YT Jeffsy CF Pro 29

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

YT is goed bezig! Ik heb de vorige (eerste gen.) Jeffsy gehad en deze is toch wel een stuk mooier vind ik.
Vraag me alleen af hoe je met je zadel in die stand kunt fietsen, glijd je daar niet constant van af? :tong
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Kabookie schreef: zo 3 februari 2019, 20:27 Vraag me alleen af hoe je met je zadel in die stand kunt fietsen, glijd je daar niet constant van af? :tong
Haha ik denk dat een kwestie van vertekening in de foto is. Hij staat gewoon normaal. In de eerste foto’s stond die inderdaad heel ver naar achteren!
Daniel L.
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1215
Lid geworden op: wo 29 december 2004, 23:16
Mijn mountainbike: Rose Pikes Peak AM

@mfacey: Hoe bevalt de bike? Nog dingen die tegenvallen? Ben aan het rondneuzen naar een nieuwe trailbike en de Jeffsy 29er staat op mijn shortlist! Daarnaast twijfel ik of ik met mijn 186 cm lengte moet kiezen voor een L of een XL. Hoe lang ben jij?
LeeIsAlive
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: di 30 april 2019, 10:39

Zeer mooie fiets!
Ik heb dezelfde besteld, nu in blijde verwachting :-)

Ben ook wel geïnteresseerd naar de voorgaande vraag. Namelijk hoe groot ben je? (en wat is je binnenbeen lengte?)
Zelf heb ik hem in XXL genomen, ben 1m91 met (zeer) lange benen. Heb de XL test gereden, die voelde door de stijlere zitbuishoek toch te klein. De XXL kon ik helaas enkel statisch testen (ff zitten, niet op trails gereden). Hopelijk is het de juiste maat en indien niet wisselen we hem toch gewoon om. Voor de maatvoering mag je je niet te fel op de reach focussen denk ik. Deze lijkt veel, maar je zit wel meer centraal "in" de fiets door de stijlere zitbuishoek en hoe hoger het zadel, hoe groter die impact.

Greetz,
Lee
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

LeeIsAlive schreef: di 30 april 2019, 10:47 Zeer mooie fiets!
Ik heb dezelfde besteld, nu in blijde verwachting :-)

Ben ook wel geïnteresseerd naar de voorgaande vraag. Namelijk hoe groot ben je? (en wat is je binnenbeen lengte?)
Zelf heb ik hem in XXL genomen, ben 1m91 met (zeer) lange benen. Heb de XL test gereden, die voelde door de stijlere zitbuishoek toch te klein. De XXL kon ik helaas enkel statisch testen (ff zitten, niet op trails gereden). Hopelijk is het de juiste maat en indien niet wisselen we hem toch gewoon om. Voor de maatvoering mag je je niet te fel op de reach focussen denk ik. Deze lijkt veel, maar je zit wel meer centraal "in" de fiets door de stijlere zitbuishoek en hoe hoger het zadel, hoe groter die impact.

Greetz,
Lee
Waar heb je kunnen testen? Op dat weekend in Duitsland onlangs of ergens anders?
LeeIsAlive
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: di 30 april 2019, 10:39

Yep, in Brilon.
LeeIsAlive
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: di 30 april 2019, 10:39

Daniel L. schreef: do 28 februari 2019, 23:19 @mfacey: Hoe bevalt de bike? Nog dingen die tegenvallen? Ben aan het rondneuzen naar een nieuwe trailbike en de Jeffsy 29er staat op mijn shortlist! Daarnaast twijfel ik of ik met mijn 186 cm lengte moet kiezen voor een L of een XL. Hoe lang ben jij?
Overigens ook nog interessant: Op de website staat bij XXL: 192cm - 202cm / 6'2" - 6'6" => 6'2" is dus 188cm. Als je dus in de VS of EN je fiets koopt gaat men ervanuit dat je een grotere fiets nodig hebt dan iemand die even groot is maar het metrisch systeem gebruikt :D
Plaats reactie