Banshee Spitfire BRG

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Hij ziet er beter dan ik had verwacht.
Al heb ik een paar puntjes van kritiek:

Ondanks de Hope handlebar, het ding steekt af t.o.v. het rest van het thema.

Bijv een Chromag bar zoals deze:
https://www.bike24.com/1.php?content=8; ... 16384%5D=1

Zou wat mij betreft echt tof staan. Uiteraard met bijbehorende stuurpen.

De handvatten, als ik het thema zo zie, heb je de looks van een Engelse sportwagen voor ogen gehad (Duhuh daarom BRG), persoonlijk had ik dan iig voor de foto’s een andere kleur bruin (warmer) gepakt. Nu snap ik dat een setje Brooks te gek is voor zomaar, maar zou beter passen.

En dan de vork.... hmmm het mat zilver vind ik persoonlijk niet matchen bij het chroom van de bestickering. Dit geldt ergens ook een beetje voor de crank, al is dat wel een juweeltje en die is je vergeven.

Die skinwalls kan ik juist wel waarderen.

Tijdens de LTHT ride, reed er een blauwe Stanton mee met ook Chrome accenten en ik meen skinwalls. Dat was echt een hele ziek dikke combi.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Lars TB schreef: di 11 december 2018, 09:35 Goed, bouwmarkt om 8 uur open, snel spuitbussen gehaald en nu bij het eerste daglicht de overgespoten fiets op de foto gezet:

Afbeelding
Hij is inderdaad echt mooi geworden Lars :-q :-q :-q
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

DaanJ schreef: wo 12 december 2018, 20:19 Heb je die foto's trouwens ergens in West geschoten? Ziet eruit als een uitermate goede trials oefen spot.
Nee, het zijn sokkels van stalen silo's. Je kunt er op springen en weer er af. Of naar de volgende. Veel meer mogelijkheden zijn er niet.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

bouwpakket schreef: wo 12 december 2018, 20:50 Hij is inderdaad echt mooi geworden Lars :-q :-q :-q
Als jouw smaak-kwartje nu wat eerder valt, dan had dit vorig jaar de winnaar geweest... . Misschien kun je je dit jaar wat beter concentreren. Kijk hier nog even een paar uurtjes naar:

Afbeelding
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Mooi exemplaar.... alleen die crank.....


Zou wel heel mooi hierbij passen
Afbeelding
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Erg gaaf geworden Lars! Mooi geheel met oog voor detail :-q Tof op de foto gezet ook.
Zwarte handvatten erop en klaar :wink:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Marco79 schreef: wo 12 december 2018, 20:42 Hij ziet er beter dan ik had verwacht.
Dat is dan al heel wat :roll:

Marco79 schreef: wo 12 december 2018, 20:42
Al heb ik een paar puntjes van kritiek:
...
Dat is niet geheel onverwacht :roll:


:winkie: :kiss:


Maar mijn thema was niet helemaal om het chroom volledig door te voeren. Inderdaad heeft Erik dat erg mooi gedaan op zijn fiets. Zou ook hier mooi staan.

Mijn insteek is functionaliteit geweest, maar daar binnen dan wel een bepaalde kleurstelling. In dat opzicht is er maar 1 onderdeel waar ik me heb laten gaan: het Cane Creek 110 balhoofd. Overkill en onnodig duur. Maar wel weer efficiënt mee besteld met de vork en demper. Maar een zwarte CC 40 had gewoon minder gestaan. Bij de overige onderdelen heb je de keuze in kleuren en die dus zoveel mogelijk richting zilver besteld. Goed, dan heb je het in dit geval over Hope. Het plan was trouwens dus ook een Hope crank te bestellen. In het zilver. Tot CC de eeWings liet zien... . Overigens denk ik wel dat in dit geval een chroom stuur weer te veel is in combinatie met vooral de zilveren remgrepen. Nee, nu is het precies goed. De chroom stickers op het frame komen er precies goed uit en het frame trekt toch de meeste aandacht, zoals het zou moeten.

Nu is het zo dat het in het echt nauwelijks opvalt dat het een mix van zilvertinten is. Dat komt er alleen op de foto zo uit. Wat dat betreft ben je welkom dit met eigen ogen te komen aanschouwen!

Nu wilde ik sowieso Oury handvatten op mijn fiets. Dan kan ik er voor de show wat anders op zetten, maar ook daar gaat het mij niet om. Ik heb ook een setje grijs geprobeerd, precies dezelfde kleur als de vork. Maar dat staat heel vreemd. En zwart, maar net als zwarte banden geeft dat toch een raarder effect. Het zilver komt er dan anders uit, te overheersend. Bruin paste meteen. Maar dat komt zeker ook door de skinwall banden. Met de andere wielen (en banden!!) heb ik nog iets anders achter de hand!

