Snowdon RP29

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

(Edit: had een pb moeten zijn...)
Laatst gewijzigd door Lars TB op zo 2 december 2018, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Pb :wink:
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Nou werd er vandaag op de Bergweg in Amerongen een Snowdon uit een auto getild die toch niet zou misstaan in dit topic! Qua kleuren zo gaaf dat ik graag nog een paar goede foto's zou zien. :-q
En ik ben best wel benieuwd hoe je maagdelijke mtber zich heeft vermaakt. ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

En dát is het leuke van de Bergweg parkeerplaats, je komt nog eens iemand tegen 8)

De maagdelijke mtber heeft zich prima vermaakt en vond de routes en omgeving prachtig!
Na Amerongen zag hij HG ook nog wel zitten, ik denk dat we er een biker bij hebben want hij is van plan op termijn een fiets aan te schaffen :-q

Ik zal al snel eens wat foto’s plaatsen, mijn Flickr pagina zat vol en ik heb nog niet de moeite genomen om de nieuwste RP foto’s op een andere site te uploaden..
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Ik heb soms een schop onder m’n hol nodig om weer eens wat te posten :P
Hier was het stil maar de RP29 heeft niet stilgestaan, er is in het afgelopen jaar aardig mee gereden en er is nog het een en ander aan veranderd, o.a. een ander model swingarm geprobeerd en het frame voorzien van een ISCG-mount tbv een chainguide, (dus kaal rondrijden heeft naast roesten ook voordelen)
Uiteindelijk in de zomervakantie het frame incl. beide swingarmen van wat kleur voorzien.
BMW-addict Dutch adviseerde me het prachtige Marakesh Brown te kiezen en ik dacht dit te combineren met goldleaf, dit mislukte hopeloos door het gebruik van 12 jaar oude lijm en de reactie van de lak daarop :x niet zo erg want twijfelde gaandeweg toch al aan de combo.. soms kan een idee in je hoofd mooier zijn dan het uiteindelijke resultaat.
Dus in de verfvoorraad gedoken en daar een potje House of Kolor Trublue opgevist, ook 12 jaar oud maar wel bruikbaar en dat bleek DE matchende kleur te zijn! Beide lakken hebben een kleine pearl die alleen in de zon echt tot leven komt en daardoor ook lastig om sprekend op de foto te krijgen.
Verder diverse banden geprobeerd en de yari van een Luftkappe voorzien, deze wordt binnenkort door een Debonair shaft vervangen, ook wil ik op termijn eens een andere demper proberen, dus als iemand hier een Cane Creek DB IL of iets soortgelijks heeft liggen in maatje 190x50 ik hoor het graag:)

Hieronder wat highlights van het afgelopen jaar:
Afbeelding

De andere swingarm, vers uit de mal
Afbeelding

LHR en Winterberg
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lakwerk
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laatste Winterberg van het jaar
Afbeelding

En gisteren Amerongen
Afbeelding

Afbeelding
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Wat een gaaf ding! Had hem ook al eens irl gezien en dat doet hem idd nog meer eer aan. De oude brug weer terug geplaatst?
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Erg strakke paintjob wat betreft die decals ook! :-q In hoeverre was de achterbrug switch merkbaar?
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Ja de oude zit er weer op, de andere was een probeersel voor met name andere looks.
Deze was zonder brace achter de zadelbuis echt veel te flexend en met was hij flink stug maar twijfelde vooral aan de houdbaarheid van die constructie.
De huidige voelt veel beter aan en heeft net dat beetje beweging wat ik fijn vind, dus niks meer aan doen:)
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Super chique kleur! Combineert ook mooi met het blauw. :-q
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Wel een tof ding, die andere achterbrug. Doet me dan weer denken aan Curtis. Maar een beetje flex is wel lekker bij een stalen fully, dan gebruik je de kwaliteiten van het materiaal tenminste nog een beetje. :-q
Maar waarom zou je twijfelen aan de houdbaarheid? Ding lijkt me plenty stevig met al dat materiaal.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Whoah... :o

Me like! :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Die ziet er echt erg gelikt uit :-q :-q :-q :bier: :kiss:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Herman de Biker schreef: zo 10 november 2019, 19:56 Ik heb soms een schop onder m’n hol nodig om weer eens wat te posten :P
Inderdaad, en ik vergeet op tijd even te schoppen ;-)
Maar je fietsen en het werk eraan zijn het waard om af en toe even geshowed te worden.

Die andere achterbrug vind ik gaaf gemaakt, maar deze past optisch net iets beter bij de rest van de fiets. En als hij ook nog beter voelt tijdens het rijden is de keus snel gemaakt.
Bijkomend voordeeltje, als deze ooit flink beschadigd raakt heb je al een reserve liggen ;-)

En die kleur, da's gewoon heel chic natuurlijk. Hoe dichterbij je komt, hoe mooier hij wordt.
Ik ben sowieso liefhebber van candy en/of metallic lak op een fiets, bijna altijd mooi!
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Thanks mensen!
suravida schreef: ma 11 november 2019, 12:23 Wel een tof ding, die andere achterbrug. Doet me dan weer denken aan Curtis. Maar een beetje flex is wel lekker bij een stalen fully, dan gebruik je de kwaliteiten van het materiaal tenminste nog een beetje. :-q
Maar waarom zou je twijfelen aan de houdbaarheid? Ding lijkt me plenty stevig met al dat materiaal.
Heeft idd aardig wat van de Curtis weg maar de mijne vind ik mooier;)
Er is ook iets als teveel flex en dat heeft deze(zonder brace/verbindingsplaatje)..dus als je hem flink hard een bocht in duwt voel je hem echt zwiepen.
Twijfelen aan de houdbaarheid van de arm zelf doe ik niet, maar wel aan de verbindingplaatjes aan weerszijden waar de brace opgebout zit, deze hebben te weinig lasoppervlak dus krachten worden onvoldoende verdeeld..
Lastig uit te leggen want op de foto zitten ze er nog niet op.

De Curtis swingarm wordt in MBUKmagazine als solide beoordeeld terwijl Starling een noodle genoemd wordt, in dit geval is het net andersom..
'BUILT not Bought '
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Wat een kleurtje weer, "Herman". :-q
“Old, not obsolete”
Plaats reactie