Commencal Meta HT AM Essential 2019 NL

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Strak en clean. Hou ik wel van :-q :-q
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Dat gewicht is erg netjes. Geloof dat de mijne anderhalve kilo zwaarder is...
Al heeft die waarschijnlijk zwaardere banden en een dropper...

Ziet er netjes en strak uit!
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

WOW!! Mooie bike man dit spreekt mij echt heel erg aan... Hou wel van een donkere bike en met die decalls erg erg mooi! :-q :-q
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

MacReal schreef: ma 28 januari 2019, 17:32 Dat gewicht is erg netjes. Geloof dat de mijne anderhalve kilo zwaarder is...
Al heeft die waarschijnlijk zwaardere banden en een dropper...

Ziet er netjes en strak uit!
12+ kg kan ook bijna 13kg zijn he :winkie:

27.5+ wielen en banden scheelt ook zo 1 kilo, zeker vergeleken met 29ers met Ikon's. Droppertje erbij en je bent zo 1,5 kilo zwaarder.
NeLite
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 6 december 2018, 00:03

Ertje schreef: ma 28 januari 2019, 18:51
MacReal schreef: ma 28 januari 2019, 17:32 Dat gewicht is erg netjes. Geloof dat de mijne anderhalve kilo zwaarder is...
Al heeft die waarschijnlijk zwaardere banden en een dropper...

Ziet er netjes en strak uit!
12+ kg kan ook bijna 13kg zijn he :winkie:

27.5+ wielen en banden scheelt ook zo 1 kilo, zeker vergeleken met 29ers met Ikon's. Droppertje erbij en je bent zo 1,5 kilo zwaarder.
Haha grappig dat jullie daar over beginnen maar dit is mijn eerste fiets die na upgrades zwaarder gaat worden.
De fiets net gewogen en is 12,09 kg.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Geen idee wat mijn fiets weegt. Zou me alleen niets verbazen als dat richting de 14 kilo gaat.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

MacReal schreef: ma 28 januari 2019, 23:17 Geen idee wat mijn fiets weegt. Zou me alleen niets verbazen als dat richting de 14 kilo gaat.
Voorzichtig! Straks blijkt na wegen dat je je fiets niet de schuld kunt geven :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Lars TB schreef: ma 28 januari 2019, 23:19
MacReal schreef: ma 28 januari 2019, 23:17 Geen idee wat mijn fiets weegt. Zou me alleen niets verbazen als dat richting de 14 kilo gaat.
Voorzichtig! Straks blijkt na wegen dat je je fiets niet de schuld kunt geven :bier:
Precies, daarom heb ik geen fiets weegschaal!
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Een plusbike moet je niet wegen, wordt je heel droevig van.. (been there enz...) :lol:
NeLite
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 6 december 2018, 00:03

Voor degene die met een dropper rijden, gebruiken jullie dat nou veel?
Ik mis het nog niet en als ik er een wil dan het liefst draadloos maar daar zijn er nog niet veel van.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Tijdens mijn lokale rondje van 5km gebruik ik hem zo'n dertien keer per rondje...
Als ik sta, is m'n zadel laag. Zo simpel is het eigenlijk.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Zelfs op een rondje zoals Oostvoorne ga je 'm gebruiken, bv kort draaien op de Noordoever of bij de drops. Je hoeft 'm ook niet altijd helemaal te laten zakken , soms is een cm of 5 al voldoende om meer bewegingsvrijheid te geven in bv kort bochtenwerk.

Weet zeker dat als je eenmaal een dropper hebt je deze veel gaat gebruiken. Het kan allemaal zonder maar het is fijner met, net als bv een wat breder stuur of wat meer veerweg je meestal meer fun geeft in het technische werk.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

NeLite schreef: ma 28 januari 2019, 23:43 Voor degene die met een dropper rijden, gebruiken jullie dat nou veel?
Ik mis het nog niet en als ik er een wil dan het liefst draadloos maar daar zijn er nog niet veel van.
Nodig is die dropper niet, maar bijvoorbeeld zo een sprongetje als op de foto kun je wat extremer gaan uitvoeren als je zadel uit de weg. Of eigenlijk moet ik zeggen: eenvoudiger extremer uit te voeren.
Net als bochtensnelheden opvoeren omdat het nu makkelijker wordt je fiets te drukken in bochten. Al is het alleen maar voor het oefenen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

NeLite schreef: ma 28 januari 2019, 23:43 Voor degene die met een dropper rijden, gebruiken jullie dat nou veel?
Ik mis het nog niet en als ik er een wil dan het liefst draadloos maar daar zijn er nog niet veel van.
Ik wist ook niet of het veel zou toevoegen, maar toen kwam ik er op marktplaats een tegen die ik voor een zeer schappelijke prijs over kon nemen. Nu wil ik nooit meer zonder. Al is het alleen maar om de stukjes "downhill". Dat voelt zo veel beter zonder dat je zadel in de weg zit.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
NeLite
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 6 december 2018, 00:03

Allen bedankt voor het reageren :-q
De bedoeling was om deze fiets iets meer budget te houden maar dat is het eigenlijk al niet meer.
Een dropper zal mijn laatste upgrade worden, ook omdat ze niet echt goedkoop zijn.
Plaats reactie