Pace RC529 "Rustbucket"

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Ziet er uit als een mooi avontuurtje :bier:

Wat je ook kunt doen voor je remmen, is een 4 pots klauw monteren aan de voorkant.
Qua kosten waarschijnlijk hetzelfde, alleen geeft dat nog net wat meer kracht.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

kermit schreef: ma 11 maart 2019, 09:03 Dat komt morgen (dus vandaag) wel ;-)

Ook ik ben nog niet in WPH geweest, dus wellicht een ideetje voor een mooie voorjaarsdag...
(maar dan gaat wel de Merida mee, haha)

Twee mooie stalen hardtails daar, goeie test ook voor de Pace want die rondjes Austerlitz zijn natuurlijk wat lafjes voor zo'n fiets :wink:
In wat uitdagender terrein komt die geo imo beter tot z'n recht.
Valt mee, geen spierpijn vandaag.
Ik bedoelde meer gaar zijn ipv de spierpijn, vorige keer dat ik serieus geklommen had was ik behoorlijk van de leg, maar ik denk dat daar een licht griepje achter zat..

De Pace geo is daar zeker goed tot zijn recht gekomen, ik heb gezien dat de fiets hem past als een oude jas, ook tijdens het omhoog rijden eens goed van de zijkant bekeken en dat zag er allemaal in verhouding en niks te gedrongen uit.

Dat grotere schijfje voorop helpt je voortaan ook weer bij de switchbacks;)
'BUILT not Bought '
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ja, met onbedoelde nosewheelies.
Dan hoef je alleen nog maar de achterkant even om te zetten en voilà :-q :D

Nee, geintje.
Grote schijf en vierzuigertje werkt top, weinig kracht nodig en dus altijd en overal met één vinger goed doseerbaar remmen. What's not to like :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Jullie zijn slecht voor mijn koopdwangneurose.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik heb eens gekeken naar de Pace lineup maar helaas staan er geen gewichten bij.

Je hebt zeker je losse frame nooit gewogen voor opbouwen?
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Nee... en dat was ik wel van plan. Maar in mijn opbouwenthousiasme ben ik dat vergeten. Maar het voelde niet eens heel veel zwaarder dan mijn Scoutframe.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

maverick76 schreef: wo 13 maart 2019, 20:47 Ik heb eens gekeken naar de Pace lineup maar helaas staan er geen gewichten bij.

Je hebt zeker je losse frame nooit gewogen voor opbouwen?
Voor de vorige versie communiceerden ze 2.600-2.700 gram, dus deze zal niet heel veel afwijken lijkt mij.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Jeetje, dat is nog pittig.

Ik had verwacht dat een 853 frame wat lichter zou zijn dan een Surly oid.

Maargoed, het komt natuurlijk ook door het soort gebruik van het frame en omdat het een productie frame is moet zo'n frame natuurlijk ook een 150 kg rijder kunnen houden dus dunwandig is het niet. Kan ook niet voor die prijs natuurlijk.

Bedankt voor de info.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik had ook geen Carbon XC lichtgewicht op het oog.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

853 is nog steeds staal, en de soortelijke massa daarvan veranderd niet. Als je een hele lichte racefiets wil maken zou je zeker naar 853 moeten kijken, maar voor een mtb met wat minder dunwandige buizen en vooral ook langere buizen zou ik sowieso een dikwanderige buis pakken. En dan valt het gewicht dus een beetje tegen. Maar ik reken het meergewicht van staal altijd terug naar het percentage van het systeemgewicht (fiets+ rijder) en dan valt het ineens reuze mee. :lol:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Toch maar eens doorsparen voor een echt custom frame. Met mijn rijstijl en gewicht moet een sub 2 kg frame te doen zijn.

Mijn percentage van het systeem gewicht is minder gunstig als het jouwe vermoed ik.

Ik heb tot op de dag van vandaag nog spijt dat ik mijn DeKerf ooit heb verkocht :((
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Het is ook niet alleen maar 853, de stays zijn van 4130 ofzo. Ik heb in ieder geval geen last van het gewicht bij waar ik hem voor gebruik 😎
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Gisteravond de dropperkabel gefixt, maar helaas maar tijdelijk. Bleek toch teveel vanaf te moeten om hem nog de complete stuuruitslag te kunnen laten maken. Dus, daar moet een nieuwe kabel in. Gelukkig gaat het wisselen van de kabel érg makkelijk bij de Highline. En dan bestel ik meteen maar die grotere schijf en adapter mee, en binnenkabels en.... en.... :(( :bier:

Kan ik ook meteen de leiding van de remmen inkorten. En de banden wisselen! Woehoe, genoeg te doen!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Mooie Pace hoor! En goed getest in prima terrein :-q WPH is voor mij inmiddels wel bekend terrein, erg genieten altijd daar! Binnenkort ook maar weer eens een ritje plannen daar.
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

maverick76 schreef: wo 13 maart 2019, 23:46 Mijn percentage van het systeem gewicht is minder gunstig als het jouwe vermoed ik.
Daar ben ik ook bang voor :lol: Maar 2 kg is nog wel te doen, heel veel er onder wordt een uitdaging. Met een 26" frame met een 120mm stuurpen 1 1/8"balhoofd en max 2.1 banden is dat niet zo'n punt. Maar met 2.4 banden, 29er wielen, langere reach, steekas, tapered balhoofd én nog een beetje stijfheid is 2 kg al heel netjes. Mijn Cyclo frame was nog vrij compact, paste max 2.25 banden in, opgebouwd uit Life buizen, met minimale QR dropouts, kabel buitenom en zat op 2kg rond.
Het is dus niet zozeer gewicht en rijstijl, als wel maat en opties. ;-) (al zou ik de uitdaging best willen aangaan :winkie: )
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie