Cube stereo 150 HPA race 27,5+

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Dit is natuurlijk een erg leuk en goed frame om op te bouwen!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

De Ranger is niet echt een nat weer band, meerdere rijen kleiner noppen. Mar WTB maakt veel plus opties.
Je kunt de Ranger achter met een WTB Bridger of een Trail Boss of een Vigilante voorop combineren.
Voor veel van de modellen zijn er 2.6 en 2.8 en 3.0 opties in verschillende karkakssen en compounds.

Of ook een Rock Razor achter bij de Nobby Nic leggen, die is ook steviger te krijgen.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Heckler40 schreef: za 9 maart 2019, 21:40 De Ranger is niet echt een nat weer band, meerdere rijen kleiner noppen. Mar WTB maakt veel plus opties.
Je kunt de Ranger achter met een WTB Bridger of een Trail Boss of een Vigilante voorop combineren.
Voor veel van de modellen zijn er 2.6 en 2.8 en 3.0 opties in verschillende karkakssen en compounds.

Of ook een Rock Razor achter bij de Nobby Nic leggen, die is ook steviger te krijgen.

Enjoy!!
Rock razor heb ik idd ook overwogen, maar die word slechts tot 2,6 gemaakt maar toch een plusband genoemd. Ik ga mezelf eens verdiepen in de WTB collectie!

thx :-q
Omdraaien kan altijd nog!
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Heckler40 schreef: za 9 maart 2019, 21:40 De Ranger is niet echt een nat weer band, meerdere rijen kleiner noppen. Mar WTB maakt veel plus opties.
Je kunt de Ranger achter met een WTB Bridger of een Trail Boss of een Vigilante voorop combineren.
Voor veel van de modellen zijn er 2.6 en 2.8 en 3.0 opties in verschillende karkakssen en compounds.

Of ook een Rock Razor achter bij de Nobby Nic leggen, die is ook steviger te krijgen.

Enjoy!!
Ik heb nobby Nics 2.35 op mijn Remedy voor in NL en niet zo,n problemen met de rolweerstand, en ook een Vigilante 2.3 op mijn andere wielset. (ik heb gewoon teveel banden :o ) Ik vind de Vigilante een fijne band, maar zit qua rolweerstand zit het volgens mij redelijk op Nono nivo, dat kan ook de waan vd dag zijn of net iets andere bandenspanning, wel heeft de Vigilante in mijn beleving meer grip en geeft hij mij meer vetrouwen. Ik zie hem een beetje tussen een Schwalbe NoNo en Maxxis DHR in. Wil je juist sneller als een NoNo dan kan de Vigilante imo van je lijstje.
Ik kan vd week wel ff een fotootje maken van de NoNo en Vigilante naast elkaar indien gewenst.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Welkom hiero Johan :-q
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Jurf schreef: za 9 maart 2019, 23:33
Heckler40 schreef: za 9 maart 2019, 21:40 De Ranger is niet echt een nat weer band, meerdere rijen kleiner noppen. Mar WTB maakt veel plus opties.
Je kunt de Ranger achter met een WTB Bridger of een Trail Boss of een Vigilante voorop combineren.
Voor veel van de modellen zijn er 2.6 en 2.8 en 3.0 opties in verschillende karkakssen en compounds.

Of ook een Rock Razor achter bij de Nobby Nic leggen, die is ook steviger te krijgen.

Enjoy!!
Ik heb nobby Nics 2.35 op mijn Remedy voor in NL en niet zo,n problemen met de rolweerstand, en ook een Vigilante 2.3 op mijn andere wielset. (ik heb gewoon teveel banden :o ) Ik vind de Vigilante een fijne band, maar zit qua rolweerstand zit het volgens mij redelijk op Nono nivo, dat kan ook de waan vd dag zijn of net iets andere bandenspanning, wel heeft de Vigilante in mijn beleving meer grip en geeft hij mij meer vetrouwen. Ik zie hem een beetje tussen een Schwalbe NoNo en Maxxis DHR in. Wil je juist sneller als een NoNo dan kan de Vigilante imo van je lijstje.
Ik kan vd week wel ff een fotootje maken van de NoNo en Vigilante naast elkaar indien gewenst.
Daar ben ik wel benieuwd naar! Ik wil mijn kennis mbt banden wel verbreden. Zit nu eigenlijk altijd vast aan schwalbe omdat ik dan weet wat ik heb..
Omdraaien kan altijd nog!
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Ertje schreef: za 9 maart 2019, 23:49 Welkom hiero Johan :-q
Dank u! :-D
Omdraaien kan altijd nog!
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ik zou echt niet weten waarom een commencal meta met een 160mm voorvork en een geo die best op de cube lijkt (?) rijden in NL uitdagender gaat maken?

Oja, leuke fiets! :-)
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

paulus1981 schreef: zo 10 maart 2019, 11:19 Ik zou echt niet weten waarom een commencal meta met een 160mm voorvork en een geo die best op de cube lijkt (?) rijden in NL uitdagender gaat maken?
FS vs HT. En volgens mij zegt ie iets anders?
JMA1992 schreef: za 9 maart 2019, 19:17 alleen het fully principe is niet echt wat voor mij.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ik reageerde op “je kan met deze fiets overal vanaf rijden en ondertussen je vrouw bellen” dat zal in NL met de commencal nog steeds zo zijn.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

paulus1981 schreef: zo 10 maart 2019, 11:43 Ik reageerde op “je kan met deze fiets overal vanaf rijden en ondertussen je vrouw bellen” dat zal in NL met de commencal nog steeds zo zijn.
Ik denk dat de meta HT am een stuk speelser is en ik mis het gevoel in de achterkant bij de fully. Ik ben denk ik iemand die nu ( op zijn 26e ) Gewoon meer plezier uit een dikke hardtail kan halen. Ik ben gewoon niet laaiend enthousiast over de stereo, ondanks dat het een uitstekende fiets is.

Ik vind mijn pad naar boven toe leuk om te zoeken, maar een goed technisch pad naar beneden zoeken vind ik nog leuker. Ik reed laatst gulpen-vijlen-Epen en ik kon hem gewoon naar beneden laten lopen..

Het is nu een beetje te makkelijk.
Omdraaien kan altijd nog!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

JMA1992 schreef: zo 10 maart 2019, 12:21Het is nu een beetje te makkelijk.
Misschien dat je dan naar andere tracks moet die ook beter passen bij hetgeen je doet (blijkens een ander topic)...
JMA1992 schreef:Oh ja, ik doe vooral aan freeride. Rondetijden maken mij niet uit.

Een Yari ombouwen naar Debonair is overigens weinig spectaculair...
- Kost een kwartiertje, 40 EUR voor de airshaft en nog een paar EUR voor smeermiddelen.
- Een inbussleutel (5 uit m'n hoofd), dop 24 (air cap), C-clip tang, rubber hamer en een vorkpomp volstaan.
- Volledige handleiding voor ombouw kun je zo van de SRAM site halen.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Het is K-weer dus ff snel een fotootje met de telefoon toen het 2 tellen droog was:
Midden Nobby Nic 2.35 op een 35mm interne brede velg noppen 5.4cmbreed
Rechts: WTB Vigilante 2.3 op een 30mm interne brede velg noppen 5.4 breed
Links: Maxxis Ardent2.4 WT op een 30mm interne brede velg. noppen: 5.6cm breed

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rolweerstand:
Ardent
NoNi
Vigilante

Grip: precies andersom :winkie:
Qua nop grootte lijken de Vigilante en Nobby Nic erg op elkaar, maar de WTB lijkt wat meer te pakken in de grond, waar de Nobby weer wat makkelijker rolt, zeker qua grip in de bochten vind ik dat de Vigilante duidelijk meer heeft als de Nobby.
Ik heb ook niet veel verstand van banden (daarom koop ik er regelmatig wat om te proberen), maar de Noppen op de zijkant van de Vigilante staan wat verder naar buiten en zijnwat stevigger. Wat ik al eerder schreef, lijkt mij qua grip de Vigilante tussen een Nobby en een DHF in te zitten.
De Ardent is een heel andere band doordat hij bijna geen zijnoppen heeft.
Ik heb dat als voorband geprobeerd en het zal ongetwijfeld een kwestie van techniek zijn, maar ik gleed er met regelmaat op rare momenten mee weg.
Als achterband vind ik hem heel fijn, maar voor komt hij bij mij er niet meer op.

Met de combi Vigilante voor en Ardent achter zie ik mezelf zo lange alpentochten maken.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

JMA1992 schreef: zo 10 maart 2019, 12:21 Ik denk dat de meta HT am een stuk speelser is en ik mis het gevoel in de achterkant bij de fully. Ik ben denk ik iemand die nu ( op zijn 26e ) Gewoon meer plezier uit een dikke hardtail kan halen. Ik ben gewoon niet laaiend enthousiast over de stereo, ondanks dat het een uitstekende fiets is.

Ik vind mijn pad naar boven toe leuk om te zoeken, maar een goed technisch pad naar beneden zoeken vind ik nog leuker. Ik reed laatst gulpen-vijlen-Epen en ik kon hem gewoon naar beneden laten lopen..

Het is nu een beetje te makkelijk.
Eerste stuk snap ik wel, maar dan weer dat “te makkelijk” :D
Dat deel zal met de commencal niet veranderen, al overwogen om eens over de grens te gaan fietsen?

Laat je voor de rest trouwens niet ontmoedigen om wat nieuws te proberen want das ook leuk!
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

cheeta schreef: zo 10 maart 2019, 13:43
JMA1992 schreef: zo 10 maart 2019, 12:21Het is nu een beetje te makkelijk.
Misschien dat je dan naar andere tracks moet die ook beter passen bij hetgeen je doet (blijkens een ander topic)...
JMA1992 schreef:Oh ja, ik doe vooral aan freeride. Rondetijden maken mij niet uit.

Een Yari ombouwen naar Debonair is overigens weinig spectaculair...
- Kost een kwartiertje, 40 EUR voor de airshaft en nog een paar EUR voor smeermiddelen.
- Een inbussleutel (5 uit m'n hoofd), dop 24 (air cap), C-clip tang, rubber hamer en een vorkpomp volstaan.
- Volledige handleiding voor ombouw kun je zo van de SRAM site halen.
Ik heb de instructievideo idd gezien maar ik ben bang dat ik iets stuk maak.. Ik weet niet of ik dat klusje aan kan want volgens mij komt het erg nauw. Ik woon op goeree overflakkee dus veel plat hier.. Ik ga wel naar limburg en andere leuke ritten waar de fiets meer tot zijn recht komt maar het is vooral plat. Op wat trappen na dan..
Omdraaien kan altijd nog!
Plaats reactie