Kleine update. Zo staat de Banshee er momenteel bij:
Andere vork. De Cane Creek is vrij stug, weinig comfortabel. Pas op snelheid komt die vork tot leven. Die gaat er voor het buitenland weer in. Ik heb wel contact met CC over het tunen van de vork, maar ik moet daar nog even actie op ondernemen. De BOS Idylle slingerde nog rond. 180 mm, 26" en 2.900 gram. Niet helemaal optimaal in dat opzicht. Maar een 27,5" wiel past, met een 2.25 band. 2.35 wordt krap, maar gaat net. En heerlijk soepel. Maar goed, er slingert nog meer rond, dus maar kijken hoe lang de BOS er in blijft zitten.
Andere wielen. Non-Boost omdat de vork niet Boost is en achter ook meteen omgebouwd. En zwart. Weet nog niet of het beter staat, wel anders.
Andere remmen. Zilver er af en een set zwarte V4 er op. Meer omdat ik alweer andere plannen heb met de zilveren remmen... .
Andere grips. Tenminste, andere kleur, aangepast op de vork.
Andere demper. Omdat ik de coil uitgeleend heb. De DB Air doet niet heel veel onder voor de coil, maar je merkt dat de coil op lagere snelheid de iets grotere obstakels als wortels zeker wat beter verwerkt en ook nu de ondergrond zacht is, glad vooral, de coil ook nog net een fractie meer controle lijkt te hebben, net wat meer grip.
Andere opmerking: het Hope carbon stuur is knetter hard. Geen fractie beweging, geen fractie trillingsdemping. In combinatie met de CC vork gewoon te hard, nu met de BOS gaat het beter. Maar voorheen met vooral carbon en aluminium Renthal sturen gereden en dat is duidelijk een ander verhaal: meer comfort, zonder opvallend minder stijf te zijn. Maar even zien hoe lang dit stuur nog op deze fiets blijft zitten... .