Pace RC529 "Rustbucket"

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Kapitein Iglo schreef: zo 17 maart 2019, 12:37 Nieuwe bandjes, meer afgestemd voor lokaal gebruik: Nobby Nic en Rock Razor
Voor die rotsachtige bodemgesteldheid rondom Zeist :tong
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Precies! Zand zijn allemaal hele kleine rotsjes!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Gisteren het eerste rondje met de nieuwe bandencombi gedaan. Toch even wennen, had niet zo'n verschil verwacht. In negatieve zin welteverstaan... want toen ik de straat op reed had ik het idee dat de fiets minder lekker rolde. Alsof er toch meer weerstand zat dan bij de Vittoria's. Tegelijkertijd was het bochtenwerk ook weer even wennen, ik moet wat meer "kanten" om de grip in de bocht lekker te hebben, alsof ik nu steeds te wijd uitkwam. Kostte me wel steeds wat tijd. Misschien had ik ook gewoon mijn dag niet.

Halverwege heb ik de bandenspanning op gevoel wat laten zakken, toen was het meteen een pak comfortabeler. Wat me al wel opviel was dat de Rock Razor al de bekende diagonale strepen op de wangen had gekregen. En qua spanning zat ik niet laag, ik denk rond de 2 bar. Na het aflaten misschien op 1.9 ofzo. Iets om in de gaten te houden want ik kan me herinneren dat er ooit een Racing Ralph Double Defence op scheurde, jaren terug bij mij.

En toch liegen de statistieken niet. Ik heb een aantal PR's verbeterd die ik nog met de, toch een stuk lichtere, Trek Superfly zette. Dus uiteindelijk toch wel sneller.

Ook de switch naar de 30T lijkt vooralsnog goed uit te pakken, ik kon in een verzet rijden dat wat meer aansluit bij mijn gewenste snelheid vs toerental.

Ben ik tevreden? Ik denk het wel. Maar dit was nog geen 18km. Op naar WTSHNN, dan weten we meer en heb ik meteen gespreksstof tijdens het bier en BBQ festijn na afloop :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dan is het dus waarschijnlijk omdat je bochtensnelheid hoger lag, je een minder lekker gevoel had in de bochten. Zou je snelheid even hoog liggen als met de Vittoria's, dan zou je bij wijze van spreke in slaap vallen met de Schwalbe's.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Het zou best eens kunnen Lars. Ik was alleen verbaasd over het (korte) stuk asfalt dat ik reed. Nou koop ik 'm daar niet voor, en heb ik in die hele ronde nog geen 400m asfalt denk ik (alleen het stuk langs Beauforthuis is van noemenswaardige lengte), maar toch hè.

Voor de volledigheid: op 2 bar zijn zowel de Rock Razor als de Nobby Nic 2.35 op een 30mm ID velg 61mm breed op de wang. De noppen staan dan in lijn, ze zijn niet breder of juist smaller dan de wang. Prima voor mij, het smoelt in elk geval goed.

En de remschijf vóór heb ik nog niet gebruikt, denk ik :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Het type Rock Razor die ik gebruik, heeft die diagonale plooilijnen niet.
Komt waarschijnlijk door de trailstar / snakeskin versie, die heeft steviger wangen.

Wat dat kanten in bochtenwerk betreft; dat zal waarschijnlijk vooral komen door de achterband, die NN voorband heeft grip zat.
Bij de Rock Razor moet je vrij 'plat door de bocht' als je de grip van de schoudernoppen wilt gebruiken, in mijn beleving duidelijk meer dan bijvoorbeeld een Racing Ralph.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Wat je zegt over het rollen herken ik wel. Vittoria lijkt een stuk beter te rollen op asfalt.
Daar staat dan weer tegenover dat het rubber van schwalbe merkbaar meer grip heeft, zeker als het nat wordt.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Jan Willem schreef: do 21 maart 2019, 11:47 Het type Rock Razor die ik gebruik, heeft die diagonale plooilijnen niet.
Komt waarschijnlijk door de trailstar / snakeskin versie, die heeft steviger wangen.

Wat dat kanten in bochtenwerk betreft; dat zal waarschijnlijk vooral komen door de achterband, die NN voorband heeft grip zat.
Bij de Rock Razor moet je vrij 'plat door de bocht' als je de grip van de schoudernoppen wilt gebruiken, in mijn beleving duidelijk meer dan bijvoorbeeld een Racing Ralph.
Ik heb de SnakeSkin Speedgrip TLE-versie - heel veel steviger is er niet, of je moet meteen de Supergravity variant hebben. Maar dat kanten met de achterband was ik al gewend, dat had de Morsa ook. Juist bij de voorband was daar het verschil merkbaar.

Voor wat betreft de rolweerstand, ik ga het zien. Het helpt niet dat de laatste rit die ik maakte op de gravelracer was, die rolt sowieso superlicht :tong
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Hier een Rora gebruiker sinds minimaal een jaar of vijf, toen ik nog op de (26er) Morewood reed.
En natuurlijk gebruik je niet zo lang een band als je er niet tevreden over bent ;-)

Dat moeten kanten voor grip herken ik niet, sowieso is de voorband/-kant leading voor wat ik durf en die achterkant volgt bijna altijd wel. Je weet ongeveer hoe snel/langzaam ik rijd op Amerongen en volgens mij verschilde dat niet noemenswaardig met jou, da's een redelijke indicatie voor de eisen die ik stel.

Natuurlijk is de beoordeling van elke band afhankelijk van het gebruik, en voor mijn type rijden was ik zeer tevreden over de Rock Razor. Minpunten kwamen voor mij eigenlijk pas naar voren bij omstandigheden waarin ik niet vaak rijd (modder) of een rijstijl die ik niet heb (volgas naar beneden). Dan is de rechtuit-grip beperkt, maar dat is ook wel duidelijk als je het profiel bekijkt ;-)

Ik heb nooit problemen gehad met de stevigheid van de Rora, op de Banshee zit nu de 2e sinds ik 29er ben gaan rijden in 2015...

Op de Merida speelt rolweerstand geen echte rol, daar heb je juist wel zoveel mogelijk tractie nodig op steile klims. Daarom toch maar geen Rora op die fiets :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Kapitein Iglo schreef: zo 17 maart 2019, 12:44 Ik ga over twee weken voor een aantal maanden m'n huis uit :bier:
Als de relatie er zo voor staat


sterkte kerel :-q
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

:lol: :lol: :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Nou, WTSHNN is geweest en het was in alle opzichten weer een feestje. Zelfs de lol om verdwenen bordjes wanneer je niet op GPS rijdt. Gelukkig was bouwpakket wel zo slim om dat ding te monteren. En hij reed ook nog eens heel sociaal tussen de segmenten in, dus dat was goed te volgen :bier:

Uiteindelijk de rit samen gereden met Bouwpakket, MacReal, Herman de Biker, MaartenT, MarcTB, en een heel kort stukje met Vibemaker en BertL. Mooi clubje, veel gelachen en vieze koffie gedronken (Frank door de neus, hij is een kenner). Bier, burger en kampvuur aan het eind waren weer helemaal top! Voor mij toch wel een van de leukste georganiseerde evenementen van het jaar!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Credit: basphotography

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De organisatie heeft ook nog foto's gemaakt, die zijn denk ik wel een tikkie beter. Heb ze nog niet gezien, komt nog wel.

Oh ja, banden: prima combi, niets meer aan doen. Als ik een medium-size carbon fully Rocky Mountain ermee kan bijhouden in de getimede secties met niet de minste rijder erop, vind ik het best.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ziet er gezellig uit! Had me zeker ook leuk geleken.
Helaas "moest" ik die dag zonodig een ritje Drielandenpunt doen... :roll: :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Kapitein Iglo schreef: di 26 maart 2019, 11:34 Als ik een medium-size carbon fully Rocky Mountain ermee kan bijhouden in de getimede secties met niet de minste rijder erop, vind ik het best.
Ene M. T.? Van die oranje-achtige Rocky? Die moet nog leren fietsen... . :roll:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dat kan het natuurlijk ook zijn.

Potver.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie