Pace RC529 "Rustbucket"

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik kan het niet laten, nog een fotootje.

Afbeelding

Gisterochtend maar weinig tijd dus wheelie wednesday in ere hersteld maar dan even op de zondagochtend. In de keiharde knerpsneeuw. Conclusie: het ligt niet aan de fiets als het niet lukt. Moet gewoon meer oefenen. En nog een paar keer het stuk langs de woudenbergseweg gedaan om lekker de flow te ontdekken met deze fiets. De bochten gaan érg lekker, en ik word wat minder uit het zadel gewipt als ik blijf zitten op korte hobbels. Leukleukleuk. Maar nu weer even zonder sneeuw en drek, liever weer temperaturen van een graadje of 20. Mag wel weer.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Ik merk dat ik al te lang niet op het forum ben geweest ... ik zie nu pas dit topic :o

Na al je beslommeringen van de Scout begreep ik al dat die het niet meer ging worden.
Je hebt er een hele mooie vervanger voor gevonden :-q
Ik heb wel een zwak voor fietsen die je niet op elke straathoek tegen komt en deze valt helemaal in die categorie :winkie:

Veel plezier ermee maar zo te lezen lukt dat al prima :D
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Lukt zeker - maar het wordt nu eens tijd voor een wat langere afstand. Hopelijk komend weekend.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Volgens mijn Garmin heb ik inmiddels iets meer dan 100km (wat? niet meer?!) op de Pace gereden. Afgelopen zaterdag rende mijn broer de Trailrun op de Amerongse berg, dus ik heb me even laten oppikken om daar zelf een rondje te rijden en hem bij de finisch weer op te wachten voor een trailbiertje :bier:

Dus nu voor het eerst wat hoogtemeters meegepakt. En ik moet zeggen, hij klimt beter dan de Scout. Ik zit actiever op deze bike. Ik denk dat dat het komt omdat ik ietsje minder opgesloten zit door de langere reach, én de steilere zadelbuishoek laat me blijkbaar wat efficiënter trappen. Zal ook wel weer van doen hebben met de andere lengte van de chainstay. Een PR op de Zachte Dood van Hg onderschreef mijn gevoel dat ik had tijdens het fietsen. En niet alleen omhoog gaat het lekker, maar getuige meteen een PR op de Snakerun en andere stukken die Am zo mooi maken, wil-ie ook best omlaag.

Ikke blij - en hopelijk binnenkort tijd voor een wat langere rit, want met dit weer kriebelt dat wel!

En gisteren de bike nog maar eens nagelopen. Het gerammel van de voorkant kwam inderdaad van een te los zittend balhoofd, dus die wat aangedraaid, denk dat-ie nu goed zit. En de nieuwe derailleurkabel is al wat gaan rekken, dat merkte ik met schakelen: te moeilijk lichter, en te ver willen gaan bij afschakelen. Zou nu ook goed moeten zijn. Rest me nog de standaard Pace chainstayprotector toch weer te vervangen door een binnenband. Deze is leuk, maar de witte letters worden onherroepelijk smoezelig. Dat past 'm niet.

Wensen: de banden vervangen door lichtere versies. Met name de voorband moet lichter kunnen. Magic Mary lonkt...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ga je ook weer enduro's rijden met je nieuwe aanwinst?
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

De magic Mary kan ik van harte aanbevelen.
Zoals ik al zei, met een rock razor aan de achterkant kun je eigenlijk het meeste terrein wel aan.
Wil je meer grip, dan kom je al snel op een nobby Nic of Hans dampf.
Ik heb zo'n Hans nog in speed grip kunnen scoren, het nieuwe model maken ze helaas niet meer in speed grip....

