Bird Aeris 145 MT1893 AXS

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

na lang zoeken toch nog tegengekomen. ik was er op het oment van uitkomen al een beetje verliefd op, en toen maar de mcaskill gekocht. na wat veranderdrang een setje xtr 9120 gemonteerd, ook heerlijke remmen. maar nu is het er toch van gekomen, de magura MT1893.
remmen voelen wel wat anders dan de shimano, en remt vergelijkbaar qua kracht, daar is het niet om te doen, en mochten de hendels het opgeven kan ik altijd de m9120 hendels monteren om er een shigura van te maken(de 4zuiger xtr zit nu op de stadsfiets :D )
Afbeelding20210613_130326 by joost nijland, on Flickr
Afbeelding20210613_130341 by joost nijland, on Flickr
Afbeelding20210613_130442 by joost nijland, on Flickr
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Ben niet zo thuis in de Magura remmerij maar vanwaar andere? Of enkel kleurtje/ edition? (ook gaaf natuurlijk) dit matched beter dan felgeel
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mooie remmen, heb ze ook maar dan met de normale MT7 handles.
Liggen al maanden in de kast om ze op de Honzo te zetten.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Afbeelding20210716_165948 by Joost Nijland, on Flickr
Afbeelding20210716_165955 by Joost Nijland, on Flickr

door een flinke meevaller een set gx axs gekocht. dit werkt ook wel subliem.
tevens eens een set skinwalls gemonteerd, was er altijd over aan het twijfelen, maar ik vindt het mooi
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Zo, dat vogeltje staat er even chique bij met dat remsetje, skinwalls en derailleur. Erg fraai, dikke prima. :-q
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Dice Oldskool schreef: vr 16 juli 2021, 18:27 Zo, dat vogeltje staat er even chique bij met dat remsetje, skinwalls en derailleur. Erg fraai, dikke prima. :-q
En de bandjes lopen ook nog eens onverwacht goed op straat. Zeker geen xc bandjes maar beter dan de maxxis agressor die eroo zat
Bird Aeris 9 blurple
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

AfbeeldingUntitled by Joost Nijland, on Flickr

de superdeluxe vervangen door een superdeluxe ultimate coil, wilde toch eens weten hoe een coil voelt. eerste verschil wat ik merk is dat als ik de fiets laat vallen, de achterkant nu in 1 keer stil staat, waar dit bij de airschock niet het geval was. ben volgens de calculator van Bird uitgegaan van een 500LBS veer, dit lijkt in de praktijk spot-on. met normale kleding net wat minder dan 30% sag, met de 160mm link.
de demper tune is anders dan de airschock, dus dat zou nog een dingetje kunnen worden, al voelt het in de stoeprand test eigenlijk wel prima. de shimstack aanpassen is een klein werkje, dus misschien gaan we dat nog wel doen(als ik het nodig acht).
Bird Aeris 9 blurple
Royka
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: vr 29 december 2017, 23:13
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 2023

Nice! Staat hem goed.

Laat maar eens weten hoe het rijd, want ik ben hiervoor ook al een tijdje aan het kijken :o
Canyon Neuron 2023
Nukeproof Digger Factory
Bird Aether 9
Bird Zero 29
Trek Fuel EX 8
Bird Zero TR
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Royka schreef: do 30 december 2021, 20:53 Nice! Staat hem goed.

Laat maar eens weten hoe het rijd, want ik ben hiervoor ook al een tijdje aan het kijken :o
het is anders. ik had al een megneg op mijn demper, was dus al anders dan eeb standaard airshock.
wat me ook opvalt is dat ondanks dat de tune op deze shock iets zwaarder is dan wat er op zat, hij in de open positie soepeler voelt dan de superdeluxe air in de open stand, terwijl de “gesloten” stand weer veel steviger aanvoelt. vanmorgen maar klein stukje gereden, kan er dus nog niet veel over zeggen
Bird Aeris 9 blurple
jawi91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 6 april 2017, 18:30

novaterra schreef: do 30 december 2021, 20:00 AfbeeldingUntitled by Joost Nijland, on Flickr

