Project 2019: Intense ACV

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Heckler40 schreef: za 9 februari 2019, 00:15 Ik heb nog een X01 schakelset 11v liggen, zou die wel op de Eagle casssette aan het werk willen zetten. Iemand dat gedaan?
(minus de 50t uiteraard).
Werkt gewoon!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Bingo. de punten gaan naar mtfuji.
Dank! Mooi frame!

Ben zelf ook plus fan maar dan alleen aan de voorkant!
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Dank mannen voor de positieve commentaren.

Voor de volgers, dit wordt geen snelle build, er ontbreken chassis parts waar veel opties open zijn. Ik kan natuurlijk altijd snel de standaard RockShox set-up doen, maar wil in elk geval eerst wat alternatieven proberen.

@Lars dank voor de bevestiging, mijn gevoel zei dat het kan, maar SRAM wijst het in alle toonaarden af

Gisteren avond even alles echt goed nagekeken, de doos had in transport een flink gat opgelopen,. De kunststof stang die op de plaats van de demper zit had de klap opgevangen. En de doos van Int3nse zelf had slimme bescherming ingebouwd. Dat had ook heel anders af kunnen lopen.

Het frame is wel echt een ander fabrikaat dan de Ibis, andere keuzes en oplossingen. Met rubber stopjes voor de kabeldoorvoeren bijvoorbeeld, Ik kreeg al advies om de kabels te omkleden tegen het geluid. Wel met genoeg opties voor de mogelijke configuraties. En een PF92 bracket waar de Ibis BSA draad heeft, Het is ook voelbaar lichter dat dan weer wel. En hele mooie oplossingen bij de drop-outs, de hele achterbrug is trouwens bijzonder strak.

Zin in!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Heckler40 schreef: za 9 februari 2019, 14:12 @Lars dank voor de bevestiging, mijn gevoel zei dat het kan, maar SRAM wijst het in alle toonaarden af
Vreemd, want de afstanden zijn gelijk en de onderste 10 zijn ook gelijk, alleen hebben ze nu een 42 uit staal mee gefreesd. Ik heb al 2x wielen uitgewisseld, wat zelfs zonder bijstellen ging. En ook andersom; een 11 sp wiel op een Eagle fiets. Wel even de stop op de derailleur ingesteld, maar deed het prima.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

@ Lars, bedankt, ik heb het nog nooit gedaan maar het moet idd passen

Als ik he Google kom je op de SRAM Q&A site en die zeggen categorisch dat het niet compatibel is. Snap ik ook nog wel, want als je iets te enthousiast de 11v schakelset op de 50 probeert te leggen gaat het natuurlijk flink mis.

Zij durven niet aan te nemen dat de vragenstellers dat niet fout gaan doen.

Enjoy!,
Laatst gewijzigd door Heckler40 op za 9 februari 2019, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

2019 gaat een interessant BOTY worden, al heel wat gave dingen voorbij zien komen en deze hoort ook in dat rijtje. 8)

Denk wel dat de kleur in het echt beter tot zijn recht komt dan op de foto, maar alsnog heel gaaf frame. Met de opbouw zal het ook wel goedkomen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Heckler40 schreef: za 9 februari 2019, 18:23 ..., want als je iets te enthousiast de 11v schakelset op de 50 probeert te leggen gaat het natuurlijk flink mis.
Je moet hem inderdaad dus wel blokkeren voor de 50. Dus tot 42 gaan, dan is het dus gewoon een 10-42 cassette met een hele luxe 'drop-stop' (of hoe die plastic dingen ook heten?).
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Supermooi frame en een heel gave kleur. Lijkt me wel keuzestress met al die mogelijkheden in wielmaten en bandbreedtes. Dan is het wel mooi als je al fietsen hebt staan waar je even de wielen uit kan trekken.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Mooi Frame.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Mooi frame, die bronzen kleur ook, al moet je die zoals altijd in het echt zien..
De groene knoppen etc. van DVO en ook het genoemde groenige Renthal stuur zouden absoluut vloeken bij deze kleurencombo.
Het frame spreekt al genoeg dus kleurtjes in afmontage zijn imo niet nodig.. met idd gewoon zwart spreekt hij nog meer :-q
'BUILT not Bought '
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Mooie bike en kleur :-q interessant dat jij 27.5 plus fan blijft....zet mij toch weer beetje aan het twijfelen om 27.5 plus in mijn nw KM te proberen. Gebruik je 3.0 of minder?
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

@Merijn: Elk jaar is een mooi jaar voor de BOTY 8) Wel mooi te zien dat sommigen er echt voor gaan.

@kan niet meer: Keuzestress heb ik niet. Hooguit heb ik moeite mijn oude favorieten te verkopen. :roll:

@HdB: Mee eens, geen kekke ano kleurtjes voor de ACV. Wel wat bronze details, en ik denk goudgele vork stickers

@MonkeyRider: Ik gebruik vooral 2.8's met een 3.0 voorband voor steviger trails

Ik heb intussen eertse hand ervaring met bijna alle wiel en banden formats. Als er in MTB land sinds 1990 een trend aan te wijzen is is het wel "bigger is better". Van 1.9"op 17mm naar 2.25" op 21mm naar 2.4" op 25mm naar 2.6"op 30mm en nu 3.0" op 40mm. Daar tussendoor kwam nog 4.0" op 80mm en ook dat werkt, maar heeft zijn gebruiksaanwijzing. Ze hebben allemaal zo hun sterke en zwakke kanten, maar je kunt op alle soorten plezier maken. Ik ben al vaker met een nieuwe maat de trails op gegaan met verwachtingen wat het zou doen en dan met andere ervaringen terug gekomen. Ik heb dus de keus en die valt vaak op 650b Plus.

Een lichte carbon wielset met 2.8 Rocket Rons op 40mm intern velgen heeft op trails geen nadelen. Niet te zwaar, rolt goed en grip te over. In de droge periode (bijna heel 2018) had ik er achter een 2.8 G-One op liggen, doet ie het ook op de keiharde "boscross" snelwegen goed. Niet per se Strava PR snel, maar altijd kort erop. En dat komt vooral omdat de hele set-up meer uitnodigt tot spelen dan tot met-het-bit-tussen-de-tanden-rammen "wie de meeste FUN heeft is de winnaar".

Op buitenland trips gaat er een setje Nobby Nics met steviger karkas op. Achter een 2.8 (frame beperking) en voor de 3.0, en met mijn rijvaardigheden kwam ik daaraan niets tekort. Keuze na goede ervaringen met de Ibis 29er, die heeft NNics in 2.35 achter en 2.6 voor De grip met de NNics net boven of onder de 1 bar is bizar. Deze set in de Vendetta op de trails in de Ardennen in 2018 behoort tot mijn mooiste MTB ervaringen.

En straks dus ook nog met vering achter.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik ben niet zo van de kleuren maar dit is toch wel erg mooi. MITS, de rest zwart word. :-D
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Een beetje kleur vind ik meestal wel mooi. Deze combi is erg fraai.

Zelf zou ik dan de rest zwart houden. Dan komt het frame mooier tot zijn recht.

Veel plezier met de opbouw!

Ciaoi
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Bam, hier wordt de spaarvarken leeg getrokken en is er iets heel moois voor gekocht. Ik zou op slag verliefd zijn als dat frame bij mij afgeleverd zou worden. Erg erg fraai, mijn complimenten. Over smaak valt te twisten maar ik ben gelijk om.

Succes en veel plezier met opbouwen. :-q
Plaats reactie