Bird Zero TR - Opbouw project

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik ga ook wat toevoegen.

Als je die buitenkabel bestelt: vergeet de eindkapjes niet.

:bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Tof frame en dito kleurstelling.

Qua breedte van je velgen; hoeveel breedte kun je kwijt in je frame en vork? 2.35 qua breedte van een band is wel erg fijn, zeker voor een meer trail georiënteerde bike. 2.2/2.25 is voor moderne maatstaven al smal. Als je dan qua breedte van je velg op zijn minst 25mm interne breedte neemt, dan vallen de banden (2.35) er ook nog lekker omheen. Maar breder moet je dan niet gaan qua band, krijg je zo’n ballon effect. Mijn wielset heeft een binnenbreedte van 29mm, waar de 2.35 banden mooi rond omheen vielen. Ik ben nu over gegaan op 2.6 banden, dat gaat perfect maar breder ga ik niet i.v.m. het ballonbanden effect.

Qua bandenkeuze reed ik in de maat 27,5x 2.35 met Rock Razor en Magic Mary (ze komen te koop) Zeker de Magic Mary werd als overkill beschreven in NL, maar ondanks het gewicht loopt die band heerlijk en biedt immens veel grip.

Ik ben nu over gegaan op 2.6 banden. Achterop weer de Rock Razor en voorop toch weer eens de Nobby Nic in 2.6. Echter de Nobby Nic gaat toch weer vervangen worden door een Magic Mary in 2.6. De Nobby Nic is mij te sketchy op het grens gebied/lossere ondergrond. Ineens is ie weg bij insturen. Dat heb ik nooit gehad bij de Magic Mary.
“Old, not obsolete”
Plaats reactie