm vork die zachter staat (minder sag dus bij de 130 mm versie)
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Weer wat geleerd. Bedankt voor de informatie!Lars TB schreef: ↑ma 18 maart 2019, 19:11Die tokens zijn meer voor de afstelling, dat de vork meer of minder progressief inveert. Het is geen upgrade dus.Tjoentje schreef: ↑ma 18 maart 2019, 18:53 De voorvork is inderdaad een discussie puntje, volgens Commencal werkt het met dit frame. En moet zeggen dat ik deze voorvork eigenlijk voor weinig heb kunnen overnemen.
Ik begreep ook dat deze voorvorken “geupgrade” kunnen worden dmv tokens?
Hier moet ik me nog eens in verdiepen.
Maar die 130 mm moet nog gaan, eventueel dan iets harder oppompen dan de perfecte setup, dan is de hoogte aan de voorkant gelijk aan die van een 150 mm vork die zachter staat (minder sag dus bij de 130 mm versie)
Gaat een mooie fiets worden! Met een 27,5” 150mm voorvork zit je op een balhoofdhoek van de opgegeven 65 grade en met een 130mm zal dat ongeveer 66 graden zijn. Zou ik me niet druk om maken, gaat prima.
Staat mooi met die banden, zit er zelf ook aan te denken om ze te kopen voor mijn nieuwe wielset straks.
Het lastigste van de opbouw vond ik nog het plaatsen van de rubbers waar de kabels doorheen gaan.
Suc6 met de bouw
Staat mooi met die banden, zit er zelf ook aan te denken om ze te kopen voor mijn nieuwe wielset straks.
Het lastigste van de opbouw vond ik nog het plaatsen van de rubbers waar de kabels doorheen gaan.
Suc6 met de bouw
- Victor1977
- Pro Biker
- Berichten: 1010
- Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
- Mijn mountainbike: Amsterdam
mooie plaatjes man, echte een toffe fiets geworden. Maar die photobucket watermerk zou voor mij een reden zijn om elder mijn foto's te plaatsen.
- Victor1977
- Pro Biker
- Berichten: 1010
- Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
- Mijn mountainbike: Amsterdam
imgur bijvoorbeeld, gebruik ik zelf ook