Ja zou het? Met mijn Spectral ging ik minder snel de trappen af dan nu met de Hornet.
Dartmoor Hornet Hot Red
-
- Moderator
- Berichten: 16810
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Da's toch precies wat ik zeg? Door de flinke veerweg voor kun je behoorlijk tekeer gaan. Waardoor de achterkant het zwaarder krijgt, ik neem aan dat dat bedoeld wordt met een beproefd recept voor doorslaan van de achterband.
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Pro Biker
- Berichten: 1468
- Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
- Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er
Ah dat woordje star verkeerd geïnterpreteerd
“Old, not obsolete”
- TenZNL
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5651
- Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
- Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk
In naam niet...ik mag er alles mee doen, zolang hij maar weer in dezelfde staat terug komt als ze wil fietsen
In order of appearance: Pivot | Dartmoor | C₃H₈ Hugene | C₃H₈ Tyee
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
-
- Extreme Biker
- Berichten: 587
- Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18
Zoals Kermit het in zijn bericht uitlegt: Quote, Door de flinke veerweg voor kun je behoorlijk tekeer gaan. Waardoor de achterkant het zwaarder krijgt, ik neem aan dat dat bedoeld wordt met een beproefd recept voor doorslaan van de achterband.JMA1992 schreef: ↑ma 18 maart 2019, 14:13Hoe bedoel je het beproeft recept? Wat heeft de vork daar voor invloed op? Doel je daarmee op een meer achterover geometrie en meer gewicht op het achterwiel? Ik ben voorbereidingen aan het treffen voor een eigen 150-160 ltht dus het beproefde recept maakt mij nieuwsgierig.marcomtb1972 schreef: ↑do 14 maart 2019, 19:49
160 mm front en stijve achterkant is wel een beproeft recept voor stootlekken / achterwiel slopen, vooral met trappen.
Misschien verstandig om een rim protectie / cushcore te installeren op het achterwiel.
Weet niet of je aan de achterkant een 2.8 band kwijt kan in het frame, heb je even meer luchtkamer en ruimte voor een rim protectie, en ook nog wat extra comfort onderweg naar de volgende trap .
Suc6.
Overigens denk ik dat een goede band met een stevig karkas ( bijvoorbeeld nobby nic ) daar ook veel aan bij kan dragen. Ik rij zelf met rocket ron achter ( 27,5 * 2,8 ) en dat is eigenlijk gewoon geen geschikte band voor trappen en freeride werk. Aan de voorzijde heb ik een nobby nic en dat karkas is taai als leer. Die van de RoRo lijkt wel gerecycled papier.. Vind dat ding onder mijn fully al slap ( op toch 1,2 bar ) laat staan onder een ltht.
- D5R
- Mountainbike Junk
- Berichten: 154
- Lid geworden op: do 30 september 2010, 14:24
- Mijn mountainbike: Rood, Zwart en Zilver.
We gaan het wel zien en de praktijk zal het leren..marcomtb1972 schreef: ↑di 19 maart 2019, 23:33Zoals Kermit het in zijn bericht uitlegt: Quote, Door de flinke veerweg voor kun je behoorlijk tekeer gaan. Waardoor de achterkant het zwaarder krijgt, ik neem aan dat dat bedoeld wordt met een beproefd recept voor doorslaan van de achterband.JMA1992 schreef: ↑ma 18 maart 2019, 14:13 Hoe bedoel je het beproeft recept? Wat heeft de vork daar voor invloed op? Doel je daarmee op een meer achterover geometrie en meer gewicht op het achterwiel? Ik ben voorbereidingen aan het treffen voor een eigen 150-160 ltht dus het beproefde recept maakt mij nieuwsgierig.
Overigens denk ik dat een goede band met een stevig karkas ( bijvoorbeeld nobby nic ) daar ook veel aan bij kan dragen. Ik rij zelf met rocket ron achter ( 27,5 * 2,8 ) en dat is eigenlijk gewoon geen geschikte band voor trappen en freeride werk. Aan de voorzijde heb ik een nobby nic en dat karkas is taai als leer. Die van de RoRo lijkt wel gerecycled papier.. Vind dat ding onder mijn fully al slap ( op toch 1,2 bar ) laat staan onder een ltht.
Tot nu toe weinig voortgang in het afbouwen.
Te druk met werk en de wielen laten op zich wachten..
Bij Superstar hadden ze leveringsproblemen met de V6 hub en zodoende nog steeds geen hoepels.
Ja de kleur van het stuur is zo zo laten we zeggen hij kleurt leuk bij de vergrendeling van de Manitou
Geen commentaar...
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Zo jij gaat er echt voor met al dat rood!
Matcht vaak lastig, ik ben er zelf niet zo'n fan van.
Ben wel benieuwd hoe het wordt, ga je ook voor rode velgen?
Matcht vaak lastig, ik ben er zelf niet zo'n fan van.
Ben wel benieuwd hoe het wordt, ga je ook voor rode velgen?
- Victor1977
- Pro Biker
- Berichten: 1010
- Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
- Mijn mountainbike: Amsterdam
Lady in Red
Ik vind het wel mooi, het is in ieder geval rood dat met elkaar samengaat zo op het eerste gezicht.
Ik vind het wel mooi, het is in ieder geval rood dat met elkaar samengaat zo op het eerste gezicht.
- TenZNL
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5651
- Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
- Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk
Hoe is het met je project, Alwin? Wielen al gearriveerd?
In order of appearance: Pivot | Dartmoor | C₃H₈ Hugene | C₃H₈ Tyee
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
-
- Mountainbiker
- Berichten: 3
- Lid geworden op: di 2 april 2019, 12:49
- Mijn mountainbike: Limburg België
Ik rij al enkele jaren met een hornet2016 rond. Heeft iets minder reach dan het '18 model. De ''18 kan zelfs tot 180 veerweg aan dus daar moet je je geen zorgen om maken. Deze steekwesp kan werkelijk alles aan en trappen en drops afrijden doe je met wat buigen door de knieën en uit het zadel. Ik heb uiteindelijk ook een cushcore in mijn velgen gelegd, maar nog niet uit noodzaak, gewoon uit nieuwsgierigheid en preventief omdat ik mijn wielen had geüpgraded en vaak veel stenen en rotsen onderweg tegenkom. Laat maar iets weten wanneer deze rooie klaar is en dan zijn jullie evt welkom bij mij in België voor een vette trail/enduro rode op de dartmoor.