Dartmoor Hornet Hot Red

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

kermit schreef: ma 18 maart 2019, 14:39 Ik vermoed omdat je met zoveel veerweg aan de voorkant niet meer afgeremd wordt door die voorkant, waardoor de achterkant nog meer te verduren krijgt.
Als je star een trapje af rijdt doe je het vanzelf wat rustiger aan zeg maar ;-)
Ja zou het? Met mijn Spectral ging ik minder snel de trappen af dan nu met de Hornet.
“Old, not obsolete”
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

TenZNL schreef: ma 11 maart 2019, 22:43 (Mijn Primal nl ook :winkie: )
Dus toch van jou? Kunnen er ook wel bredere bandjes op. :grin:
Laatst gewijzigd door Marco79 op ma 18 maart 2019, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Nu ik aan mijn beiden fietsen gewend ben, merk ik dat ik voor urban ritjes steeds vaker de hardtail pak.
Voelt net wat speelser en wat meer "hooligan" :winkie:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16810
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Marco79 schreef: ma 18 maart 2019, 14:46
kermit schreef: ma 18 maart 2019, 14:39 Ik vermoed omdat je met zoveel veerweg aan de voorkant niet meer afgeremd wordt door die voorkant, waardoor de achterkant nog meer te verduren krijgt.
Als je star een trapje af rijdt doe je het vanzelf wat rustiger aan zeg maar ;-)
Ja zou het? Met mijn Spectral ging ik minder snel de trappen af dan nu met de Hornet.
Da's toch precies wat ik zeg? Door de flinke veerweg voor kun je behoorlijk tekeer gaan. Waardoor de achterkant het zwaarder krijgt, ik neem aan dat dat bedoeld wordt met een beproefd recept voor doorslaan van de achterband.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

kermit schreef: ma 18 maart 2019, 15:07
Marco79 schreef: ma 18 maart 2019, 14:46

Ja zou het? Met mijn Spectral ging ik minder snel de trappen af dan nu met de Hornet.
Da's toch precies wat ik zeg? Door de flinke veerweg voor kun je behoorlijk tekeer gaan. Waardoor de achterkant het zwaarder krijgt, ik neem aan dat dat bedoeld wordt met een beproefd recept voor doorslaan van de achterband.
Ah dat woordje star verkeerd geïnterpreteerd :oops:
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Marco79 schreef: ma 18 maart 2019, 14:50
TenZNL schreef: ma 11 maart 2019, 22:43 (Mijn Primal nl ook :winkie: )
Dus toch van jou? Kunnen er ook wel bredere bandjes op. :grin:
In naam niet...ik mag er alles mee doen, zolang hij maar weer in dezelfde staat terug komt als ze wil fietsen :roll:
Tjoentje
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: za 18 november 2017, 19:57

Hele dikke fiets, kleurtje is ook super! : Suprised :
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

JMA1992 schreef: ma 18 maart 2019, 14:13
marcomtb1972 schreef: do 14 maart 2019, 19:49

160 mm front en stijve achterkant is wel een beproeft recept voor stootlekken / achterwiel slopen, vooral met trappen.
Misschien verstandig om een rim protectie / cushcore te installeren op het achterwiel.
Weet niet of je aan de achterkant een 2.8 band kwijt kan in het frame, heb je even meer luchtkamer en ruimte voor een rim protectie, en ook nog wat extra comfort :-q onderweg naar de volgende trap :-D .
Suc6.
Hoe bedoel je het beproeft recept? Wat heeft de vork daar voor invloed op? Doel je daarmee op een meer achterover geometrie en meer gewicht op het achterwiel? Ik ben voorbereidingen aan het treffen voor een eigen 150-160 ltht dus het beproefde recept maakt mij nieuwsgierig.

Overigens denk ik dat een goede band met een stevig karkas ( bijvoorbeeld nobby nic ) daar ook veel aan bij kan dragen. Ik rij zelf met rocket ron achter ( 27,5 * 2,8 ) en dat is eigenlijk gewoon geen geschikte band voor trappen en freeride werk. Aan de voorzijde heb ik een nobby nic en dat karkas is taai als leer. Die van de RoRo lijkt wel gerecycled papier.. Vind dat ding onder mijn fully al slap ( op toch 1,2 bar ) laat staan onder een ltht.
Zoals Kermit het in zijn bericht uitlegt: Quote, Door de flinke veerweg voor kun je behoorlijk tekeer gaan. Waardoor de achterkant het zwaarder krijgt, ik neem aan dat dat bedoeld wordt met een beproefd recept voor doorslaan van de achterband.
Gebruikersavatar
D5R
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 154
Lid geworden op: do 30 september 2010, 14:24
Mijn mountainbike: Rood, Zwart en Zilver.

marcomtb1972 schreef: di 19 maart 2019, 23:33
JMA1992 schreef: ma 18 maart 2019, 14:13 Hoe bedoel je het beproeft recept? Wat heeft de vork daar voor invloed op? Doel je daarmee op een meer achterover geometrie en meer gewicht op het achterwiel? Ik ben voorbereidingen aan het treffen voor een eigen 150-160 ltht dus het beproefde recept maakt mij nieuwsgierig.

Overigens denk ik dat een goede band met een stevig karkas ( bijvoorbeeld nobby nic ) daar ook veel aan bij kan dragen. Ik rij zelf met rocket ron achter ( 27,5 * 2,8 ) en dat is eigenlijk gewoon geen geschikte band voor trappen en freeride werk. Aan de voorzijde heb ik een nobby nic en dat karkas is taai als leer. Die van de RoRo lijkt wel gerecycled papier.. Vind dat ding onder mijn fully al slap ( op toch 1,2 bar ) laat staan onder een ltht.
Zoals Kermit het in zijn bericht uitlegt: Quote, Door de flinke veerweg voor kun je behoorlijk tekeer gaan. Waardoor de achterkant het zwaarder krijgt, ik neem aan dat dat bedoeld wordt met een beproefd recept voor doorslaan van de achterband.
We gaan het wel zien en de praktijk zal het leren..
Tot nu toe weinig voortgang in het afbouwen.
Te druk met werk en de wielen laten op zich wachten..
Bij Superstar hadden ze leveringsproblemen met de V6 hub en zodoende nog steeds geen hoepels.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ja de kleur van het stuur is zo zo laten we zeggen hij kleurt leuk bij de vergrendeling van de Manitou :lol: :lol:
Geen commentaar...
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Zo jij gaat er echt voor met al dat rood!
Matcht vaak lastig, ik ben er zelf niet zo'n fan van.
Ben wel benieuwd hoe het wordt, ga je ook voor rode velgen?
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Lady in Red :D

Ik vind het wel mooi, het is in ieder geval rood dat met elkaar samengaat zo op het eerste gezicht.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Hoe is het met je project, Alwin? Wielen al gearriveerd?
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

We worden ongeduldig hier..... :lol:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Dikke componenten hoor 😃😃
Omdraaien kan altijd nog!
Yoehoe
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 2 april 2019, 12:49
Mijn mountainbike: Limburg België

Ik rij al enkele jaren met een hornet2016 rond. Heeft iets minder reach dan het '18 model. De ''18 kan zelfs tot 180 veerweg aan dus daar moet je je geen zorgen om maken. Deze steekwesp kan werkelijk alles aan en trappen en drops afrijden doe je met wat buigen door de knieën en uit het zadel. Ik heb uiteindelijk ook een cushcore in mijn velgen gelegd, maar nog niet uit noodzaak, gewoon uit nieuwsgierigheid en preventief omdat ik mijn wielen had geüpgraded en vaak veel stenen en rotsen onderweg tegenkom. Laat maar iets weten wanneer deze rooie klaar is en dan zijn jullie evt welkom bij mij in België voor een vette trail/enduro rode op de dartmoor.
Plaats reactie