Cube stereo 150 HPA race 27,5+

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Belofte maakt schuld..

Ik zit al enige tijd op het forum zonder een degelijke voorstelling.. Ik wilde graag mijn fiets laten zien maar onze laptop stond dat niet toe. Nu, met de nieuwe laptop, wil ik deze belofte inlossen.

Afbeelding

Ik ben er nog wat onhandig in maar ik hoop dat ie zichtbaar is.

Het is in elk geval een Cube Stereo HPA 150 27,5+. Er zijn al wat aanpassingen gedaan zoals de DT350 met 54T ratchet naven en de X01 gripshifter. Hij staat op 40 mm interne velgen en heeft een 150 mm rockshox Yari vork. Het is een leuke fiets, maar zoals sommige mensen misschien al gezien hebben ben ik flink wat research om deze fiets uit elkaar te halen en op te bouwen als een LTHT. Waarschijnlijk een commencal meta HT am.

Ik ben ondertussen al niet zo nieuw meer hier dus in plaats van te zeggen dat ik een leuke tijd hoop te krijgen op het forum kan ik nu dus gewoon zeggen dat ik het hier reuze naar mijn zin heb en dat ik enorm veel van jullie leer. Ik hoop ook dat mensen wat opsteken van mijn ervaringen.

Sportieve groet,
Johan van der Maas

:-D :-D
Laatst gewijzigd door JMA1992 op za 9 maart 2019, 17:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Omdraaien kan altijd nog!
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1389
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Afbeelding
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Tijdens het vragen hoe jij het voor elkaar heb gekregen zag ik het ineens, haha. Bedankt!
Omdraaien kan altijd nog!
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Mooi ding! Lijkt wat te klein (18"?) voor me, anders wilde ik je wel van het frame en meer afhelpen :)
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Jammer dat je niet "het" gevoel krijgt bij deze fiets, ik vind het wel een vette bak :-q
Maar dat is wel belangrijk, dus ik snap het als dat een reden is om naar iets anders om te kijken. Zorg er wel voor dat je dan niet weer hetzelfde krijgt, want dan wordt de hobby nog duurder dan-ie al is ;-)
Beetje proefrijden als het kan zou ik dus zeker doen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

BM'09 schreef: za 9 maart 2019, 18:28 Mooi ding! Lijkt wat te klein (18"?) voor me, anders wilde ik je wel van het frame en meer afhelpen :)
Dat heb je goed gezien! Hij is inderdaad 18 inch. Ik ben in elk geval al blij dat er al animo voor het frame is.
Omdraaien kan altijd nog!
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

kermit schreef: za 9 maart 2019, 19:04 Jammer dat je niet "het" gevoel krijgt bij deze fiets, ik vind het wel een vette bak :-q
Maar dat is wel belangrijk, dus ik snap het als dat een reden is om naar iets anders om te kijken. Zorg er wel voor dat je dan niet weer hetzelfde krijgt, want dan wordt de hobby nog duurder dan-ie al is ;-)
Beetje proefrijden als het kan zou ik dus zeker doen.
Het is zeker een vette bak, maar idd niet 'het' gevoel. En dat is jammer. Je kan met deze fiets overal van af rijden en tegelijkertijd je vrouw bellen over wat je vanavond gaat eten :lol: Ik heb er een ander topic over geopend en er zijn al wat fietsen aangeboden en er staan wat proefritten in de planning! In principe is alles naar mijn zin aan deze fiets alleen het fully principe is niet echt wat voor mij. Ik probeer bij de vrouw een tweede fiets los te peuteren maar dat zal sowieso niet eerder zijn dan aankomend najaar. Ik heb dus nog tijd om proef te rijden en te peuteren :tong
Omdraaien kan altijd nog!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Dikke Plus Stereo,

Jammer dat hij niet aanslaat, misschien voor NL wat "veel" bike.
Een N+1 bike erbij is altijd een goede optie 8)
Iemand gaat van dat frame dan wel weer blij worden denk ik.

Wat is je lijstje voor een LTHT?

Enjoy
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Heckler40 schreef: za 9 maart 2019, 19:19 Dikke Plus Stereo,

Jammer dat hij niet aanslaat, misschien voor NL wat "veel" bike.
Een N+1 bike erbij is altijd een goede optie 8)
Iemand gaat van dat frame dan wel weer blij worden denk ik.

Wat is je lijstje voor een LTHT?

Enjoy
De vorige eigenaar heeft er idd veel mee in het buitenland gereden. Hij reed nog met pacestar nobby nics voor en achter. 3 inch. Dan hoef je je remmen niet te gebruiken in nederland, kan je gewoon stoppen met trappen :lol:

n+1 zal ik goed moeten overleggen met mijn vrouw. Een commencal meta ht AM heb je al voor een leuke 1500,- maar voor 550,- heb ik frame, trapas en headset. Ik heb zelf alles wat ik op een fiets wil al op deze fiets zitten. Ik doe dan liever nog 500,- extra aan mijn huidige setup upgraden. Dan ben ik goedkoper, heb ik meer hobby voor mijn geld en 1 fantastische fiets.


lijstje:

- Frame commencal meta ht am
- Rockshox yari 160 mm debonair ( is nu nog 150mm solo air, aanvraag voor upgrade loopt via lbs)
- DT swiss xm551 wielset met dt350 54t ratchet. Deze is 40mm intern dus lijkt mij gunstig voor comfort ( wel een deukje :( in gereden dus misschien met de tijd vervangen voor 35mm intern en 27,5x2,6 gaan rijden? )
- x01 11 speed gripshift met gx derrie ( wil ik graag op termijn naar x1 of x01 hebben )
- raceface aeffect crank direct mount. volstaat prima.
- rockshox reverb stealth dropper 150mm.
- Guide R remmen. momenteel 180/180. In de toekomst voorrem misschien naar 200 en guide RS.

