Pace RC529 "Rustbucket"

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Deze SYS is uit nood geboren, laat dat duidelijk zijn. Ik zal de sores rondom de levering van mijn garantie-Nukeproof-frame niet nogmaals te berde brengen, maar aangezien de levering ervan inmiddels is opgeschoven naar februari, ben ik blij een andere weg ingeslagen te hebben.

De weg van staal.

Ik had natuurlijk een bak onderdelen liggen, en ik wilde fietsen. En niet alleen op mijn gravelracer, die ik nog steeds heerlijk vind rijden. Nee, er moest gewoon een MTB komen. En ik wilde graag staal. Ik pitchte mijn idee bij forumicoon Lars, en hij dacht mee. Zelf was ik erg gecharmeerd van een Cotic Solaris MAX, maar Lars schoof een ander merk naar voren: Pace. Pace heeft net een nieuw model 29er uitgebracht, de RC529. Alles was 1:1 over te zetten, ook het achterwiel dat Lars inmiddels al voor me had overgespaakt naar een Boost-wiel. De geometrie is progressies, met een 66-graden balhoofdhoek en een 76-graden zithoek. En: een langemensenfiets, met een reach van 506mm in de maat XL. Aangezien de RC529 frameset met Hope balhoofd en zadelpenklem ook nog eens bijna 100 pond goedkoper is, was de keuze gauw gemaakt.

Contact met Pace verloopt heel goed, maar het bestelproces was online niet ideaal. Gelukkig kun je ook bellen naar Engeland, en dan krijg je Sophie aan de lijn, en dan wordt het geregeld. Alleen de stickers niet. Drie keer op de mail bevestigd dat Icelandic Blue als frame met oranje stickers geleverd moet worden, presteren ze nog er grijze op te plakken. Maar: deze stickers zitten op de lak en zijn bedoeld om zelf te wisselen, dus een paar dagen later had ik een mooi setje oranje stickers nagestuurd in huis.

De opbouw heb ik zelf gedaan. Altijd al een keer willen doen, en als bonus kreeg ik dus ook het stickeren erbij… wel heel spannend om te doen, maar dat andere forumicoon Herman de Biker stond standby per WhatsApp. Zijn tip om de verfafbrander erop te zetten was even eng, maar vanaf een afstand zorgt dat ervoor dat de stickers mooi “vloeien” over de buizen en dat de lijm zich goed hecht. Ik ben er eigenlijk best trots op. Ik heb wel langere kabels en remleidingen moeten monteren, dat paste helemaal niet meer. Ook een andere stuurpen, want door de externe cups is de vorkbuis net 4 mm te kort voor het Nukeproof stuurpennetje. Een Funn Funnduro past precies en kost je de kop niet. De Crankbrothers Highline met drop van 170mm lag al een tijdje te wachten en die past er erg goed bij. Installatie was erg eenvoudig. De oranje grips maken het af vind ik, en de Nukeproof onderdelen die erop zitten mogen nog best een blijven zitten.
Ik heb er net een rondje op de straat mee gemaakt. Met een ziek ventje thuis kom je niet aan heel veel toe. Maar ik ben er nu alweer verliefd op.

Plaatjes? Vooruit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meer, vooral crappy iPhone-, pics vind je hier: https://photos.app.goo.gl/3p31HBgCoYuHYNT79
Laatst gewijzigd door Kapitein Iglo op do 21 maart 2019, 11:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Daar staat wel effe een fietsje zo :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5547
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Puik geheel Menno, goed besluit om die weg in te slaan. Mooie fiets, kleur zal irl nog mooier zijn dan op de foto denk ik. Hopelijk blijft deze bike vrij van garantiegevalletjes.

Veel plezier ermee. :-q

p.s Hij doet mij denken aan deze beauty.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Dice Oldskool op vr 25 januari 2019, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4110
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Fijne kleuren combinatie, mooi Engels (?) staal.

Nukeproof kan gelijk in de verkoop na ontvangst?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

baron062 schreef: vr 25 januari 2019, 13:43 Fijne kleuren combinatie, mooi Engels (?) staal.

Nukeproof kan gelijk in de verkoop na ontvangst?
We gaan het hier niet over de Nukeproof hebben :winkie: . Maar da's reeds geregeld met de dealer :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Lars TB schreef: vr 25 januari 2019, 13:37 Daar staat wel effe een fietsje zo :-q
Yup. Dank nog :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dice Oldskool schreef: vr 25 januari 2019, 13:42 Puik geheel Menno, goed besluit om die weg in te slaan. Mooie fiets, kleur zal irl nog mooier zijn dan op de foto denk ik. Hopelijk blijft deze bike vrij van garantiegevalletjes.

Veel plezier ermee. :-q

p.s Hij doet mij denken aan deze beauty.

Afbeelding
Mooi, want ik ging voor die look :tong
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15544
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Vinnum mooi :-q

Het lijkt wel een oldskool 26" in deze maat...
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Nice! Zijn dat verwisselbare dropouts?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Sliding drop-outs inderdaad. Te verstellen over 13mm. Heb ze 7mm ofzo naar achteren gezet.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Mooi frame, prachtig hoe de buizen op de headtube aansluiten terwijl dit een X:L frame is. :-q
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Daar is'tie dan. Mooi hoor :-q
Heel benieuwd hoe hij rijdt.

De 'godmother' van deze kleurcombi:
Afbeelding
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Of weer terug bij het Trek-kleurtje? Goed te zien dat de zitbuishoek steil is. mooi fietsje en fijn dat je weer echt :-D kan fietsen.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Dat is echt een prachtige kleurencombi.

Bovendien is het een merk die je niet veel ziet, dat is ook een extra punt waard. Goede tip van Lars :-q

heb ergens thuis daarvoor een passend horlogebandje liggen:
Afbeelding
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Goed gezien - m’n laatste Trek had deze kleuren ook. Heb ik altijd gaaf gevonden!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie