Nordest Bardino (Ti)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Herman de Biker schreef: di 27 november 2018, 15:56
Victor1977 schreef: di 27 november 2018, 15:03
Ja die remote kan ondersteboven naar links maar kabel is dan te kort
Je kunt de kabel ook links langs het balhoofd laten lopen, minder mooi maar dan haalt ie het misschien wel? Ik heb het zo bij de mk5 gedaan.

Die campagnolo shifter is wel een leuk idee :-D
dat is inderdaad een optie ja, kwestie van uitproberen.
Goedkope nieuwe remote: https://www.bike-discount.de/de/kaufen/ ... tal-630620
dat is zeker goedkoop, sowieso altijd handig om in huis te hebben. thanks!
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Nou, deze build ga ik volgen hoor! Ik ben zó benieuwd hoe het er uitziet straks! Keep up the good work! :-q
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Wat een mooi frame :-q :-q :-q
Hoop dat we niet te lang hoeven te wachten op foto updates.....

En ik lees dat je je keuzes al een beetje hebt gemaakt maar mat zwart (en ik kan het weten) staat echt fantastisch op titanium.
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Esplêndido!

Inderdaad met zwart spul opbouwen zodat het frame er optimaal uitspringt.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Gebruikersavatar
maanfruit
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 22:18
Mijn mountainbike: Arnhem

Wat een details en afwerking, prachtig ding!

Ik ben voor een categorie F in BOTY, frame only :-q maarja, dat fietst zo lastig
My bike is built like me; cheap frame and heavy parts


Running is for prey :winkie:
maxwell
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 27 juni 2006, 10:15
Mijn mountainbike: Stanton
Contacteer:

[quote=Victor1977 post_id=2360463 time=1543323793 user_id=46283]
[quote=ThaSingleTrackMastah post_id=2360459 time=1543322951 user_id=953]
XT en SLX is hetzelfde, dus €60 extra voor minder letters :)

Voor je dropper, de Reverb remote kan toch ondersteboven aan de andere kant?
En voor de merkX kan je een linker shifter ombouwen.
[/quote]

Ja die remote kan ondersteboven naar links maar kabel is dan te kort en heb die samen met de bleedkit niet in huis. vandaar dat ik die brand-x als tweede optie overwoog. Kijken of ik zo een linkershifter kan vinden in mijn rommeldoos om die aan te passen. zag zelfs iemand die had een oude campagnolo shifter gebruikt:

[img]https://instagram.fotp3-2.fna.fbcdn.net ... 1200_n.jpg[/img]

niet mijn stijl maar toch apart om te zien en eigenlijk dan ook wel uniek.
[/quote]
Mooie frame zeg, en wauw wat een prachtige shifter!
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Eigenlijk hoort op zoiets moois als dit een echte remset, niet dat speelgoed van Shimano of SRAM. Zoals bijv. een Hope E4 set. Op ‘t forum staat een mooie set te koop voor niet te gek veel geld.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Marco79 schreef: wo 28 november 2018, 12:01 Eigenlijk hoort op zoiets moois als dit een echte remset, niet dat speelgoed van Shimano of SRAM. Zoals bijv. een Hope E4 set. Op ‘t forum staat een mooie set te koop voor niet te gek veel geld.
Ik ben het deels met je eens. Kijkend naar de looks geef ik je helemaal gelijk maar ik zou het geen speelgoed noemen. Natuurlijk zou ik een leuk setje van hope willen maar zelfs tweedehands zijn ze 85 euro meer dan nu een nieuwe SLX set. Heb 2 andere SLX setjes en geen van ze heeft me ooit in de steek gelaten en ik kan ze met mijn ogen dicht onderhouden. Andere reden is ispec-II waar ik nu een xtr shifter van heb. Spaarvarkentje is leeg maar dat wil niet zeggen dat ik in de toekomst geen "exclusievere" onderdelen erop zet. Zou ik meteen alles erop willen zetten wat ik echt leuk vind dan heb ik hem over een jaar nog niet af :D
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

gisteren even kort wielen en vork erop om het een en ander te checken

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

die funn is een lekker stuurtje maar ik denk dat ik een andere probeer want dat witte stoort me nu al een beetje.
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Victor1977 schreef: wo 28 november 2018, 12:23 die funn is een lekker stuurtje maar ik denk dat ik een andere probeer want dat witte stoort me nu al een beetje.
Mij ook :winkie: :tong
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

