Radon Slide 150 27.5 black gold Update pag 4 Scheur in frame

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7365
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

De kleur is in ieder geval zeer consequent doorgevoerd.... Al zijn er inderdaad betere argumenten voor een DB. 8)
pieterw33 schreef: wo 7 augustus 2019, 09:46Ah dat was voor mij ook de grootte vraag nog nooit echt wedstrijden gedaan dus was voor mij ook helemaal nieuw. Merkte wel dat ik na een paar stages mezelf wel meer ging inhouden, dus wie weet moet ik het nog eens vervolgen maar dan wel het liefst met droog weer :lol:
Dat waren waarschijnlijk ook de slechtste condities:
1) Modder is een drama, zeker wanneer je het terrein waarin je rijdt niet goed kent in die condities; ofwel exact dat terrein ofwel veel ervaring in vergelijkbaar terrein aan de hand waarvan je het kunt inschatten. En dat blijft af en toe lastig, omdat je sommige ondergrond waar je normaal rijdt niet of nauwelijks tegenkomt en het normaal in bagger omstandigheden ook niet voor je plezier opzoekt.
2) "Te snel willen" valt waarschijnlijk alleen te onderdrukekn met ervaring; maar traditioneel wordt het wel enorm versterkt door het type tracks in "Amay": kort, niet bijzonder 'grof' en technisch makkelijk. Velen proberen daar overal op de limiet te rijden (en als je die niet zeer goed kent: erover)... Langere, grovere, technisch uitdagende stages zijn daarvoor eigenlijk makkelijker omdat je automatisch moet temporiseren omdat je op de limiet de finish niet gaat halen (voor die tijd breekt vermoeiing je op) en op lastige secties het veel duidelijker is dat het exact houden van je lijn meer oplevert dan proberen dan op 110% er door waarbij je alleen maar aan het corrigeren bent...

Maar als je nog kort en misschien modderig zoekt, op 3 november is er de Hallowenduro in bekend terrein (Bois de Reve), geen idee wanneer de inschrijving is.

Ah dat opjutten ging in Lac Blanc wel goed lekker gereden daarzo! :D
Wat hebben jullie achter m'n rug om gedaan...?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

cheeta schreef: do 8 augustus 2019, 09:29
Dat waren waarschijnlijk ook de slechtste condities:
1) Modder is een drama, zeker wanneer je het terrein waarin je rijdt niet goed kent in die condities; ofwel exact dat terrein ofwel veel ervaring in vergelijkbaar terrein aan de hand waarvan je het kunt inschatten. En dat blijft af en toe lastig, omdat je sommige ondergrond waar je normaal rijdt niet of nauwelijks tegenkomt en het normaal in bagger omstandigheden ook niet voor je plezier opzoekt.
2) "Te snel willen" valt waarschijnlijk alleen te onderdrukken met ervaring; maar traditioneel wordt het wel enorm versterkt door het type tracks in "Amay": kort, niet bijzonder 'grof' en technisch makkelijk. Velen proberen daar overal op de limiet te rijden (en als je die niet zeer goed kent: erover)... Langere, grovere, technisch uitdagende stages zijn daarvoor eigenlijk makkelijker omdat je automatisch moet temporiseren omdat je op de limiet de finish niet gaat halen (voor die tijd breekt vermoeiing je op) en op lastige secties het veel duidelijker is dat het exact houden van je lijn meer oplevert dan proberen dan op 110% er door waarbij je alleen maar aan het corrigeren bent...
Dat klinkt inderdaad wel logisch, Denk dat de grootste beperkende factor bij mij ervaring is. Daar is gelukkig een makkelijke oplossing voor gewoon meer fietsen :D
Maar als je nog kort en misschien modderig zoekt, op 3 november is er de Hallowenduro in bekend terrein (Bois de Reve), geen idee wanneer de inschrijving is.
Deze heb ik wel eens iets van gezien, zal inderdaad ook wel kort en misschien lekker modderig zijn! Ga er nog eens over denken.
Wat hebben jullie achter m'n rug om gedaan...?
Niets hoor maar voor 1 van de eerste keren Bikepark en dan Mr cheeta proberen bij te houden is al uitdagend genoeg :lol:
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

pieterw33 schreef: wo 7 augustus 2019, 09:21 In het Bikepark ook nog een andere Radon tegengekomen van het forum jullie mogen raden?
Ik heb een donkerblauw vermoeden....
Ja, doei !
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Nou ondertussen zijn de koude herfstmaanden weer begonnen. Dus tijd om hier nog een update te doen, we mochten in September nog 2 weken weg. Deze 2 weken zijn doorgebracht in Oostenrijk en Noord-Italië, planning was veel met de vriendin te fietsen alleen ze had nog wat last van haar hand als ze lang op de fiets zat, dit kwam doordat ze een keer was gevallen in Willingen, dus uiteindelijk ook wat daagjes alleen in de bikeparks doorbracht.

Als eerste stop had ik Biberwier/Lermoos gepland. Op het internet wat gevonden en via Trailforks de GPX Best of Lermoos gedownload, hier zaten alle trails in die buurt bijna in. Eerste dag alleen op de fiets gestapt en wat begon met regen eindigde in heel veel zon die eigenlijk de volgende 2 weken is gebleven :D

Dag 1
Eerste dag rond de 47 KM gefietst met 3600Hm en dat met maar 4 liften, heerlijke trails Flowy, Technische en stijl er was van alles wel wat,en ja lekker lang afdalen wat wil je nog meer! Helemaal aan de top lag zelfs nog een flink pak sneeuw!

Dag 2
Dag 2 heb ik eigenlijk bijna het zelfde rondje gedaan alleen sommige afdalingen 2 x, dit keer ging de vriendin mee alles wat meer op het gemakje en wat meer genieten, vriendin kwam eigenlijk overal wel goed weg soms moest ze even afstappen maar voor het grootste deel ging het hartstikke goed! Weer was goed en de sneeuw die er op dag 1 lag was in 1 dag allemaal gesmolten :o
Eind resultaat van dag 2 was 53,15 km met 3.944 m.

Foto's Biberwier Lermoos:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Hierna zijn we naar een camping gegaan vlak boven Inssbruck. In mijn hoofd had ik gepland dat ik wel elke dag kon gaan fietsen zo wilde ik de Nordkette Singletrail https://www.trailforks.com/trails/nordk ... ail-54145/ gaan rijden en de trails die daar bij lagen maar hier is uiteindelijk niets meer van gekomen :P

Nog wel 1 dag naar Bikepark Inssbruck geweest, kon gewoon vanuit de camping met de fiets ernaartoe, 9 uur gestart en heel de dag gebleven eind resultaat was 95,50km en 6.966Hm :o . Ik vond de Wilde one en de Rough one echt wel het mooist super steil en redelijk technisch, jammere was wel dat daar de lift niet in gebruik was? dus moest ik helemaal terug fietsen naar de Mutteralm lift. Dus deze maar 2 x gefietst een keer terug moeten fietsen naar de andere lift en de 2e x heb ik hem gedaan als laatste trail en kon ik zo naar de camping terug.

Foto's Inssbruck
Afbeelding
Afbeelding



Hierna zijn we doorgereisd naar Italië we zaten in Sand in Taufers hier nog wat ritjes gedaan met de lift omhoog en dan over de voetpaden naar beneden, Hier ben ik vorige jaar ook geweest dus ik kende de weg al een beetje, en ja alle voetpaadjes die van een berg in de Alpen naar beneden komen zijn wel vet, je kan het zo moeilijk maken als je zelf wil. Ook altijd leuk als je dan op een van de meest technische afdalingen voetgangers tegenkomt en ze dan ook vragen of je hier echt naar beneden gaat rijden, dan weet je dat je een winnaar hebt te pakken :D echt genieten dus!

Een van de laatste dagen nog naar Bikepark Kronplatz geweest hier had ik vorig jaar een Downhill bak gehuurd, nu dus met de eigen fiets en poeh dat ging toch wel stukken beter, waar ik vorig jaar bij het eerste schotterspaadje wat ik tegenkwam mijn handen rust moest geven kon ik nu gewoon verder knallen. Hier heel de dag kunnen knallen en op de fiets naar huis gerold, eindresultaat was 112,25 km en 8.549Hm. tevens ook gelijk mijn langste rit ooit volgens strava :P

Fiets voelt echt geweldig aan zeker met de Cane Creek demper die er nu in zit :-q

Nou heel verhaal zo voor wie er tot het eind is gekomen :bier:

Foto's Italië
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

ik ben niet jaloers hoor, neee helemaal niet.. ik haat zulke mooie fotoś en bah fietsen al helemaal :lol:
dik dik dik pieter, weer een gaaf tripje geweest!!
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Mooie pics Pieter :-q
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7365
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Mooie foto's inderdaad...
pieterw33 schreef: do 10 oktober 2019, 11:09Ook altijd leuk als je dan op een van de meest technische afdalingen voetgangers tegenkomt en ze dan ook vragen of je hier echt naar beneden gaat rijden, dan weet je dat je een winnaar hebt te pakken :D
:lol:
... geen Nederlandse toeristen dus.
"he, wat moet die fietser hier nou",
"wat een idioot als je die van die berg valt is ie wel hartstikke dood",
...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

En toen zei de fiets ik doe het niet meer. Contact opgenomen met Bike-Discount ben benieuwd. In de tussentijd gaat er wat nieuws komen wat toch al op de planning stond voor van het jaar.

Afbeelding
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Damn, dat zuigt...
Volgens mij nog wel binnen de garantie-termijn?
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

TenZNL schreef: di 7 januari 2020, 09:22 Damn, dat zuigt...
Volgens mij nog wel binnen de garantie-termijn?
Ja ik geloof het wel dus ben benieuwd waar ze met komen, maar de opvolger is al besteld gelukkig :D
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

pieterw33 schreef: di 7 januari 2020, 09:30
TenZNL schreef: di 7 januari 2020, 09:22 Damn, dat zuigt...
Volgens mij nog wel binnen de garantie-termijn?
Ja ik geloof het wel dus ben benieuwd waar ze met komen, maar de opvolger is al besteld gelukkig :D
Je kan er gelukkig nog om lachen.
Ook bij hen of komt ie uit een andere hoek? Ben verder niet nieuwsgierig ofzo :winkie:
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

TenZNL schreef: di 7 januari 2020, 23:11
Je kan er gelukkig nog om lachen.
Ook bij hen of komt ie uit een andere hoek? Ben verder niet nieuwsgierig ofzo :winkie:
Ah leuk is het niet natuurlijk maar weinig aan te doen. Het is in ieder geval geen Radon. :bier:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Oke, we wachten de SYS wel af :bier:
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Nog iets gehoord van bike-discount?
Plaats reactie