Mijn Haibike power 26er Hardtail mtb klaar voor nu nieuwe foto´s 20 4 2020

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
PaganiProductions

japie carbon schreef: zo 27 januari 2019, 09:02
PaganiProductions schreef: za 26 januari 2019, 23:40
Waarschijnlijk is straks van mijn andere fietsen al redelijk ver op dus heb ik wel een fiets nodig om te kunnen mountainbiken
Welke fiets is dan op? Dat kan echt niet gebeuren in zo een korte tijd.
Die rode Orbea en die andere Orbea ook bijna maar kan nog effe mee wil nog wachten tot in het voorjaar.
Laatst gewijzigd door PaganiProductions op zo 27 januari 2019, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
PaganiProductions

Jamis Diablo schreef: zo 27 januari 2019, 10:05 Dat is ook niet zo, maar dat zegt PP als reden om niet steeds uit te leggen dat hij de fiets naar de LBS heeft gebracht.
@PP: geen schande als het niet is gelukt, je hebt het geprobeerd toch?
Hoop alleen dat de LBS je geen poot uit draait.
Mijn lbs denk met mij en als het niet nodig om een nieuwe onderdeel dan gebeurt het niet.
Omdat ik een fiets nodig hebt en als ik zelf moet doen komt er niet van en bovendien heb ik ook nog andere dingen te doen.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

PaganiProductions schreef: zo 27 januari 2019, 18:21
japie carbon schreef: zo 27 januari 2019, 09:02

Welke fiets is dan op? Dat kan echt niet gebeuren in zo een korte tijd.
Die rode Orbea en die andere Orbea ook bijna maar kan nog effe mee.
Whahaha!!! Echt waar...jij moet nog veel leren over fietsen. :-D
Jouw Orbea's zijn echt niet nu al op. Hoogstens zijn er wat onderdelen versleten.
PaganiProductions

awinkel schreef: zo 27 januari 2019, 18:26
PaganiProductions schreef: zo 27 januari 2019, 18:21

Die rode Orbea en die andere Orbea ook bijna maar kan nog effe mee.
Whahaha!!! Echt waar...jij moet nog veel leren over fietsen. :-D
Jouw Orbea's zijn echt niet nu al op. Hoogstens zijn er wat onderdelen versleten.
Bedoel ook onderdelen niet de complete fiets.
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

PaganiProductions schreef: zo 27 januari 2019, 18:21
japie carbon schreef: zo 27 januari 2019, 09:02

Welke fiets is dan op? Dat kan echt niet gebeuren in zo een korte tijd.
Die rode Orbea en die andere Orbea ook bijna maar kan nog effe mee wil nog wachten tot in het voorjaar.
Een andere fiets willen is prima.

Maar zoals Awinkel zegt: ze zijn verre van op. slijtage onderdelen zullen er altijd zijn.

Als je straks in het voorjaar een nieuwe fiets wil, lekker een nieuwe fiets kopen ;)
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
PaganiProductions

Mtb1988 schreef: zo 27 januari 2019, 18:27
PaganiProductions schreef: zo 27 januari 2019, 18:21

Die rode Orbea en die andere Orbea ook bijna maar kan nog effe mee wil nog wachten tot in het voorjaar.
Een andere fiets willen is prima.

Maar zoals Awinkel zegt: ze zijn verre van op. slijtage onderdelen zullen er altijd zijn.

Als je straks in het voorjaar een nieuwe fiets wil, lekker een nieuwe fiets kopen ;)
Ik heb zat fietsen wil die komende jaren houden deze fietsen zijn beste wat ik in jaren heb gehad.
PaganiProductions

Nog 2 kleine upgrades er voor besteld die verschil gaan maken en niet veel extra kosten.
Er komt nog een alu stuur op van 720 mm breed.
Zal op den duur de voorvork een keer moeten gaan vervangen zal dan wel een vaste voorvork worden.
En zal ik die vork uit mekaar haal straks voor wat onderhoud of laten zitten en oprijden.
Kan ik trouwens 26x2.20 banden kwijt in het frame?
Zag trouwens dat ik Notubes binnenbanden waar ik max buiten met de breedte tot 2.125 op kwijt kan wil als voorband een 2,20 wat net ietjes breder is.
Kan ik ook nog een 650b Notubes binnenband monteren zonder die uit te rekken.
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Misschien dat ik in die 21 PaganiPagina's even iets gemist heb, maar ik zou geen euro uitgeven aan de huidige vork van je Haibike. Ook niet als verwijderingsbijdrage.