In principe dus de hele setup van mijn cube, alleen dan op een ander frame. De spullen voor de upgrade hoeven ook niet allemaal nieuw te zijn, ik haal veel spulletjes van marktplaats. Ik upgrade ook voor het sleutelen. Vind ik leuk, en het spul wat er af komt maak ik helemaal netjes en verkoop ik weer. Is ook onderdeel van de hobby.
Omdraaien kan altijd nog!
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Tof om te lezen dat je een fiets demonteert en daar de goede spulletjes vanaf pakt....

En een LTHT is zeker een goede keuze voor Nederland en zou in het buitenland ook moeten volstaan.... Ik zou zelf voor een 2.8 band gaan omdat 2.6 in de praktijk vaak toch wel wat klein uitvalt en daardoor niet echt 'plus'is. Hangt natuurlijk wel af van welk bandje je erom gaat leggen.

Ik ga dit draadje in ieder geval volgen
Just do Ti, or did i die?
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Big Deef schreef: za 9 maart 2019, 20:26 Tof om te lezen dat je een fiets demonteert en daar de goede spulletjes vanaf pakt....

En een LTHT is zeker een goede keuze voor Nederland en zou in het buitenland ook moeten volstaan.... Ik zou zelf voor een 2.8 band gaan omdat 2.6 in de praktijk vaak toch wel wat klein uitvalt en daardoor niet echt 'plus'is. Hangt natuurlijk wel af van welk bandje je erom gaat leggen.

Ik ga dit draadje in ieder geval volgen
Het monteren en demonteren is ook puur hobby. En ik vind het zonde om weer een fiets helemaal op te bouwen. aan de ene kant zou ik graag n+1 willen maar aan de andere kant kost dat ook weer een hoop geld.

Nou ik rij nu met 2.8 rocket ron achter maar die wangen zijn zo dun.. daardoor een keer met te lage druk gereden en een deuk in mijn velg gereden. Nu zal een nobby nic dat niet helemal kunnen voorkomen maar ik ben wel van mening dat dat meer bescherming bied. Maar ook meer weerstand dus vandaar misschien 2,6. Maar ik weet niet hoe die om i40 valt zegmaar.Ik moet zeggen dat ze banden van schwalbe keurig vallen. Ze zijn beide 2,8 en op de schuifmaat ook 2,8 op de noppen. Karkas is 2 mm breder.


Ik vind het + principe ook echt heel leuk. Ik ben een stuk beter gaan rijden er door en ik haal meer plezier uit het fietsen. Op sommige stukken verbeter ik ook mijn eigen tijden ten opzichte van op de XC fiets in topconditie. Dat zegt ook zeker iets.
Omdraaien kan altijd nog!
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Hij reed nog met pacestar nobby nics voor en achter. 3 inch. Dan hoef je je remmen niet te gebruiken in nederland, kan je gewoon stoppen met trappen :lol:
prachtig dit, lig helemaal dubbel hier :winkie:
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik rijd ook 2,8 Rocket Ron en kom goed weg met 1,1 bar achter, en ik ben ook niet heel licht. YMMV

Als je een stevige allrounder zoekt zonder meteen naar de Nobby Nic te grijpen zou ik de WTB Ranger aanraden. Duidelijk stabieler in de wangen dan Schwalbes, maar bolt erg goed in verhouding tot de grip, en prettig geprijsd ook. Ik rijd hem in 29x3.0 in een starre stalen Singular en ben er zeer content mee.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Heckler40 schreef: za 9 maart 2019, 20:47 Ik rijd ook 2,8 Rocket Ron en kom goed weg met 1,1 bar achter, en ik ben ook niet heel licht. YMMV

Als je een stevige allrounder zoekt zonder meteen naar de Nobby Nic te grijpen zou ik de WTB Ranger aanraden. Duidelijk stabieler in de wangen dan Schwalbes, maar bolt erg goed in verhouding tot de grip, en prettig geprijsd ook. Ik rijd hem in 29x3.0 in een starre stalen Singular en ben er zeer content mee.

Enjoy!!
Kijk dit zijn goede tips. Ik heb dus nog nooit iemand over wtb gehoord in mijn omgeving. Schwalbe of Maxxis, verder niets. Ik heb er al veel over gelezen maar nog nooit echt iemand over gehoord. Ik heb zelf ook goede ervaringen met XR series van bontrager, alleen die houden niet zo van nattigheid.. Hoe is dat met een WTB? Ik heb op mijn voorwiel 2,8 nobby nic en dat ding bijt zich overal in vast. Ik tetter hem zonder pardon elke bocht door. Dat is voor mij belangrijker dan dat ik nerveus word van een bochtje ivm banden.

Nu moet ik zeggen dat ik met een hardtail ook gewoon veel beter aanvoel wat mijn achterkantje doet. Dus dat ik weet wanneer er te veel of te weinig lucht in zit. Ik kan met de fully op 0,8 bar wegrijden zonder het door te hebben..

Ik heb wel een licht autisme.. Dat wil zeggen ik kan geen schwalbe band aan de voorkant hebben en een wtb aan de achterkant. Dan vlieg ik over de kop enzo :lol: :lol:
Omdraaien kan altijd nog!
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Victor1977 schreef: za 9 maart 2019, 20:46
Hij reed nog met pacestar nobby nics voor en achter. 3 inch. Dan hoef je je remmen niet te gebruiken in nederland, kan je gewoon stoppen met trappen :lol:
prachtig dit, lig helemaal dubbel hier :winkie:
:D :D :D :D
Omdraaien kan altijd nog!
Plaats reactie