Raleigh Bike uit Engeland

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Dressed4succes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 230
Lid geworden op: di 27 november 2018, 23:27

Na een opruiming heb ik een MTB verkegen vanuit de familie. Hij is vintage. En mijn eerste kennismaking met MTB. Ben zelf race fanaat maar dit is een leuke manier om er eens kennis mee te maken. Aangezien ik zelf veel sleutel aan mijn racefiets heb ik hem eens goed onderhanden genomen. Alles uit elkaar schoongemaakt geolied en smeert kabels vervangen. Het bizarre is ben zelf vrij verwend op mijn racefiets Cannondale S6 evo met sram red. Hier zit volgens mij echt iets heel basis op Shimano 8515 maar een kort ritje doro het bos reed hij eigenlijk heerlijk soepel. Ben benieuwd wat de fanaten ervan vinden. Zal wegvallen bij al het 29 , lefty en ander geweld maar he, vintage heeft wat.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ja het is een oudje en toen ook al een instapmodel, maar het gaat om de beleving en als je lol hebt en hij lekker fietst dan is het goed!
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Waren zwaarder dan eem tank die dingen.
Ik had en heb ergens nog een Raleigh Activator. Wat was ik er blij mee op de middelbare school. Achteraf gezien bleek het een tank op mountainbike bandjes. Ding woog 15 kilo of zo en die elastomeren kon je nauwelijks vering noemen.

Wel leuk om weer eens te zien.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Tja, zo zie je maar weer dat je ook met zwaar onder de maat materiaal lol kunt hebben :-q Netjes opgeknapt ook.


Maar nu is het tijd om eens een moderne fiets te proberen :wink:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie