Radon Slide 150 27.5 black gold Update pag 4 Scheur in frame

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Hallo Allemaal.

Na al meer als een jaar rijden op mijn hardtail raakte het echt tijd voor iets nieuws. Ik ben er na 1,5 jaar wel achter dat ik van het wat ruigere werk hou. Hier zijn de onderdelen op de oude fiets ook op aangepast, maar al met al voldoet de fiets niet meer En is hij ook zeker niet gemaakt voor dit soort werk. Hij heeft LHR, Noord-Italie, Malmedy en de Trailtour van dit jaar overleefd en heb er altijd met plezier op gereden!

Nog een foto van het oude fietsje voor het archief:
Afbeelding

Aangezien ik nog moet wachten op de laatste onderdelen vindt ik dit wel een geschikt moment voor een eigen SYS.

Heb veel hulp gehad van mensen die ik heb leren kennen via het forum, voornamelijk KevinBel waar ik wat spullen van kan overkopen en die ook helpt bij het opbouwen. Thanks man! :-q


omdat ik volgend jaar een nieuw huis hoop te kopen wilde ik het budget redelijk laag houden. na wat zoeken bij Bike-Discount dit frame gekocht.
Hier de eerste foto van het frame vers uit de doos:
Afbeelding

Speclist tot zo ver:
Frame: Radon Slide 150 27.5 black gold
Seatpost: Brand X dropper 125mm (overgezet van oud frame)
Remmen: Shimano Deore XT BR-M785 schijfremset Zilver met 203mm voor en 180 achter.
Wielen: 26" Stans no tubes ZTR Flow ex met hope pro evo 2 hubs (overgezet uit oud frame komt later een ander 27,5" Wielsetje in )
Groepset: 1 x 11 Met Shimano XT m800 Derailleur en XT shifter en 11-46 Sunrace casette en 32 ovaal tandblad.
Laatst gewijzigd door pieterw33 op di 7 januari 2020, 09:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Mooi frame zo met dat zwart en die gouden decals. :-q

Moet wel zeggen dat ik de ronding aan de onderkant van de onderbuis nog altijd wennen vind...heb er door de vorm een beetje een koffiepot-associatie mee (no offense though). Je ziet dat steeds vaker en het hangt toch ook van de opbouw van de fiets af hoe dat er verder uit gaat zien; het kan in dit geval goed uitpakken. Ben dus benieuwd naar de uiteindelijke opbouw...succes met de voortgang daarvan!
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Mooi frame hoor!! Kan hij zaterdag al mee? Of gaan we nog even moeten wachten.
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Wiel-Maat schreef:Mooi frame zo met dat zwart en die gouden decals. :-q

Moet wel zeggen dat ik de ronding aan de onderkant van de onderbuis nog altijd wennen vind...heb er door de vorm een beetje een koffiepot-associatie mee (no offense though). Je ziet dat steeds vaker en het hangt toch ook van de opbouw van de fiets af hoe dat er verder uit gaat zien; het kan in dit geval goed uitpakken. Ben dus benieuwd naar de uiteindelijke opbouw...succes met de voortgang daarvan!
Haha de koffiepot-associatie kan ik zelf nog niet helemaal zien, maar ben wel benieuwd hoe het er straks opgebouwd uitziet!
mauke schreef: Mooi frame hoor!! Kan hij zaterdag al mee? Of gaan we nog even moeten wachten.
Zou mooi zijn als ik het Zaterdag al zou kunnen uitlaten op de Zeeuwse trappen maar dat ga ik niet redden ben ik bang. Hoop volgende week ergens wel alles binnen te hebben! :D
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Lekker bezig Pieter! Als ik zie wat een gang je er al in hebt in de afdalingen op de hardtail, dan zal het op deze wel helemaal lekker gaan.
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Kabookie schreef:Lekker bezig Pieter! Als ik zie wat een gang je er al in hebt in de afdalingen op de hardtail, dan zal het op deze wel helemaal lekker gaan.
Ik dacht precies hetzelfde :D
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Zal wel een flink verschil zijn van je oude 26” hardtail naar deze mooie fully :winkie:

Veel plezier met opbouwen en ben benieuwd naar het eind resultaat :-q
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

pieterw33 schreef:
Wiel-Maat schreef:Mooi frame zo met dat zwart en die gouden decals. :-q

Moet wel zeggen dat ik de ronding aan de onderkant van de onderbuis nog altijd wennen vind...heb er door de vorm een beetje een koffiepot-associatie mee (no offense though). Je ziet dat steeds vaker en het hangt toch ook van de opbouw van de fiets af hoe dat er verder uit gaat zien; het kan in dit geval goed uitpakken. Ben dus benieuwd naar de uiteindelijke opbouw...succes met de voortgang daarvan!
Haha de koffiepot-associatie kan ik zelf nog niet helemaal zien, maar ben wel benieuwd hoe het er straks opgebouwd uitziet!
OK mbt die koffiepot gaat het dan meer specifiek om de schenktuit:

Afbeelding

Daar vind ik die onderbuis dan op lijken. :-D

Maar ik zeg het...in dit frame pakt het volgens mij goed uit. :-q
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Mooi frame! Dat gaat vast en zeker een vooruitgang zijn :)
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Thanks allemaal! Al een kleine update

de vork die er in komt wordt een RockShox Lyrik 160MM Foto gejat van KevinBel want daar ligt de vork op het moment :D :
Afbeelding

En ook de Shock is hopelijk onderweg, dit wordt een Rock Shox Monarch RT3 Debon Air 200*57 Tune M die ik via een van de oosterburen heb overgekocht.
Afbeelding

Volgende update is hopelijk de opbouw! :bier:
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Netjes! Zal mooi staan met dat frame. Op welke onderdelen wacht je nog (naast de demper)?
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

floris500 schreef:Netjes! Zal mooi staan met dat frame. Op welke onderdelen wacht je nog (naast de demper)?
de Shimano XT M800 Derailleur, 203 Rotor, Bashguard en de Cane Creek IS52-40 balhoofd Bottom Assembly. maar deze komen hopelijk vandaag of morgen al binnen. Demper zal denk ik Volgende week pas binnen komen.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Ah nja je kan in ieder geval goed vooruit met opbouwen dan, enkel helaas net niet af maken. :tong
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Gaaf hoor, 160 vorkje is prima voor jou vliegkunsten :D
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Goede keus. Gaat vast een fijn fietsje worden.
"This species has amused itself to death"
Plaats reactie