Echo 26" Trialbike

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Victor1977 schreef:Leuk filmpje. Wil nu eigenlijk ook zo een fietsje haha. Hoe ouder hoe gekker dus wie weet.
https://www.instagram.com/p/BoM0uy9hA57 ... hqggge5ivq" onclick="window.open(this.href);return false;

:wink:
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

paulus1981 schreef:
Victor1977 schreef:Leuk filmpje. Wil nu eigenlijk ook zo een fietsje haha. Hoe ouder hoe gekker dus wie weet.
https://www.instagram.com/p/BoM0uy9hA57 ... hqggge5ivq" onclick="window.open(this.href);return false;

:wink:
Haha zo klein ben ik nou ook weer niet. Maar superleuk filmpje.
Cannibal
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: di 2 december 2003, 00:11

Leuke fiets! Wellicht kan je eens een hoger stuur monteren (Inspired Arcade oid). Dat rijdt echt een stuk fijner.
Helaas is de trial scene in Nederland erg klein.
Succes!
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

NICE! Echt een mooi fietsie en tof filmpje al na zo'n korte tijd.
Ik denk er zelf wel eens aan om een oude BMX op de kop te tikken om een beetje mee te oefenen, maar dit is veel mooier.
Jammer dat je al een kras hebt, maar daar ga je niet aan ontkomen denk ik.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Thanks :)

Die kras was omdat ik hem tegen een muurtje had gezet en weg liep, en toen viel ie om. Helaas :P :D

Een hoger stuur klinkt interessant!
Ik zal eens kijken wat er allemaal beschikbaar is. Ik heb sowieso nog een andere stern (hoe heet dat in het NL?) liggen.

Maar, met die bashring is al een hele vooruitgang. Ik durf nu wat hogere muurtjes aan enzo :P
Bandenspanning staat op 55psi voor en 35psi achter (60/40 wordt meestal geadviseerd in filmpjes en fora), en het rolt iig een stuk beter dan met 20/15 :D
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Leuk man, goed te zien dat trials ook door andere oudere jongeren wordt opgepakt :) Mocht je een keertje in Amsterdam zijn, laat weten, kunnen we samen wat spots pakken. Kom hier werkelijk nooit iemand anders tegen met een trialsfiets.

En die kras, das een goede eerste, er komen er nog een hele hoop bij als je wat grotere dingen gaat pakken :D
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Leuk filmpje, behoorlijke progressie in 7 weken!
Het is dat hier niet echt ruimte heb, maar anders zou ik ook overwegen zo´n fietsje aan te schaffen om wat te spelen. Getuige jouw beelden is er nog hoop om dit nog te leren :-q
Crasstest
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 20:02
Mijn mountainbike: Canyon; Strive, Nerve, Stiched, Dude, Exceed

Mooi om te zien dat die remmetjes hier goed gebruikt worden! :D

En zeker sterke skills al voor na 7weken! Heb zelf ook een street/dj fietsje, maar die heb ik na de eerste keer gebruiken (en daarbij mn enkel te kneuzen) nooit meer aangeraakt :P Misschien toch maar weer eens doen...
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

StephanR schreef: zo 7 oktober 2018, 11:43 Leuk filmpje, behoorlijke progressie in 7 weken!
Het is dat hier niet echt ruimte heb, maar anders zou ik ook overwegen zo´n fietsje aan te schaffen om wat te spelen. Getuige jouw beelden is er nog hoop om dit nog te leren :-q
Ook op de MTB is het leuk om te doen hoor! :wink:
DaanJ schreef: zo 7 oktober 2018, 11:02 Leuk man, goed te zien dat trials ook door andere oudere jongeren wordt opgepakt :) Mocht je een keertje in Amsterdam zijn, laat weten, kunnen we samen wat spots pakken. Kom hier werkelijk nooit iemand anders tegen met een trialsfiets.

En die kras, das een goede eerste, er komen er nog een hele hoop bij als je wat grotere dingen gaat pakken :D
Nou, eigenlijk moet het natuurlijk zo goed gaan dat er geen krassen bij komen :D :P

Ik kom niet vaak in A'dam, maar ik hou het in gedachten! :-q
Crasstest schreef: zo 7 oktober 2018, 20:34 Mooi om te zien dat die remmetjes hier goed gebruikt worden! :D

En zeker sterke skills al voor na 7weken! Heb zelf ook een street/dj fietsje, maar die heb ik na de eerste keer gebruiken (en daarbij mn enkel te kneuzen) nooit meer aangeraakt :P Misschien toch maar weer eens doen...
En anders heb ik misschien wel interesse :D :lol: :lol:

Maar, het grappige is dat het lijkt alsof ik steeds meer en sneller vooruitgang zie.
Er komt een dezer dagen een ander stuur op, met een andere stuurpen, zodat hij nog meer op de Inspired Hex lijkt. Eens kijken hoe dat rijdt :)

Vandaag ook weer een skateparkje opgezocht en de GoPro meegenomen:

Afbeelding
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Mark-V schreef: ma 8 oktober 2018, 00:13 ...

Maar, het grappige is dat het lijkt alsof ik steeds meer en sneller vooruitgang zie.
Er komt een dezer dagen een ander stuur op, met een andere stuurpen, zodat hij nog meer op de Inspired Hex lijkt. Eens kijken hoe dat rijdt :)

Vandaag ook weer een skateparkje opgezocht en de GoPro meegenomen:

Afbeelding
Als ik jou vooruitgang zo zie, zou ik bijna stellen dat dit verplichte kost is voor elke mountainbiker.
Je pakt het ook slim aan met DIY oefenopstellingen. echt goed bezig :-q
jeroenkool
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: zo 12 augustus 2007, 17:05
Mijn mountainbike: Pilot Primum Custom

Hey Mark,

Goed bezig! Ik heb nog wel een paar oefenavondjes nodig voordat ik dit kan met jou oude fiets! Onwijs wat een verschil in rijgedrag.
Kunnen lezen en schrijven met een XC Fiets betekend absoluut niet dat je ook maar een beetje overweg kan met een trialfiets! Dat is me al wel duidelijk!

Ik ga me eerst richten op de manuals en trackstands. Daarna ook op het gemakje proberen op iets hogers dan een stoeprand te springen!
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Haha, manuals zal nog best tegenvallen op die fiets :D

Ik heb mijn andere inmiddels omgebouwd naar Dirtjumper, en ik ga hem zo even uittesten. Misschien zet ik er nog een voorrem terugop om een beetje te trialen, maar nu eerst even beter leren springen en landen enzo. Dan kan ik met trials ook wat verder gaan ;)

EDIT:

Dit is het resultaat geworden:

Afbeelding

De voorschijf gaat er nog af, maar heb tijdelijk even het wiel van mijn Banshee moeten lenen :)
Of ik zet hier een nieuwe schijf op, inclusief voorrem, of ik laat hem alleen achter remmen, ik ben er nog niet over uit ;)
Plaats reactie