Kona Honzo AL-DR

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29951
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dus toch voor op het strand :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Tonner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: za 20 augustus 2016, 19:25
Mijn mountainbike: Lemmer, Fryslân

Ad58 schreef: do 1 november 2018, 20:18 Mooi fietsje! Proficiat! Geen wax op de remschijven hè? :lol: euhhhh... wat voor was gebruik je eigenlijk? Ziet er goed uit! :-q
Ja schijven en remblokjes hebben twee lagen gekregen! :P Collinite 845, no nonsense wax!
ThaSingleTrackMastah schreef: do 1 november 2018, 22:26 Waarom wax?
Ga je op strand rijden, of in de pekel?
Vuil hecht minder goed aan het frame waardoor het makkelijker schoonmaken is. Met deze fiets ga ik de pekel proberen te vermijden. Strand ook trouwens.
Ad58 schreef: do 1 november 2018, 22:45 Hij heeft gewoon zijn fiets gewaxed. Voor de bikini-lijn zeg maar... :lol:
ThaSingleTrackMastah schreef: do 1 november 2018, 22:58 Dus toch voor op het strand :winkie:
:winkie: :winkie:
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

:lol: :lol: :lol:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Tonner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: za 20 augustus 2016, 19:25
Mijn mountainbike: Lemmer, Fryslân

Nou even een kleine update en wat fatsoenlijke plaatjes.

Enorm druk gehad, vandaag eindelijk een klein rondje op de fiets kunnen maken. Gisteren eerst even naar de decathlon geweest voor fatsoenlijke fietskleding voor het koudere weer. Vandaag heb ik de remslangen omgedraaid. Nu nog even wachten op het bleedsetje van Shimano. Wel even een klein rondje gefietst. Kan er nog niet zoveel over zeggen maar dit is een heel ander apparaat dan die ''oude'' Merida. Lekker geruisloos door de 1x aandrijving, en wat schakelt ie soepel en direct. Voorvork uiteraard een groot verschil met de coil-vork op de Merida. Stuur is mega breed, ook wennen. Verder nog een beetje afstellen, zadel kan nog wel iets lager denk ik. Dropper post lijkt ff ''ingereden'' te moeten worden, gaat niet altijd in 1 x helemaal terug omhoog maar het lijkt wel beter te worden. Ook zit mijn shifter niet lekker voor het schakelen naar een zwaarder verzet. Waarschijnlijk heb ik morgen tijd om even mijn thuisroute te rijden, kan niet wachten!! :-q

Gisteren nog even een paar fatsoenlijke plaatjes geschoten, hier waren de remmen nog niet omgedraaid:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ciaoo :winkie:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Zet je zadelpenklem een tikje minder strak, dan komt de dropper wel geheel omhoog!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29951
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Lars TB schreef: ma 5 november 2018, 18:35 Zet je zadelpenklem een tikje minder strak, dan komt de dropper wel geheel omhoog!
Reverb? Ach nee, Tranzx lees ik. Mijn R had daar ook last van.

Maar wel een heel leuke fiets :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ThaSingleTrackMastah schreef: di 6 november 2018, 21:07
Lars TB schreef: ma 5 november 2018, 18:35 Zet je zadelpenklem een tikje minder strak, dan komt de dropper wel geheel omhoog!
Reverb? Ach nee, Tranzx lees ik. Mijn R had daar ook last van.
Iedere droppert heeft er last van!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Tonner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: za 20 augustus 2016, 19:25
Mijn mountainbike: Lemmer, Fryslân

Lars TB schreef: ma 5 november 2018, 18:35 Zet je zadelpenklem een tikje minder strak, dan komt de dropper wel geheel omhoog!
Bedankt voor de tip maar denk niet dat het hier aan ligt, zo strak zit ie niet en ben ook met afstellen van zitpositie bezig geweest dus hij heeft al op verschillende standen gestaan maar het blijft een beetje.
ThaSingleTrackMastah schreef: di 6 november 2018, 21:07
Lars TB schreef: ma 5 november 2018, 18:35 Zet je zadelpenklem een tikje minder strak, dan komt de dropper wel geheel omhoog!
Reverb? Ach nee, Tranzx lees ik. Mijn R had daar ook last van.

Maar wel een heel leuke fiets :-q
Thanks, ben er erg blij mee.


Vandaag de eerste rit op mijn lokale route gemaakt! Was ook al wat maanden terug dat ik in het bos was geweest, wat heerlijk even! Ben nog wat herstellende van griep e.d. dus rustig aan gedaan! Lekker gewend aan de fiets. Het finetunen kan beginnen! Zo kan ik niet lekker bij mijn shifter, die moet verplaatst worden. Ook mijn zadel kan nog iets beter afgesteld worden, met zeem onder de kont en andere schoenen zat ik net wat te hoog. Dit tijdens de rit even opgelost door gewoon de dropperpost te gebruiken. Dit is gelijk ook het enige waarvoor ik de dropperpost heb gebruikt.... :roll: Nou is de thuisroute zo goed als vlak en zit ik veelal in het zadel. Kan mij wel voorstellen als je echt gaat afdalen, dat het een mooie toevoeging is.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Toffe bike. En die pedalen gaan prima met de fiets. Maar je fiets in de wax... oke... ben al blij als ik 2x per jaar de auto grondig kan aanpakken. ;).