streetracer schreef: wo 28 november 2018, 12:40
Victor1977 schreef: wo 28 november 2018, 12:23 die funn is een lekker stuurtje maar ik denk dat ik een andere probeer want dat witte stoort me nu al een beetje.
Mij ook :winkie: :tong
Haha duidelijk. Gelukkig heb ik een backup ervoor en gaat deze op een andere fiets. Moest het even proberen.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Victor1977 schreef: wo 28 november 2018, 12:19
Marco79 schreef: wo 28 november 2018, 12:01 Eigenlijk hoort op zoiets moois als dit een echte remset, niet dat speelgoed van Shimano of SRAM. Zoals bijv. een Hope E4 set. Op ‘t forum staat een mooie set te koop voor niet te gek veel geld.
Ik ben het deels met je eens. Kijkend naar de looks geef ik je helemaal gelijk maar ik zou het geen speelgoed noemen. Natuurlijk zou ik een leuk setje van hope willen maar zelfs tweedehands zijn ze 85 euro meer dan nu een nieuwe SLX set. Heb 2 andere SLX setjes en geen van ze heeft me ooit in de steek gelaten en ik kan ze met mijn ogen dicht onderhouden. Andere reden is ispec-II waar ik nu een xtr shifter van heb. Spaarvarkentje is leeg maar dat wil niet zeggen dat ik in de toekomst geen "exclusievere" onderdelen erop zet. Zou ik meteen alles erop willen zetten wat ik echt leuk vind dan heb ik hem over een jaar nog niet af :D
Hah dat ken ik dat het wensenlijstje groter is dan de portemonnee. En dat van die speelgoedremmen moet je wel een beetje met een korrel zout nemen. ;) Ik heb nooit klachten gehad over Shimano SLX/XT remmen (behalve dat ik ze af en toe moest afstellen omdat ze aanliepen). Prijs/kwaliteit zijn ze niet te verslaan. Maar sinds ik een Hope setje (nu mijn 2e set) merk je pas het verschil. Niet zozeer qua remkracht, dan wel qua dosering.

Overigens die Thomson stuurpen is ook een plaatje zeg. Je gaat niet voor een bijbehorende handlebar van Thomson (wel in zwart)?
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Marco79 schreef: wo 28 november 2018, 13:39
Victor1977 schreef: wo 28 november 2018, 12:19

Ik ben het deels met je eens. Kijkend naar de looks geef ik je helemaal gelijk maar ik zou het geen speelgoed noemen. Natuurlijk zou ik een leuk setje van hope willen maar zelfs tweedehands zijn ze 85 euro meer dan nu een nieuwe SLX set. Heb 2 andere SLX setjes en geen van ze heeft me ooit in de steek gelaten en ik kan ze met mijn ogen dicht onderhouden. Andere reden is ispec-II waar ik nu een xtr shifter van heb. Spaarvarkentje is leeg maar dat wil niet zeggen dat ik in de toekomst geen "exclusievere" onderdelen erop zet. Zou ik meteen alles erop willen zetten wat ik echt leuk vind dan heb ik hem over een jaar nog niet af :D
Hah dat ken ik dat het wensenlijstje groter is dan de portemonnee. En dat van die speelgoedremmen moet je wel een beetje met een korrel zout nemen. ;) Ik heb nooit klachten gehad over Shimano SLX/XT remmen (behalve dat ik ze af en toe moest afstellen omdat ze aanliepen). Prijs/kwaliteit zijn ze niet te verslaan. Maar sinds ik een Hope setje (nu mijn 2e set) merk je pas het verschil. Niet zozeer qua remkracht, dan wel qua dosering.

Overigens die Thomson stuurpen is ook een plaatje zeg. Je gaat niet voor een bijbehorende handlebar van Thomson (wel in zwart)?
Ik begreep je helemaal hoor :-q
Ja die thomson trail stuur ken ik, Bij Nordest zelf gebruiken ze die standaard ook. Maar omdat ik deze en nog wel 2 andere heb liggen dacht ik om het geld beter voor iets anders te gebruiken. Als ik ze niet mooi vind en ik zal echt kritisch zijn dan komt die thomson misschien nog wel.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Zeer mooie stuurpen :o
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Jah! Die stuurpen is verplicht op deze fiets 👍
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Plaats reactie