Wat je over die banden zegt snap ik niet, bedoel dat je twijfelt tussen 2.1 en 2.2?
PaganiProductions

zeroground schreef: ma 28 januari 2019, 23:48 Misschien dat ik in die 21 PaganiPagina's even iets gemist heb, maar ik zou geen euro uitgeven aan de huidige vork van je Haibike. Ook niet als verwijderingsbijdrage.

Wat je over die banden zegt snap ik niet, bedoel dat je twijfelt tussen 2.1 en 2.2?
mijn binnenbanden ondersteunen maar tot iets meer dan 2.10 breed en kan ik in het frame 2.20 brede banden kwijt.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Dat is geen probleem, die binnenbanden kan je prima met 2.2 gebruiken.
PaganiProductions

Jamis Diablo schreef: di 29 januari 2019, 11:27 Dat is geen probleem, die binnenbanden kan je prima met 2.2 gebruiken.
Is maar een beetje extra
Het enige waar ik een beetje bang voor ben is of ik uit met mijn v brakes kom en mijn 2.20 brede banden.
Ik denk dat ik voorvork laat zitten en als het niet meer ga ik hem wat schoonmaken en als het komt er een andere starre vork erin.
Dit is een kanshebber https://hollandbikeshop.com/fietsonderd ... sh-zilver/
Ik zou de voorrem ook kunnen opbouwen naar schijfrem.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Vaak heb je een nokje met 3 posities voor je v-brakes, hiermee kan je spelen met de positie van de poten. Ik heb ook lang genoeg met 2.25 en v brakes gereden, volgens mij gewoon in de middelste positie, geen probleem
Afbeelding
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Die gaatjes doen niets voor de positie van de rem, wel voor de spanning van de veer. De middenpositie is zo'n beetje standaard, de onderste kan prettig zijn bij goedkope V's met slappe veren en de bovenste is vrijwel altijd te slap. Ik heb tot 2.4 banden gebruikt met V-brakes overigens maar de maat op de band zegt niet alles over de werkelijke breedte, de meeste banden vallen in de praktijk smaller, zeker op smalle velgen. Sommige V's hebben een extra ringetje dat je kunt wisselen naar binnen of buiten de rem maar dat is vooral om ze aan te passen aan een (iets) bredere of smallere velg. Past de band niet meer langs de remmen dan laat je er gewoon wat lucht uit en pompt hem in het frame weer op.

Ik zou qua vork voor een stalen exemplaar gaan, die zijn goedkoper en comfortabeler dan een alu exemplaar. Ik zou het ook lekker bij V's houden voor dit project maar ik zou vooral lekker doen wat je zelf wilt. Het is jouw fiets en jouw geld, dus...
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

oja.. dat is waar ook.. lang geleden :oops: :oops: :oops: :oops:

en inderdaad, de clearance met betrekking tot de band zit em niet echt in de poten van de rem. Als je ergens in de knoop komt is het de blokken en de velg, want zoals george terecht zegt, de banden kan je leeg laten lopen als je wiel er uit moet. Ik herinner me dat bij mijn 26" het wiel er net uitging met wat wringen.
PaganiProductions

Prulleman schreef: do 31 januari 2019, 11:05 oja.. dat is waar ook.. lang geleden :oops: :oops: :oops: :oops:

en inderdaad, de clearance met betrekking tot de band zit em niet echt in de poten van de rem. Als je ergens in de knoop komt is het de blokken en de velg, want zoals george terecht zegt, de banden kan je leeg laten lopen als je wiel er uit moet. Ik herinner me dat bij mijn 26" het wiel er net uitging met wat wringen.
Morgen naar lbs met paar van mijn 26er banden collectie dan keuze maken de voorband staat al vast achterband moet ik nog een keuze.
De voorkant ik heb graag een beetje lichter vind ik bij mijn Merida ook fijner rijden en maakt veel verschil.
Toen ben gegaan van een 14+kg fiets naar een 11.8 kg met alleen een voorvork wissel.
Persoonlijk zou een lichte alu of carbon vaste voorvork erg vet vinden op een 26er fiets.
Zou ik de voorkant kunnen late ombouwen naar schrijf rem en achter gewoon een vbrake laten.
Laatst gewijzigd door PaganiProductions op wo 6 februari 2019, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie