Nieuwe wielset, nu weer 29+. P.8

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ben ik ook benieuwd naar.... :bier:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Monkeyrider*

Of ik iets merk van het carbon?

Als ik iets zou merken dan zou het moeten zijn dat het iets lijkt mee te geven zoals staal (zou moeten doen).

Ik reed voorheen alleen maar staal maar met mijn gewicht (66 kg, bloot en geschoren) merkte ik bar weinig van de stalen soepelheid. Nu denk ik ook dat je dat sowieso niet te veel moet verwachten van de stalen productie frames van nu.

Maar nu met dit frame lijkt het toch net wat soepeler over de wortels en kuiltjes te rollen dan met mijn Surly, Salsa, Genesis, on-one, kona, Singular en Soma die de revu hebben gepaseerd.

Eigenlijk was ik ook simpelweg klaar met het bijkomende gewicht van deze stalen frames. Zeker met mijn gewicht wil/moet je niet te gek veel willen meezeulen de berg op. En als je alleen al met het frame bijna 1.5 kilo wint is dat mooi meegenomen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Shit! Ik dacht dat ik de enige was die bloot en geschoren op zijn stalen ros rond reed. Moet ik weer wat nieuws verzinnen.... :evil:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Op je 58e heb je die rechten verworven Ad. Ik ga weer gekleed de paden op, excuus. Als ik dit had geweten was ik er nooit mee begonnen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

maverick76 schreef: wo 6 februari 2019, 22:29 Maar nu met dit frame lijkt het toch net wat soepeler over de wortels en kuiltjes te rollen dan met mijn Surly, Salsa, Genesis, on-one, kona, Singular en Soma die de revu hebben gepaseerd.
Hier heb je het ook niet over lichtgewicht frames! En dan merk je inderdaad weinig van het comfort... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja dat zeg ik volgens mij ook in die post.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Interessant. Ik heb sinds kort een carbon racefiets (Trek Domane) en merk daar wel iets van tov alu ( ik had een alu Domane) ......maar een beetje spelen met bandendruk of breedte doet minstens net zoveel.
Ik ga er eigenlijk van uit dat bandenbreedte, spanning en evt afstelling van voorvering op een mtb veel meer effect hebben dan het frame-materiaal (?) ....maar gewicht merk je natuurlijk ook.
NB ik zit met ruim 90kg (meestal behaard :oops: ) alleen op goedkope stalen mtb's ....gewoon omdat ik daar meer mee heb. Op (gravel)racers heb ik intussen modern (hydroformed) alu (Emonda) carbon (Domane) en titanium (Pickenflick) en merk ik wel wat verschil....maar of dat materiaal, vorm of geo is weet ik eerlijk gezegd niet.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Nee ik herken precies wat je zegt.

Uiteindelijk is bandenspanning en een beetje minder fiets gewicht wat soepel aanvoelt in het terrein. (en souplesse natuurlijk)

Ik heb recent nog een Van Nicholas racer gehad welke ook wel lekker aanvoelde maar dat was simpelweg het voor mijn ongekende lage gewicht wat me deed vliegen en niet zozeer het titanium.

Die Pick n flick zijn wel leuke fietsjes voor het geld vind ik.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Sinds vandaag is mijn 27 plus een 29 plus!

Fattys fit fine!

Dropouts nog steeds helemaal naar voren en het past overal net netjes. Overal een halve centimeter over.
De Panaracer fat nimble vallen wel wat smaller zoals bekend (2.8 op 30 velg) maar daarom juist perfect! En niet te vergeten maar 760 gram!

Afbeelding
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Wielen lijken zo wel weer 'ouderwets' dicht bij elkaar te staan :o


Maar wonderbaarlijk dat het past. Rijdt het goed?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Lars dat viel mij ook op wbt de wielbasis :-D

Ik heb alleen nog een rondje gereden op straat maar wat ik nu merk is vooral lekker wendbaar en bijna een beetje ouderwets 26 incherig. (of heet wendbaar tegenwoordig “hoge fun factor”?)

Voor mijn rijstijl is kort en dan vooral een korte chainstay erg wenselijk maar ik kan altijd voor buitenlandse afdalingen mijn chainstay lengte ter plekken even aanpassen voor meer stabiliteit. (Net of ik dat zou merken maar ik zeg het meer even voor de geoneuten hier)
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

:-q :-q ziet er goed uit vind ik. Staat wel vrij hoog op de wielen, misschien dat dat vertekent.
Die fatbnimle valt inderdaad stuk kleiner uit. Wel lekker snel bandje, maar niet echt ruim grip. Ben erg benieuwd hoe het rijdt ?
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik weet niet precies wat een normale bb hoogte is maar wellicht staat hij iets hoog, maar dit is natuurlijk wel zonder sag.

Ook wil ik binnenkort eens proberen hoe het rijd met een starre (carbon) vork en dan de banden lekker soepel voor het comfort.

Dan is de voorant al 3 cm lager dus dan komt de bb weer aardig op z'n plek.

Grappig genoeg is deze wielset met banden en binnenbanden precies even zwaar als de standaard wielset tubeless. Dus ik kan er nog wat gewicht mee winnen ook.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Intussen is hij nu een weekje Singlespeed en net sinds gisteren afgemonteerd met een Answer Protaper 20/20 carbon bar.
Dit ding is intussen een beetje vreemd maar wel heeeeeel erg lekkerr (rijdend)

Afbeelding
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Singlespeed en voorvering :o ..?......dat kan echt niet hoor :winkie:

Ik heb ook zo'n backsweep stuur (alu Salsa bend2) en vind dat op langere afstanden / gestrekte zit wel lekker zitten.
Plaats reactie