Genesis Fugio - stalen gravelbike

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16700
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Meegs schreef: do 23 mei 2019, 16:38 ...heb je de nu wel een ideale combinatie met een mooie gravel/weg racer, een emtb voor de bergen en langere ritten en een handgemaakte Snowdon voor exclusiviteit (en het feit dat deze ook nog uiterst lekker fietst is dan een bonus).
Dat is precies hoe ik het ook zie. Ben erg blij met dit setje :-q

Maar sleutelen is ook een leuk stuk van de hobby, dus ik "moet" wel af en toe voor wat werk zorgen :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16700
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Gewoon omdat ik het mooier vind heb ik de Force derailleur vervangen door een Rival1. Die heeft een antiklapper-clutch en past daarmee wat beter op een gravelracer. Voor de werking was het eigenlijk niet nodig, de Force schakelde al perfect en last van een klapperende ketting had ik eigenlijk ook niet... :oops: :D

Gisteren meteen maar uitgetest op een ritje met 80km tegenwind... :roll:
(ik combineer familiebezoek graag met een ritje racefiets).

De nieuwe derailleur:
Afbeelding

En ergens onderweg van Tilburg naar Gouda...
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Nijkerkbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: wo 4 oktober 2017, 11:56

Schitterende fiets. Heerlijk kleurtje ook.
Ik blijf de subtiliteit van een stalen frame (lees; mooie slanke buizen) toch wel waarderen boven pompeus carbon.

Hoe bevallen de TRP remmen? En hoe presteren deze jou inziens ten opzichte van hydraulische wegremmen?
SantaCruz Tallboy V2 CC '16 / Ritchey SwissCross Disc ‘19
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16700
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Nijkerkbiker schreef: ma 15 juli 2019, 09:09 Schitterende fiets. Heerlijk kleurtje ook.
Ik blijf de subtiliteit van een stalen frame (lees; mooie slanke buizen) toch wel waarderen boven pompeus carbon.

Hoe bevallen de TRP remmen? En hoe presteren deze jou inziens ten opzichte van hydraulische wegremmen?
Daar kan ik niet over oordelen, want ik heb nooit met hydraulische wegremmen gereden... :)
Ik vermoed dat ze qua werking tussen velg-raceremmen en hydraulische schijfremmen in zitten. Ben er zeker tevreden mee, al was mijn keuze voor mechanisch remmen vooral op kosten en eenvoud gebaseerd.

Gisteren moest ik vrij onverwacht even stevig in de remmen (oudere voetganger die niet doorhad dat ze een fietspad overstak...) en door het remvermogen van de voorrem werd de achterkant zo licht dat die vrijwel meteen blokkeerde.
Botsing iig kunnen vermijden :D

Ik heb weleens met mechanische mtb-schijfremmen gereden (Avid BB7) en die deden het best goed, maar vroegen wel meer handkracht dan hydro's en waren (daardoor?) ook lastiger te doseren. Het waren iig geen 1-vinger remmen zoals een goede mtb-schijfrem wel is. Grote kans dat hetzelfde geldt voor de vergelijking mechanisch-hydraulisch bij raceremmen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

kermit schreef: ma 15 juli 2019, 08:52 Afbeelding
Da's een hoop drinken voor 80km :D
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16700
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Jij weet niet hoe lang ik daarover doe... :oops:
Het was iig wel op toen ik aan kwam :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16700
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Zo, was even wat ziekjes. Had een aanval van upgraderitus :D

Ik heb altijd al een zwak gehad voor wielen met een "open" spaakpatroon. Daarom ook de Crankbrothers wielen in de Snowdon, en mijn racefiets had Campagnolo wielen met G3 spaakpatroon.

En nu gaat de Genesis ook een paar mooie nieuwe hoepels krijgen, Rolf Prima Hyalite's. Uiteraard claimt de fabrikant allerlei voordelen, dat zal wel (meevallen). Ik vind ze gewoon mooi :D

En met mijn gewicht en gebruik kan ik vrijwel elk wiel nemen zonder problemen.
Rolf zet de Hyalite's overigens als gravelwielen in de markt, ondanks de weinige spaken (20). De binnenbreedte is dan ook wat groter dan die van de DT's die ze vervangen.

Productie van naaf en velg en het -handmatig- bouwen van de wielen gebeurt in de USA, het binnenwerk is op White Industries naven gebaseerd en de freewheelbody is van titanium. De ratel is bescheiden en de vrijloop pakt lekker snel aan.

Vandaag wezen fietsen, maar daarna toch nog even tijd gehad om het voorwieltje te wisselen, had geen geduld :-D
Afbeelding

Ik ben er blij mee! Vergeleken met deze Rolf's ogen de DT's (R32db) haast lomp...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Het blijft fascinerend dat iemand met zo'n goede smaak soms ineens een, eh... wat minder goede smaak heeft. :o
Maar mooi dat jij ze mooi vindt. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

kermit schreef: wo 14 augustus 2019, 21:33 Zo, was even wat ziekjes. Had een aanval van upgraderitus :D
:lol: :-q


Het hele verhaal van Rolf klinkt zwaar overtuigend, maar is natuurlijk complete onzin. Toch zien ze er niet echt slecht uit. Mooie upgrade!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16700
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Natuurlijk zijn goed gespaakte conventionele wielen in veruit de meeste opzichten superieur. Daarom zal ik ook niet snel iets als dit monteren in m'n Merida, die van mijn fietsen toch het zwaarste terrein voor de kiezen krijgt.

Maar op deze fiets, die alleen verharde wegen en af en toe een gravel-/bospad ziet kom ik met m'n 70kg prima weg met zo'n beetje elk wiel. En ik vind ze gewoon mooi, een andere reden voor de aanschaf is er niet.
Met de DT's is verder natuurlijk helemaal niks mis, ik twijfel nog of ik die meteen te koop zet of ze nog even achter de hand houd.

Als allebei de nieuwe wielen erin zitten zal ik weer een keer fatsoenlijke plaatjes schieten.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Je bent in ieder geval consequent en je laat je niet van de wijs brengen door de modepolitie :-q Ik verwacht nog wel een totaalplaatje! Blijft een gaaf fietsje!

Ik zou willen dat ik de laatste maanden niet zo resistent was tegen upgraderitis. Want ik erger me nog steeds als een malle aan al die Nukeproofonderdelen op mijn Pace. Het staat best, en ze doen het prima, maar hee, als je eenmaal een slechte ervaring hebt...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16700
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ach, je bent vast nog wel een keer jarig of zo ;-)
En anders die ouwe vent met die witte baard die eind van het jaar langs schijnt te komen een keer lief aankijken. Het moet mogelijk zijn je Pace Nukeproof-vrij te krijgen... :D

En modepolitie of andere smaakjes: allemaal prima, maar ik koop m'n fietsen en spullen niet voor een ander... :bier: :wink:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3158
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

suravida schreef: wo 14 augustus 2019, 22:11 Het blijft fascinerend dat iemand met zo'n goede smaak soms ineens een, eh... wat minder goede smaak heeft. :o
Maar mooi dat jij ze mooi vindt. :-q
Stiekem lokt dit soort uitspraken me uit om misschien toch eens de stoute schoenen aan te trekken en een gravelfiets bij je te bestellen JUIST met dit soort wielen als voornaamste eis :winkie:
Maar goed, daar komt het toch niet van (helaasch).

Ik vind het wel mooi, ben ook 1 van de weinigen die de wielen in de Snowdon JUIST wel bij de bike vind passen. Net zoals bij deze Fugio.
(is die al te koop @ Kermit? :tong )
Mooie upgrade en een totaalplaatje zou het helemaal "verkopen"
:-q
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16700
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Meegs schreef: do 15 augustus 2019, 10:28 ...JUIST met dit soort wielen als voornaamste eis :winkie:
:D :D

Het nieuwe frame heeft ook een mooi kleurtje Meegs, leuke basis voor een zelfbouw want de mijne hou ik voorlopig nog zelf ;-)

Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3158
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

:evil: tis niet rood... pas niet in mijn collectie dan.
:tong
Ik wacht wel op die van jou.... ooit komt die wel te koop :winkie:
Plaats reactie