Is de kabel van je dropperpost niet erg lang?
“Old, not obsolete”
Tonner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: za 20 augustus 2016, 19:25
Mijn mountainbike: Lemmer, Fryslân

Marco79 schreef: wo 7 november 2018, 21:11 Toffe bike. En die pedalen gaan prima met de fiets. Maar je fiets in de wax... oke... ben al blij als ik 2x per jaar de auto grondig kan aanpakken. ;).

Is de kabel van je dropperpost niet erg lang?
Thanks! Ja pedalen staan hem goed, ben er nu ook over uit :winkie:

Wat betreft de wax. Heeft al wel zijn dienst bewezen bij de eerste wasbeurt. Bike was echt niet extreem vervuild na de eerste rit ofzo. Maar toen ik de volgende dag ging schoonmaken spoot ik het meeste vuil heel makkelijk van het frame af. Focus lag voornamelijk bij het reinigen van de ketting, cassette, derailleur etc. Kon je die maar in de wax zetten :roll: :lol: :lol: Ik doe trouwens hobbymatig aan auto's detailen, vandaar de test met de fiets.

Vandaag de remmen ontlucht met een soort ''hack'' zonder ze helemaal te bleeden. https://youtu.be/tzlOIhcBkak Dit ivm met de brakehose swap. Hij remde nadien sowieso prima, maar heb er toch nog wat lucht uit kunnen halen! Helaas vergeten om foto's te maken, de fiets leidt mij steeds af..

Ook nog wat aan de afstelling van cockpit en zadel gedaan. Ik kon amper bij mijn shifter. Ik heb hem nu gelijk na de grip gemonteerd en dan komt de rem. Dit voor one finger braking. Maar ik zie vaak dat de shifter aan de andere kant van de rem is gemonteerd, of niet? Je hebt natuurlijk ook one bracket systems. Ik kan er nu in ieder geval goed bij. Valt mij wel op dat de remhendels vrij lang zijn, misschien komt het daardoor...

Afbeelding

Huldeu!
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Tonner schreef: vr 9 november 2018, 18:33
Ik doe trouwens hobbymatig aan auto's detailen, vandaar de test met de fiets.
Dat idee had ik al, anders zul je ook geen Collinite gebruiken. ;).
Vroeger ook heel wat auto’s gedetailed.

Grt. Marco
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Die remhendels zijn niet echt geschikt om met 1 vinger te remmen. Jij improviseert nu door de shifter ertussen te zetten maar dat is niet de juiste (tja wat is juist, meer nette) manier.

Kijk maar naar een foto van de wat duurdere shimano remmen. Stukken korter die hendels.
Tonner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: za 20 augustus 2016, 19:25
Mijn mountainbike: Lemmer, Fryslân

Marco79 schreef: za 10 november 2018, 00:25
Tonner schreef: vr 9 november 2018, 18:33
Ik doe trouwens hobbymatig aan auto's detailen, vandaar de test met de fiets.
Dat idee had ik al, anders zul je ook geen Collinite gebruiken. ;).
Vroeger ook heel wat auto’s gedetailed.

Grt. Marco
Oh leuk leuk! Ik kom er helemaal tot rust van als ik auto's detail, heerlijk.

@LarsTB
Je had trouwens wel gelijk, als je de spanning wat van de clamp afhaalt, helpt dat de dropper wel. Maar ik wil natuurlijk niet dat mijn zadelpen te los zit.. W
Victor1977 schreef: za 10 november 2018, 00:52 Die remhendels zijn niet echt geschikt om met 1 vinger te remmen. Jij improviseert nu door de shifter ertussen te zetten maar dat is niet de juiste (tja wat is juist, meer nette) manier.

Kijk maar naar een foto van de wat duurdere shimano remmen. Stukken korter die hendels.
Bedankt voor je toevoeging! Eigenlijk dus al wat ik dacht. Op deze manier werkt het wel voor mij, dus ga het eerst zo proberen. Remmen zijn in verhouding met de rest ook wel basic, zullen vast nog wel is vervangen worden :winkie:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16771
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Om het zakken van de zadelpen tegen te gaan kun je misschien nog wat carbon montagepasta gebruiken. Dat spul verhoogt de wrijving. Ook handig bij sturen e.d. dus hoort eigenlijk in elke gereedschapskist.

Bijvoorbeeld:
https://www.bike-components.de/de/Tacx/ ... te-p36583/

En anders zijn er nog middelen als een ultradunne shim ertussen, van een frisblikje geknipt.
Of een dubbele klem, in verschillende maten leverbaar:
https://www.bike-components.de/de/KCNC/ ... me-p47943/
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie