Raleigh Tucana: loodzware stalen fully, maar wel kwaliteitje. Bijna 20 jaar opgereden en hij doet het nog!
Nu een Canyon Neuron.
The 10 Year Challenge... for Mountain Bikes
- floris500
- Pro Biker
- Berichten: 975
- Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
- Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL
Erg mooie Rocky's! Die oude heeft best wel slacke balhoofdhoek of ligt dat aan mij? Echt een mooie fiets vind ik, nu nog steeds. Snap dat je die niet weg hebt gedaan.
- zonoskar
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
- Contacteer:
Het frame was bedoeld voor een 80 mm Marzocchi Bomber/Rockshox SID vork, de geometrie was de toen standaard 71/73 graden. Maar de Fox die er in zit is 100 mm, dus ja, iets slacker dan normaal. Ik was mijn tijd ver, ver vooruit
-
- Moderator
- Berichten: 16849
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Ach, ik had een 130mm Fox Talas in een Cannondale SuperV die met een 60mm headshok geleverd werd.
En zelfs toen was de balhoofdhoek nog steil!
Fiets uit 1999 trouwens, dus de 20-year challenge... (al zag hij er in 1999 nogal anders uit).
Andere bike die ik in 1999 reed, Marin Pine Mountain. Die was trouwens wel slack, want in plaats van de oorspronkelijke starre vork zat er hier een RST Mozo Pro in met bijna 90mm veerweg:
En laten we dan meteen ook even dertig jaar terug in de tijd gaan, mijn eerste schreden op het mtb-pad...
En zelfs toen was de balhoofdhoek nog steil!
Fiets uit 1999 trouwens, dus de 20-year challenge... (al zag hij er in 1999 nogal anders uit).
Andere bike die ik in 1999 reed, Marin Pine Mountain. Die was trouwens wel slack, want in plaats van de oorspronkelijke starre vork zat er hier een RST Mozo Pro in met bijna 90mm veerweg:
En laten we dan meteen ook even dertig jaar terug in de tijd gaan, mijn eerste schreden op het mtb-pad...
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
- streetracer
- Pro Biker
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
- Mijn mountainbike: Uitgeest
In 1999 reed ik al een aantal jaren op deze Giant Cadex, mijn eerste streetracer.
10 jaar later, in 2009, na ruim 15 jaar trouwe dienst deze vervangen door mijn eerste custom streetracer, de Storck Rebel carbon
Weer 10 jaar later, via de Beone Black een streetracer van net 7 kg.
heb ik nu in 2019 mijn 3de custom streetracer: De titanium Gilbertson inferno
En voor soms een ritje op het strand of als ik samen fiets met mijn dochter of als mijn beste maat uit Nieuw Zeeland over is heb ik ook nog deze streetracer achter de hand: De Drossinger
10 jaar later, in 2009, na ruim 15 jaar trouwe dienst deze vervangen door mijn eerste custom streetracer, de Storck Rebel carbon
Weer 10 jaar later, via de Beone Black een streetracer van net 7 kg.
heb ik nu in 2019 mijn 3de custom streetracer: De titanium Gilbertson inferno
En voor soms een ritje op het strand of als ik samen fiets met mijn dochter of als mijn beste maat uit Nieuw Zeeland over is heb ik ook nog deze streetracer achter de hand: De Drossinger
Zolang er maar een weg is......
Mijn bikes door de jaren heen;
Van Nicholas Tuareg 26er - 9,1 kg
Van Nicholas Tuareg 27.5er - 9,8 kg
Klein Attitude 8,2 kg
TWIN SIX TI FSU 9,2 kg
Gilbertson Inferno 8,5 kg
BEONE Black 7,3 kg
Mijn bikes door de jaren heen;
Van Nicholas Tuareg 26er - 9,1 kg
Van Nicholas Tuareg 27.5er - 9,8 kg
Klein Attitude 8,2 kg
TWIN SIX TI FSU 9,2 kg
Gilbertson Inferno 8,5 kg
BEONE Black 7,3 kg
-
- Pro Biker
- Berichten: 1468
- Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
- Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er
@Zonoskar: Die eerste Rocky blijkt wel echt een tijdloze fiets te zin.
@Kermit: Die Super-V OMG wat lijkt dat klein (ja ik weet dat je niet zo groot bent), ding lijkt in vergelijk met hedendaagse geo wel klem gezeten te hebben.
@Streetracer: Die Gilbertson blijft een plaatje! Ook door de combi met de Super Moto’s krijgt het een dikke uitstaling.
@Kermit: Die Super-V OMG wat lijkt dat klein (ja ik weet dat je niet zo groot bent), ding lijkt in vergelijk met hedendaagse geo wel klem gezeten te hebben.
@Streetracer: Die Gilbertson blijft een plaatje! Ook door de combi met de Super Moto’s krijgt het een dikke uitstaling.
“Old, not obsolete”
-
- Moderator
- Berichten: 16849
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Klein in de zin van kort bedoel je waarschijnlijk? En dan is het nog een M, waar ik vaak op een S uitkom.
Want hij was erg hoog, ik denk de fiets met het hoogste bracket die ik ooit gereden heb. Dat gecombineerd met die steile vorkhoek maakte het geen fiets die meteen veel vertrouwen gaf. Ik denk dat als je daar nu weer op zou stappen je best wel ff schrikt...
(Waar een ritje op die Marin waarschijnlijk reuze mee zou vallen).
Want hij was erg hoog, ik denk de fiets met het hoogste bracket die ik ooit gereden heb. Dat gecombineerd met die steile vorkhoek maakte het geen fiets die meteen veel vertrouwen gaf. Ik denk dat als je daar nu weer op zou stappen je best wel ff schrikt...
(Waar een ritje op die Marin waarschijnlijk reuze mee zou vallen).
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Pro Biker
- Berichten: 1468
- Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
- Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er
Idd kort. Idd een behoorlijk steile headtube angle. Kan me voorstellen dat het in vergelijk met hedendaagse machines, dat het schrikken is. Maar was dat toen ook? Vind ‘m ergens mooi van lelijkheid. Die Marin, die zou met een beetje aanpassen nu ook nog gewoon mee kunnen doen.kermit schreef: ↑vr 1 februari 2019, 20:07 Klein in de zin van kort bedoel je waarschijnlijk? En dan is het nog een M, waar ik vaak op een S uitkom.
Want hij was erg hoog, ik denk de fiets met het hoogste bracket die ik ooit gereden heb. Dat gecombineerd met die steile vorkhoek maakte het geen fiets die meteen veel vertrouwen gaf. Ik denk dat als je daar nu weer op zou stappen je best wel ff schrikt...
(Waar een ritje op die Marin waarschijnlijk reuze mee zou vallen).
“Old, not obsolete”
Kom kom mannen, niet posten zonder plaatjes!
Dus babbelen en commentaren in het retro topic, hier alleen posten als je ook bijdraagt aan de challenge.
Ik voeg de daad bij het woord: 3x staal. en de eerste doet tegelijk de 20 en 10 jaar challenge:
Mijn Dekerf Team ST uit 1998 die ik in 2009 over de trails stuurde. V-brakes en 3x8v, een absolute topper in 26"
Ook in gebruik in 2009, Singular Swift, star staal en Singlespeed, perfecte combinatie. Youngtimer.
En dit jaar afgebouwd en net verkocht, SingleBe 29er, staal, geveerd, geared met interne kabelloop. Staal bij de tijd.
Enjoy!!
Dus babbelen en commentaren in het retro topic, hier alleen posten als je ook bijdraagt aan de challenge.
Ik voeg de daad bij het woord: 3x staal. en de eerste doet tegelijk de 20 en 10 jaar challenge:
Mijn Dekerf Team ST uit 1998 die ik in 2009 over de trails stuurde. V-brakes en 3x8v, een absolute topper in 26"
Ook in gebruik in 2009, Singular Swift, star staal en Singlespeed, perfecte combinatie. Youngtimer.
En dit jaar afgebouwd en net verkocht, SingleBe 29er, staal, geveerd, geared met interne kabelloop. Staal bij de tijd.
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"