de superdeluxe vervangen door een superdeluxe ultimate coil, wilde toch eens weten hoe een coil voelt. eerste verschil wat ik merk is dat als ik de fiets laat vallen, de achterkant nu in 1 keer stil staat, waar dit bij de airschock niet het geval was. ben volgens de calculator van Bird uitgegaan van een 500LBS veer, dit lijkt in de praktijk spot-on. met normale kleding net wat minder dan 30% sag, met de 160mm link.
de demper tune is anders dan de airschock, dus dat zou nog een dingetje kunnen worden, al voelt het in de stoeprand test eigenlijk wel prima. de shimstack aanpassen is een klein werkje, dus misschien gaan we dat nog wel doen(als ik het nodig acht).
Dikke bike zo :-q Ik ben ff benieuwt, hoe heb jij de coating van de link gekregen? Ik heb ook net een LT 160 mm link bestelt voor mijn Aeris en wil hem ook gaan polijsten om het te matchen met mijn stem, heb je 'm gestraald/chemisch ont-lakt of gewoon geschuurd?
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

jawi91 schreef: di 11 januari 2022, 15:59
novaterra schreef: do 30 december 2021, 20:00 AfbeeldingUntitled by Joost Nijland, on Flickr

de superdeluxe vervangen door een superdeluxe ultimate coil, wilde toch eens weten hoe een coil voelt. eerste verschil wat ik merk is dat als ik de fiets laat vallen, de achterkant nu in 1 keer stil staat, waar dit bij de airschock niet het geval was. ben volgens de calculator van Bird uitgegaan van een 500LBS veer, dit lijkt in de praktijk spot-on. met normale kleding net wat minder dan 30% sag, met de 160mm link.
de demper tune is anders dan de airschock, dus dat zou nog een dingetje kunnen worden, al voelt het in de stoeprand test eigenlijk wel prima. de shimstack aanpassen is een klein werkje, dus misschien gaan we dat nog wel doen(als ik het nodig acht).
Dikke bike zo :-q Ik ben ff benieuwt, hoe heb jij de coating van de link gekregen? Ik heb ook net een LT 160 mm link bestelt voor mijn Aeris en wil hem ook gaan polijsten om het te matchen met mijn stem, heb je 'm gestraald/chemisch ont-lakt of gewoon geschuurd?
lagers eruit en in de gootsteen ontstopper voor een half uurtje.
Bird Aeris 9 blurple
jawi91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 6 april 2017, 18:30

novaterra schreef: di 11 januari 2022, 20:42
jawi91 schreef: di 11 januari 2022, 15:59

Dikke bike zo :-q Ik ben ff benieuwt, hoe heb jij de coating van de link gekregen? Ik heb ook net een LT 160 mm link bestelt voor mijn Aeris en wil hem ook gaan polijsten om het te matchen met mijn stem, heb je 'm gestraald/chemisch ont-lakt of gewoon geschuurd?
lagers eruit en in de gootsteen ontstopper voor een half uurtje.
Oké, dat heb ik nog niet eerder gehoord, zal er eens naar kijken.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het beste kan je de plekken waar je lagers in gaan even insmeren met vet.
Gootsteenontstopper is caustic soda, oftewel natronloog. Dat vreet alu aan.
Dus voor je het weet is de passing te ruim.
En even erbij blijven, niet na een half uur pas terug komen.
Zodra het blank is er uit halen en afspoelen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

AfbeeldingUntitled by Joost Nijland, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Joost Nijland, on Flickr

we zijn al weer een tijdje verder........, andere vork, niet omdat het nodig was, maar om eens te proberen. voelt anders, en lijkt soepeler met de rc2.1 demper dan de demper die in de Lyrik zat. tot nu toe bevalt het goed en blijft ie mooi zitten. paar nieuwe Conti's erop, bedoelt voor een meerdaagse rondom winterberg en naar alpen, maar het blijft verrassend hoe mooi deze lopen ondanks de hoeveelheid band het is. ze blijven dus ook voor het lokale rondje er lekker op zitten
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Die dikke Zeb met dat Duitse rubber erin staat hem goed. :-q
Plaats reactie