Opbouwen 29er op basis van FLYXII frame

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
robertjan12
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: do 21 juli 2011, 11:02

Bedankt voor je leuke reacties!
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Klasse fiets hoor, mooi zo all black. Qua looks doet hij erg aan een Reaction denken.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
robertjan12
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: do 21 juli 2011, 11:02

Werkelijk een heerlijk tochtje gefietst vanochtend, nieuwe route verkend met veel single tracks.. en de fiets heeft me op alle vlakken doen verbazen.. kwam trouwens goed weg met de 32 Tands

Afbeelding

Afbeelding


https://strava.app.link/SXkdBptT0V
robertjan12
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: do 21 juli 2011, 11:02

kleine update!.. km teller en telefoonhouder vervangen voor een Polar V650..

nieuwe cockpit:
Afbeelding
robertjan12
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: do 21 juli 2011, 11:02

vanochtend een heerlijk rondje gedaan alleen jammer dat 5km voor het einde ik in een keer KRAK hoorde! :o direct afgestapt en gekeken en gelukkig viel het mee.. slechts een bout van me seatpost van FlyXii compleet uit zijn schoefdraad getrokken :roll: dus de seatpost van FlyXii zijn niet echt om over naar huis te schrijven.. frame daar in tegen.. die heeft nog geen centje pijn geleden! :-q

Afbeelding

seatpost word vervangen door deze.. zal erg gaaf staan in de style van me stuur en stuurpen en hij was slechts 20gram zwaarder.. en aangezien ik inmiddels toch al 5 kilo ben afgevallen mochten deze 20 gram er wel weer bij :bier:
Afbeelding
Mmb40
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: za 19 mei 2018, 06:15
Mijn mountainbike: Rose Count Solo 3
Contacteer:

Mooie fiets👍 Ik heb recentelijk een 30T voor gezet op mijn workswell 29 HT. Daar kan ik nog steeds tegen de 40km/uur mee fietsen (11T achter). 1e ritjes zijn soort van shake down. Ik verloor bv boutjes van derailleur nok en zadelbout trilde los. Zaten niet met lock tight vast. Weer wat geleerd. Veel snelle XC km toegewenst.
WCB-M-062 XC Ricer

https://www.strava.com/athletes/mmb40" onclick="window.open(this.href);return false;
robertjan12
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: do 21 juli 2011, 11:02

thanks!, ik rij nog steeds met de 32t en bevalt me prima, gisteren toevallig met 57km/u een afdeling af gegaan en moet zeggen dat ik niet heel veel meer over had maar die snelheid was ook al hard zat haha :bier:
robertjan12
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: do 21 juli 2011, 11:02

Zo inmiddels er zo`n 1300km op zitten op de fiets en wat ben ik blij met deze aankoop zeg! het frame heeft me echt werkelijk geen enkel moment me nog in de steek gelaten!, afgelopen week UHR (Rhenen, Amerongen) gereden en waar ik in het begin nog wat onzeker was over het frame knal ik nu met 100% zekerheid naar beneden door de mooiste kom bochten en jumps/drops! niet kapot te krijgen (bij wijze van spreken)

hier nog wat actie foto`s van afgelopen week:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Jordi75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 26 januari 2012, 17:01
Mijn mountainbike: Whyte T-130 trail

Hi Robert Jan

Bevalt de fiets nog steeds? Ik zie dat je de 19" hebt gekocht. Hoe lang ben jij als ik vragen mag? :)
Saru mo ki kara ochiru
Even monkeys fall from trees

Fietsverleden:
Djerba Laser(90's)
Mongoose Rockadile SX (90's)
Cube
Scott Spark 930
robertjan12
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: do 21 juli 2011, 11:02

Jordi75 schreef: ma 6 april 2020, 20:16 Hi Robert Jan

Bevalt de fiets nog steeds? Ik zie dat je de 19" hebt gekocht. Hoe lang ben jij als ik vragen mag? :)

Heej, hij bevalt nog steeds uitstekend!.. nog 0,0 problemen mee gehad.. ik heb inderdaad de 19" en ben 1.87
arendjeMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: di 3 november 2009, 09:47
Mijn mountainbike: Orbea Alma H30 2020 en Flyxii HT 29 inch carbon

Hi Robert Jan,

Ik ben ook van plan een frame bij Flyxii te kopen. Hoe is het bestellen gegaan? Heb je voor duty-free verzenden naar europa gekozen? Krijg je geen naheffing? Is het frame nog steeds goed?

mvg

Arend-Peter
robertjan12
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: do 21 juli 2011, 11:02

arendjeMTB schreef: do 8 april 2021, 12:02 Hi Robert Jan,

Ik ben ook van plan een frame bij Flyxii te kopen. Hoe is het bestellen gegaan? Heb je voor duty-free verzenden naar europa gekozen? Krijg je geen naheffing? Is het frame nog steeds goed?

mvg

Arend-Peter
Hoi, ja ik heb hem duty-free laten verzenden en geen naheffing gehad.. maar dat misschien meer geluk dan wijsheid..

Verder bevalt die nog steeds perfect! Geen kraakje of wat te bekennen en ik beul hem af en toe goed af dus ik zou er zo nog geen bestellen!
arendjeMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: di 3 november 2009, 09:47
Mijn mountainbike: Orbea Alma H30 2020 en Flyxii HT 29 inch carbon

Bedankt voor je antwoord!

Heb inmiddels een frame besteld. Kan niet mijn orderstatus / account ergens op de site terugvinden. Dus ben erg benieuwd hoe het verzenden zal gaan verlopen. Krijg je nog een orderbevestiging van Flyxii zelf? Nu heb ik alleen een bevestiging van Paypal?

Hoe lang heb je moeten wachten op de verzending?

mvg

Arend-Peter
robertjan12
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: do 21 juli 2011, 11:02

arendjeMTB schreef: vr 9 april 2021, 10:50 Bedankt voor je antwoord!

Heb inmiddels een frame besteld. Kan niet mijn orderstatus / account ergens op de site terugvinden. Dus ben erg benieuwd hoe het verzenden zal gaan verlopen. Krijg je nog een orderbevestiging van Flyxii zelf? Nu heb ik alleen een bevestiging van Paypal?

Hoe lang heb je moeten wachten op de verzending?

mvg

Arend-Peter
Weet ik eigenlijk niet precies meer… maar stuur ze een mail zou ik zeggen, ze reageerde daar destijds bij mij wel goed op
arendjeMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: di 3 november 2009, 09:47
Mijn mountainbike: Orbea Alma H30 2020 en Flyxii HT 29 inch carbon

Hi Robert Jan,

Ik heb ca. 65 dagen moeten wachten op het frame, daarna onderdelen gespaard en vorige week in elkaar gezet. Zie: viewtopic.php?f=14&t=152657
Ik heb er inmiddels ook op gereden en het fietst heerlijk!
Plaats reactie