Ah, en die skinwall banden. Niets tegen de huidige Addix NoNi, maar die Liteskin versie heb ik in no-time om zeep. Daar zal ik dus niet heel veel mee rijden. Dus toch iets meer show dan go... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Die Oury handvatten maakten bij mij vooral veel indruk op mijn handen
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Lars TB schreef: wo 12 december 2018, 21:37
Marco79 schreef: wo 12 december 2018, 20:42 Hij ziet er beter dan ik had verwacht.
Dat is dan al heel wat :roll:

Marco79 schreef: wo 12 december 2018, 20:42
Al heb ik een paar puntjes van kritiek:
...
Dat is niet geheel onverwacht :roll:


:winkie: :kiss:


Maar mijn thema was niet helemaal om het chroom volledig door te voeren. Inderdaad heeft Erik dat erg mooi gedaan op zijn fiets. Zou ook hier mooi staan.

Mijn insteek is functionaliteit geweest, maar daar binnen dan wel een bepaalde kleurstelling. In dat opzicht is er maar 1 onderdeel waar ik me heb laten gaan: het Cane Creek 110 balhoofd. Overkill en onnodig duur. Maar wel weer efficiënt mee besteld met de vork en demper. Maar een zwarte CC 40 had gewoon minder gestaan. Bij de overige onderdelen heb je de keuze in kleuren en die dus zoveel mogelijk richting zilver besteld. Goed, dan heb je het in dit geval over Hope. Het plan was trouwens dus ook een Hope crank te bestellen. In het zilver. Tot CC de eeWings liet zien... . Overigens denk ik wel dat in dit geval een chroom stuur weer te veel is in combinatie met vooral de zilveren remgrepen. Nee, nu is het precies goed. De chroom stickers op het frame komen er precies goed uit en het frame trekt toch de meeste aandacht, zoals het zou moeten.

Nu is het zo dat het in het echt nauwelijks opvalt dat het een mix van zilvertinten is. Dat komt er alleen op de foto zo uit. Wat dat betreft ben je welkom dit met eigen ogen te komen aanschouwen!

Nu wilde ik sowieso Oury handvatten op mijn fiets. Dan kan ik er voor de show wat anders op zetten, maar ook daar gaat het mij niet om. Ik heb ook een setje grijs geprobeerd, precies dezelfde kleur als de vork. Maar dat staat heel vreemd. En zwart, maar net als zwarte banden geeft dat toch een raarder effect. Het zilver komt er dan anders uit, te overheersend. Bruin paste meteen. Maar dat komt zeker ook door de skinwall banden. Met de andere wielen (en banden!!) heb ik nog iets anders achter de hand!

Ah, en die skinwall banden. Niets tegen de huidige Addix NoNi, maar die Liteskin versie heb ik in no-time om zeep. Daar zal ik dus niet heel veel mee rijden. Dus toch iets meer show dan go... .
Naja goed, ik weet dat jij onderbouwde kritiek/opmerkingen wel kan hebben. En snap jij mijn opmerkingen wel.
Al met al is het wel een mooie build geworden. Het is sowieso afwachten hoe iets uitpakt, ook qua nieuwe kleur op een frame. En wie weet in de toekomst komt er toch nog een mooie titanium handlebar en stuurpen. ;).

Zoals ik al had gevraagd, ben ik heel benieuwd hoe de Hope handlebar je bevalt.
De El Guapo (el cheapo maar stealth black) die ik nu heb is spijkerhard. Dat i.c.m. de zeer harde LTHT maakt dat mijn handen etc. zeer flink te verduren krijgen.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Lars TB schreef: wo 12 december 2018, 21:14
Afbeelding
Mooi geworden, al zou ik toch graag eens zien hoe een XX1 derailleur (misschien zelfs incl cassette) zal staan. Zou het geheel weer meer in balans brengen gevoelsmatig. Nu mis ik zilver aan de achterzijde (op een klein zilver klauwtje na dan)

Het kan nog :-q

p.s. denk wel serieus een van je meest harmonieuze fietsen die je gebouwd hebt :bier:
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Zwarte crank, zwarte vork, zwarte stem en zwarte banden zouden IMHO beter staan. In ieder geval zwarte banden. Oja, en een fatsoenlijke foto van de zijkant.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

En zo heeft iedereen z'n eigen dingetjes cq smaak.... maar het is Lars z'n fiets dus kan-ie het eigenlijk niet fout doen :-D

Ik vind juist de combi blanke stuurpen met zwart stuur erg mooi, veel mooier dan allebei blank alu. Wat ik zelf -waarschijnlijk- anders zou doen zijn de bruine grips en skinwalls. Van beiden ben ik geen fan en dan zijn ze ook nog anders van tint :roll: :wink:
Maar in z'n geheel staat er imo een hele mooie fiets, met zorg samengesteld en dat zie je. De combi van het donkergroene frame met de zilverkleurige decals vind ik top.

Gaat ook bij mijn top eindigen denk ik...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

De foto in het BOTY topic is in ieder geval al een stuk beter. Ik ben ook geen fan van skinwalls, maar het meest stoort me de zwarte zadelpen icm de zilveren rest. En aangezien er weinig zilveren droppers zijn... :)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Zilveren (Hope) zadelpenklemmetje zou mooi zijn Lars! ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Zwarte spacers onder de blanke Hope stem en dan is ie wel af 8)

Mooi ding (understatement) geworden Lars :-q

Hoewel die CC crank eigenlijk op een Kingdom hoort hè :winkie:
Plaats reactie