Ga schwalbe nog wel even mailen trouwens, want ik zie steeds vaker fietsen van pro's met een nobby Nic in super Gravity aan de achterkant.....
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Helaas elkaar misgelopen zaterdag Iglootje, ik was er met de Merida en heb Amerongen-Leersum-Amerongen gedaan. Had de Pace graag eens live gezien!
Goed te lezen dat hij zo goed bevalt, dat is toch altijd een fijne bevestiging als je er niet op hebt kunnen proefrijden :-q

En dat van die Rock Razor kan ik beamen, hier in NL is het bijna altijd prima te doen met zo'n stukje rubber om je achtervelg.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Welke band heb je nu voorop liggen?
Overigens de Magic Mary / Rock Razor vind ik een killercombo.

In 27,5 X 2.6 merk je wel dat je een band voorop hebt liggen. Superlicht rollen doet ie dan niet. Maar grip ohne ende.
“Old, not obsolete”
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik ga zeker wel Enduroritten rijden hiermee, maar Patrick Maes sla ik over. Ik ga over een maand mn huis uit vanwege fikse verbouwing, dus veel fietsen zit er niet in.

Wel: Enduro One Winterberg!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Kapitein Iglo schreef: ma 18 februari 2019, 09:50 Wensen: de banden vervangen door lichtere versies. Met name de voorband moet lichter kunnen. Magic Mary lonkt...
De term 'lichter' en 'Magic Mary' lees je niet vaak in 1 zin... .


Ik zou nog een stap lichter gaan. Want hoewel de grip bizar is, loopt ook de lichtste MM nu niet echt licht... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Hij komt van een goma die 1100 gram weegt.
Of ook wel 1,1 kilo. Voor 1 band.

Dan is een Mary wel licht :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Inderdaad - qua voorband zit daar dan al zo’n 200 gram verschil in. Alternatieven zijn altijd welkom, maar een Schwalbe mag ook wel weer een keer na Continental en Vittoria.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

kermit schreef: ma 18 februari 2019, 12:41 Helaas elkaar misgelopen zaterdag Iglootje, ik was er met de Merida en heb Amerongen-Leersum-Amerongen gedaan. Had de Pace graag eens live gezien!
Goed te lezen dat hij zo goed bevalt, dat is toch altijd een fijne bevestiging als je er niet op hebt kunnen proefrijden :-q

En dat van die Rock Razor kan ik beamen, hier in NL is het bijna altijd prima te doen met zo'n stukje rubber om je achtervelg.
Ik was er vrij laat hoor, pas in de middag... ik startte rond half één. En het is vloeken in de kerk, maar ik heb werkelijk nog nooit proefgereden op een MTB. Een echt slechte -qua rij-eigenschappen- heb ik nog niet gehad, maar nu met deze Pace merk ik wel duidelijk wat voor een verschil een passende reach kan maken, bijvoorbeeld.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik was er ook eerste helft van de middag :)

Proefrijden heb ik ook nog nooit gedaan, de enige fiets waarop ik wel een proefrit heb gemaakt was de Merida e-mtb. Was toch wel prettig dat dat kon voordat ik zoveel geld uitgaf...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik begin gewoon steeds blijer te worden van dit apparaat. Kan ook aan het fantastische weer liggen nu, maar de afgelopen paar ritten vliefgen de Stravabekertjes me weer om de oren. En niet dat ik gisteren er mijn best voor deed, maar ik had wel een PR op Leersum (rondje gestart vanaf Leersumse Veld). Staal maakt daarvoor dus al niet uit. Ik heb wel een setje andere banden besteld, het mag wel weer wat lichter, dus er komt weer eens een setje Schwalbes onder. Dat zal de fiets meteen zo'n 3-400 gram lichter maken denk ik. En het rolt op de UHR ook nog wat beter. Stiekem ook nog een 30T voorblad laten komen, eens kijken wat dat voor mijn cadans doet - ik wil nu vaak tussen twee verzetten in rijden, volgens ritzelrechner zou dat hiermee moeten lukken. Lever ik wel wat topsnelheid in. We'll see.

Plaatje!

Afbeelding
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie