Genesis Fugio - stalen gravelbike

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4052
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Staat op mijn wensenlijstje "gravel rides" zodra het weer iets mee zit :winkie:

https://www.bicycling.com/nl/tochten-en ... eindhoven/

en er moet ten zuiden van Tilburg/Goirle toch ook veel "gravel" zijn te vinden ?

Beetje profiel heb je dan wel nodig en schoon blijft het niet; mijn Pickenflick is na de eerste proefrit niet meer echt schoon geweest :-{
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16700
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Als je die rit met mooi weer (lees, terrasjeswaardig :)) gaat doen, geef maar een seintje. Wie weet....
Moet ik alleen nog <40mm bandjes met een profieltje scoren, of met een beetje rustig aan doen in de bochten zal het toch ook wel lukken met deze rubbertjes...? Droog zand is vrij voorspelbaar.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Hoor ik daar een Lets GravelRide aan komen?
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4052
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

rutger079 schreef: zo 6 januari 2019, 22:12 Hoor ik daar een Lets GravelRide aan komen?
Ik ben voor :-D

NB: vlg week zondag is de veldtoertocht vd Turfrijders Etten Leur wrsch weer erg "gravel" waardig. Niet iets om schoon rond te komen, maar zeker goed te doen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4052
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

kermit schreef: zo 6 januari 2019, 21:10 ...
Moet ik alleen nog <40mm bandjes met een profieltje scoren, of met een beetje rustig aan doen in de bochten zal het toch ook wel lukken met deze rubbertjes...? Droog zand is vrij voorspelbaar.
Ik had er in de zomer Conti CX speed 35mm op liggen en ga dit voorjaar de 40mm Conti Speedride eens proberen. De laatste is iets breder, sterker (?) maar niet breder als 38mm op normale velg. Kosten ook nog eens weinig
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16700
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Net maar een setje Schwalbe G-One allround (40mm) besteld, leken me heel aardig te voldoen aan mijn wensen. Echt grof terrein of modderige paden ben ik niet van plan te gaan rijden (iig niet met de Fugio ;-)) en die bandjes rollen ook goed op asfalt als ik de reviews mag geloven.

Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

kermit schreef: ma 7 januari 2019, 14:22 Net maar een setje Schwalbe G-One allround (40mm) besteld, leken me heel aardig te voldoen aan mijn wensen. Echt grof terrein of modderige paden ben ik niet van plan te gaan rijden (iig niet met de Fugio ;-)) en die bandjes rollen ook goed op asfalt als ik de reviews mag geloven.

Afbeelding
Zo, jij bent snel om... met die bandjes duik je het eerste het beste gravelpaadje in dat je tegenkomt :winkie:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

rutger079 schreef: zo 6 januari 2019, 22:12 Hoor ik daar een Lets GravelRide aan komen?
Die was er al, op 30 december op de Veluwe :). En daar mag best een vervolg op komen :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Kapitein Iglo schreef: ma 7 januari 2019, 14:39
rutger079 schreef: zo 6 januari 2019, 22:12 Hoor ik daar een Lets GravelRide aan komen?
Die was er al, op 30 december op de Veluwe :). En daar mag best een vervolg op komen :-q
Ik had al wel 'een reactie' van jou verwacht..........maar dan dat ik toen schaamteloos toch voor de Lets Ride Aachenerwald ben gegaan :oops: (en daarr geen seconde spijt van heb gehad :winkie: )

(Maar geloof dat dit eigenlijk een SYS is :oops: :oops: :oops: )
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Oh, maar als ik een keuze had gehad, had ik dat ook gedaan, no worries! We gravelen/biken binnenkort vast wel weer samen ;)

Terug naar de Genesis!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Ja die Genesis.... mooi ding hoor Kermit! :-q

Ik ben maar onregelmatig op het forum aanwezig en ik was nu weer een tijdje niet veel geweest maar dat is hier volgens mij een ware hype aan het worden, die gravelracers. En ik snap em wel....leuke 'tussenvorm'. 8)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16700
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Nouja, behalve dan dat ik hem in de basis niet voor gravelen heb gekocht ;-)
Het is mijn wegfiets, alleen wat comfortabeler qua houding dan een echte racer. Had vroeger weinig moeite met een paar uur knallen op de racefiets, maar de laatste jaren protesteerden nek en schouders teveel...

Ik zie wel een beetje parallellen met wat mtb ontwikkelingen, een (kleine) verschuiving van puur racemateriaal naar fietsen die wat allrounder zijn. Monteer een gravelracer vrij licht af en gooi er racebandjes op en het scheelt qua snelheid maar heel weinig met een pure racefiets, maar leg er breder rubber op en eventueel een rekje en je kunt zo op vakantie met dezelfde fiets...
De LTHT van de dropbarwereld :wink:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

kermit schreef: di 8 januari 2019, 20:42 Nouja, behalve dan dat ik hem in de basis niet voor gravelen heb gekocht ;-)
Het is mijn wegfiets, alleen wat comfortabeler qua houding dan een echte racer. Had vroeger weinig moeite met een paar uur knallen op de racefiets, maar de laatste jaren protesteerden nek en schouders teveel...

Ik zie wel een beetje parallellen met wat mtb ontwikkelingen, een (kleine) verschuiving van puur racemateriaal naar fietsen die wat allrounder zijn. Monteer een gravelracer vrij licht af en gooi er racebandjes op en het scheelt qua snelheid maar heel weinig met een pure racefiets, maar leg er breder rubber op en eventueel een rekje en je kunt zo op vakantie met dezelfde fiets...
De LTHT van de dropbarwereld :wink:
Ja precies, vandaar ook dat ik tussenvorm schreef. Is toch een soort crossover waarmee je met verschillen in afmontage meerdere kanten op kan. En het borduurt ook min of meer voort op waar je 'vroeger' eigenlijk al de hybride had, daar heb ik er ook nog een van gehad en die zie je nog steeds wel in verschillende vormen terug in het toerfietsen segment.

Het wachten is nu eigenlijk op de Plus en Fatbike gravelrace varianten... :D
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16700
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

"Plus gravel" is er al, analoog aan de mtb's kun je dan een wielmaatje kleiner monteren met breder rubber :)
Bijvoorbeeld deze Fugio kan conventionele "racewielen" met 40mm bandjes aan of 650b met meer dan 50mm banden.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4052
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Net zoals Race intussen ook redelijk "plus" is tegenwoordig, ipv 23mm op 14mm inw velgen rijdt iedereen op 25mm en 17mm velgen. Moderne endurance-racers staan op 28-32mm banden en inw 19- 21mm brede velgen.
Plaats reactie