Neuron 9.9 (2017) Foto's p4

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Bij mij bijna 8 maar een frame heb ik nooit mogen aanschouwen. LBS heeft het van me gekocht.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

futura schreef: vr 12 april 2019, 18:51 Ook mijn Nerve AL 9.0 uit 2016 was gescheurd op exact dezelfde plek.
Dus ook op de recentere modellen blijft de las bij de chainstay een zwakke plek.

De service en garantie van Canyon zijn goed, al duurde het bij mij wel 6 maanden.
Dikke pech omdat 27.5 niet meer leverbaar was in de maat L.
Daar was ik al bang voor. Echt een zwak plekje. De kans dat ik hem nog een keer scheur is dus aanwezig. Daar baal ik wel van, want ik wil juist mijn grenzen verleggen wat jumps/drops en andere ongein betreft. Ik krijg nu niet echt het vertrouwen dat dit frame nog meer abuse aan kan dan wat hij tot nu te verdragen kreeg. Misschien toch een cheap-ass speelfiets ernaast die ff wat meer kan hebben...

Die dikke pech is trouwens wel meer dan prima gecompenseerd toch?
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Cheap-ass speelfiets erbij is altijd goed!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Flow&Co schreef: ma 15 april 2019, 09:07 Daar was ik al bang voor. Echt een zwak plekje. De kans dat ik hem nog een keer scheur is dus aanwezig. Daar baal ik wel van, want ik wil juist mijn grenzen verleggen wat jumps/drops en andere ongein betreft. Ik krijg nu niet echt het vertrouwen dat dit frame nog meer abuse aan kan dan wat hij tot nu te verdragen kreeg. Misschien toch een cheap-ass speelfiets ernaast die ff wat meer kan hebben...
N+1 dus een botique en een gebruiksmtb 8) (ik rij op een nog niet gescheurde 2014 Canyon, klop het af :winkie: )

Overigens ook als je tweede eigenaar bent heb je recht op garantie, in overleg met de vorige eigenaar. Dit las ik onlangs in de gids van e Consumentenbond.N.a.v. een vraag omtrent garantie als tweede eigenaar.

De garantie die een fabrikant geeft is vaak korter dan de wettelijke garantie. De wettelijke garantie is de te verwachten levensduur van een product. Met in achtneming van afschrijving.

Top dat Canyon haar garantie nakomt.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jurriaan schreef: di 16 april 2019, 18:46 Top dat Canyon haar garantie nakomt.
Nee, dat zijn ze wettelijk verplicht.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

In de fietswereld hebben ze het dan toch maar mooi voor elkaar gekregen dat het nakomen van garantieverplichtingen, door wij gebruikers als een gunst gezien wordt.
We zijn effectiever gehersenspoeld dan we zelf door hebben.
Desondanks, wat mij betreft een pluim voor die enkeling die dan toch maar gewoon nakomt wat 'ie afspreekt.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Fietsers zijn zeker gehersenspoeld.
Ze geloven nog net niet in de kerstman, maar verder geloven ze alles.
Dure flesjes toverpoeder voor op de ketting, engelenpies in de remleidingen enz.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Jan Willem schreef: wo 17 april 2019, 08:14 In de fietswereld hebben ze het dan toch maar mooi voor elkaar gekregen dat het nakomen van garantieverplichtingen, door wij gebruikers als een gunst gezien wordt.
We zijn effectiever gehersenspoeld dan we zelf door hebben.
Desondanks, wat mij betreft een pluim voor die enkeling die dan toch maar gewoon nakomt wat 'ie afspreekt.
Heb jij zin in een juridisch getouwtrek?
Nee en natuurlijk hebben we gewoon recht op garantie en behoort dat normaal te zijn. Als we slim zijn selecteren we daar ons merk/ winkel op.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Die wettelijke verplichting betekent niet direct dat bedrijven een goed garantiebeleid hanteren of hun afspraken (kunnen) nakomen.
Hoe Canyon het in dit geval doet is gewoon duidelijk, redelijk snel (al voelt het als een eeuwigheid) maar vooral ook zonder gezeik.

Je hebt ook bedrijven die de grootste moeite doen om onder die verplichting uit te komen. Bijvoorbeeld door te blijven volhouden dat je je fiets op een manier hebt gebruikt waarvoor hij niet bedoelt is en je zo een beetje af te poeieren. Als de helft van alle garantieclaims op die manier kunnen worden afgepoeierd en de rest wordt vervangen onder garantie dan voldoen ze aan hun garantieplicht maar ze hebben een ongelooflijk k*t garantiebeleid.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Canyon blijft me verrassen, weer goed nieuws. Mijn bike stond vandaag in de planning voor ombouw. Rond 12:00 uur kwam een mailtje binnen dat de montage klaar was, dat ze nog een nieuwe headset hebben gemonteerd die uit coulance gratis is en ze vroegen om het adres voor verzending.

Dus ik heb zo snel mogelijk het adres doorgegeven. Daarna kreeg ik binnen 5 minuten ( I shit you not) een mail terug met het volgende bericht:
Bedankt voor je snelle reactie. Gezien het aankomende paasweekend, proberen we reparaties die vandaag worden afgerond snel op te pakken om zo de bike nog voor het weekend terug bij de klant te kunnen krijgen. Naar verwachting zal deze dan ook morgen bij je worden aangeboden en de UPS zending is te volgen met tracking ..........
DUUUDE, nice :D :D :D :D :D :D
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mooi! Zien we je zaterdag bij de 5 van LV!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Mooi zo. Hoef ik je geen fiets uit te lenen voor een avondje Spaarnwoude.... :P
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4826
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Netjes van Canyon, eerlijk is eerlijk. Tot zaterdag! :-q
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Eeeeen het is weer UPS die roet in het eten gooit. De tracking code geeft aan dat de aflevering pas dinsdag is :-{
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Flow&Co schreef: vr 19 april 2019, 07:37 Eeeeen het is weer UPS die roet in het eten gooit. De tracking code geeft aan dat de aflevering pas dinsdag is :-{
Echt 8)
Plaats reactie