Mijn Haibike power 26er Hardtail mtb klaar voor nu nieuwe foto´s 20 4 2020

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
PaganiProductions

Jamis Diablo schreef: vr 15 februari 2019, 11:39 Gewoon voelen wat goed voelt.
Hoe groter de band, hoe lager de druk.
Dus 26" en 29" kan je niet zomaar vergelijken.
Zal het vanavond gaan proberen
PaganiProductions

De eerste offroad km's met Haibike zijn al weer gereden.
Alleen moet de houding op de fiets nog beter wat heb last van mijn onderrug dus waarschijnlijk de stem op zijn kop draaien misschien nog zorgen dat het stuur meer naar mij komt.
PaganiProductions

Hoe rijd een alu vaste voorvork in vergelijking met carbon of stalen voorvork
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik denk niet dat jij en 95% van de bikers hier blind ook maar enig verschil kunnen merken afgezien gewichtsverschil.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Ook dat gewichtsverschil voelt niemand.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Hoho! Daar kan je je nog wel eens in vergissen. Beetje nette stalen of carbon vork dempt echt stukken beter dan een alu vork in mijn ervaring. Een goedkope stalen vork is daarentegen waarschijnlijk net zo kneiterhard als een alu vork, en goedkope carbonnen vorken moet je niet vertrouwen ;-)
Maar als je ergens een 26" Salsa Chromoto met canti nokken kan vinden, doen!
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Dice Oldskool schreef: ma 18 februari 2019, 10:10 Ik denk niet dat jij en 95% van de bikers hier blind ook maar enig verschil kunnen merken afgezien gewichtsverschil.
+ 1 :-q

Waar komt trouwens de titel "Mad as Hell" vandaan? Zo erg hellistisch vind ik de fiets nu ook weer niet.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

suravida schreef: ma 18 februari 2019, 10:23 Hoho! Daar kan je je nog wel eens in vergissen. Beetje nette stalen of carbon vork dempt echt stukken beter dan een alu vork in mijn ervaring. Een goedkope stalen vork is daarentegen waarschijnlijk net zo kneiterhard als een alu vork, en goedkope carbonnen vorken moet je niet vertrouwen ;-)
Maar als je ergens een 26" Salsa Chromoto met canti nokken kan vinden, doen!
Dan zit jij bij die overige 5% van de bikers. :-D
PaganiProductions

Meegs schreef: ma 18 februari 2019, 10:24
Dice Oldskool schreef: ma 18 februari 2019, 10:10 Ik denk niet dat jij en 95% van de bikers hier blind ook maar enig verschil kunnen merken afgezien gewichtsverschil.
+ 1 :-q

Waar komt trouwens de titel "Mad as Hell" vandaan? Zo erg hellistisch vind ik de fiets nu ook weer niet.
Omdat 300 +euro aan een fiets uitgeven die mij 40 euro gekocht een beetje gek is.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

maar is deze fiets een kwaliteits vork waard... als dit een soort budget fiets moet blijven, zou ik er niet nog meer geld inpompen, want in de buurt van je andere 2 fietsen komt ie toch niet.
PaganiProductions

Prulleman schreef: ma 18 februari 2019, 10:46 maar is deze fiets een kwaliteits vork waard... als dit een soort budget fiets moet blijven, zou ik er niet nog meer geld inpompen, want in de buurt van je andere 2 fietsen komt ie toch niet.
Dat geef je maar een keer uit en denk wel dat de fiets het waard is
Laatst gewijzigd door PaganiProductions op ma 18 februari 2019, 11:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Daarom! je geld geef je inderdaad maar 1 keer uit, dan zou ik eerder in je main bike investeren, dan je 2e, en eigenlijk gewoon niks in je barrel.
Liever een keer wat nieuws op je beste fiets dan een iets minder gare vork op de backup van je backup..
PaganiProductions

Prulleman schreef: ma 18 februari 2019, 11:02 Daarom! je geld geef je inderdaad maar 1 keer uit, dan zou ik eerder in je main bike investeren, dan je 2e, en eigenlijk gewoon niks in je barrel.
Liever een keer wat nieuws op je beste fiets dan een iets minder gare vork op de backup van je backup..
Wil de fiets net zo inzetten als mijn andere fietsen deze hoeft wel wat minder perfect te zijn
Laat de vork verlopig zitten
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Mijn hardtail zet ik ook hetzelfde in als mijn fully.
Als ik moet kiezen voor een vork upgrade, is alleen toch echt die fully aan de beurt!

Wat je natuurlijk wel kunt doen is kijken naar een deftig tweedehands vorkje.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
PaganiProductions

MacReal schreef: ma 18 februari 2019, 11:44 Mijn hardtail zet ik ook hetzelfde in als mijn fully.
Als ik moet kiezen voor een vork upgrade, is alleen toch echt die fully aan de beurt!

Wat je natuurlijk wel kunt doen is kijken naar een deftig tweedehands vorkje.
Zal marktplaats in de gaten houden of iets meer uitgeven dan gelijk fatsoenlijk
Plaats reactie