Nieuwe wielset, nu weer 29+. P.8

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Na lange tijd wikken en wegen over het aanschaffen van carbon (milieu dingetje).

Nu een Giant Advanced plus 1 aangeschaft!

Wat me aanspreekt aan de fiets is:

-29 compatibel (ook qua geo)
-sliding dropouts dus eventueel ook Singlespeed. Hierdoor ook lekker kort en speels te maken.
-moderne Boost Spacing
-gewicht. +/-12 kg (voor een 27.5 plus niet verkeerd en hier is nog best 11 kg van te maken.
-levenslange garantie (niet dat ik langer dan 2 jaar op dezelfde fiets rij maar het is het idee)

Nette afmontage, GX eagle Fox 34 fit etc. Gewoon een leuk speels fietsje waar ik ook nog makkelijk een rondje Winterberg mee kan rijden.

Enige minpuntje is de kleurstelling. Eigenlijk wil ik hem helemaal mat grijs hebben zonder het neo oranje, misschien ga ik het oranje netjes afschuren aangezien het grijs als basis is gebruikt van het neon oranje. We'll see..

Afbeelding
Laatst gewijzigd door maverick76 op di 17 december 2019, 19:38, 10 keer totaal gewijzigd.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Jij en carbon? :~ :wink:
Ziet er goed uit! En als je saai grijs wilt, koop je maar een Cube.
Zonde om dat oranje er af te halen.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Kleurstelling vind ik dan wel weer mooi. Zie nog niet veel voordelen tov de Stache die iets meer trail-gericht is maar dan weer geen carbon is.
Wel lekker voor de zandgaten bij Garderen die + banden. :-D
"This species has amused itself to death"
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Zeker een mooie fiets...ook met oranje.....zelfs al is ie van plastic :wink: :-q
Carbon?? .........Why ?
NB: ik heb intussen ook een carbon racer in de stal......maar als trailgerichte mtb :~
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4128
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Mooie alleskunner!
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Leuk ding joh, en dat oranje is toch prima 💪🏼
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ach, wat betreft de kleur. Ik hou gewoon van sober en dat velle hoeft van mij niet zo maar dit kan er idd nog mee door. Zoveel oranje is het niet.

Het voordeel van deze tov een Stache is dat ik inderdaad eens carbon een kans wilde geven en intussen toch wel erg nieuwschierig werd over hoe het reed. En ik ben nooit helemaal vrienden geworden met 29(plus) wielen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Er zal wel flink wat van die 12kg in de wielen en +banden zitten
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Hele mooie fiets, juist door dat oranje bij dat grijze.
Wees blij dat er geen oranje decals op de wielen zitten zoals Cube daar gek op is.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Er zaten gelukig witte decals op de velgen maar deze zijn er al af. Ook heb ik de enorme MAXXIS letters al van de banden afgehaald.

Ik ben simpelweg allergisch voor visuele drukte (nou niet alleen beperkt tot visueel bedenk ik me nu) :lol:

Ja dan het gewicht, gewicht van de wielen is idd waar ik op kan besparen, gelukkig waren ze al factory tubeless toen ik de fiets kocht.

De banden zijn zo'n 900 gram en een lichte Schwalbe plusband is minder dan 700 gram dus daar zou ik al 400 gram op kunnen sparen. Ik heb geen idee wat de wielset weegt maar laten we uitgaan van 2.2 kg dan is daar ook nog wel een halve kilo af te schaven al kost dat wel een hoop centjes. Maar rolgewicht is wel de moeite om op de besparen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2940
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

een Schwalbe plusband onder de 700 gram?, success.
ik heb de rocket ron 2.8 ook gehad, loopt goed, maar zijwanden zijn zo dun en slap dat je veel te hoog in druk moet en alle voordelen overboord gooit
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Wellicht heb ik gekeken naar de 2.6. Maar met mijn gewicht en lichte manier van rijden kan ik dunne zijwanden prima hebben is mijn ervaring. Zelf met binnenbanden reed ik de dunste en lichtste bandjes nog niet lek.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16802
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Kan me voorstellen dat een rustig plaatje je voorkeur heeft, dat heb ik meestal ook. De velgdecals en gele Maxxis letters weg is dan al een hele verbetering.
Het nadeel van het frame aanpakken is dat je doorgaans daarmee ook de garantie kwijt bent, weg levenslang! :wink:

Lijkt me een fijn fietsje zo, veel plezier ermee :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Kalfonske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 10 juli 2009, 22:29

Mooie plusbike :tong
Hoe heb je de gele Maxxis logo’s zo netjes weggetoverd ?
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja dat garantieverhaal is idd wat me zou weerhouden. Dat zou ik wellicht doen als ik er een jaar zonder problemen op heb gereden.

De Maxxis letters heb ik met fijn schuurpapier en heel lang schuren weggekregen. Eerst alles gebrobeerd op chemisch gebied zonder resultaat overigens.

Maar wel blij met het resultaat en de zijwang lijkt er nauwelijks onder te hebben geleden.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Plaats reactie