Een Schwinn Cruiser Classic, uit 1999 komt, uit Woods Cross, Utah.
Doel is om hier een mooie Klunker van te maken, voor in de winter, als citybomber en gewoon voor de fun!
Mooi totaalshot, waarbij het blauwe crankstel gelijk al opvalt. Deze is geplaatst icm een bottom bracket adapter in plaats van de oude one-piece crankset, waardoor er nu ook BSA crankstellen gebruikt kunnen worden. Modern!
En een Sunlite BMX voorvork, moet stevig genoeg zijn voor een beetje offroad-gebruik.
Sexy headbadge.
Deze gaat er af, maar wordt zeker wel bewaard!
Stoer zadeltje, ik hoop dat deze te redden valt (schade aan de achterkant. De zadelpen zit vast, maar ik heb er vertrouwen in dat die wel los gaat komen.
Het achterspatbord zal er ook niet op blijven.. het moet ten slotte een mountainbike worden!
Dat opgevulde trapasje dus.
Dit zag ik pas na de koop, maar ach, details zijn leuk
Speclist volgt nog!
To do:
-Kettingkast verwijderen
-andere tandwielverhouding, 46/17 lijkt me nog wat zwaar voor in het bos.
-andere stuurpen, ik wil denk ik een hoger stuur, en dat kan niet met de huidige stuurpen. (Ahead-conversie)
-ander stuur
-andere pedalen, plastic mag er af