Nordest Bardino ---> Bardino 2: P6

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Dutch schreef: do 11 oktober 2018, 13:58 Vertekend de foto of staat je zadel zover achterover?

(nice built btw, sokken is idd wel een must zo ;-P)
Ja klopt, heel scherp. :-q
Definitieve afstelling was nog niet gedaan.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Ondertussen 165 km gereden met de Bardino en al veel lol gehad van dit machientje.
Nog niet naar het buitenland, wel alle Heuvelrug routes, Edese bossen en een rondje Montferland gefietst.
Op de hobbelige stukken / wortels en remknippen in de afdalingen wordt het bij langere ritten wel wat afzien op zo'n HT.
Klimmen doet ie prima maar ik ben meer een daler dan een klimmer dus wil stevig naar beneden rossen en dan loop je wel tegen de beperkingen aan t.o.v. een fully. Een keertje de UHR3 gereden maar was het op de laatste km's wel zat ja.
Maar voor de kortere speel ritjes is het voor mij een super fiets. :-q
Laatst gewijzigd door Jefro98 op do 5 november 2020, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ach, als je er even moe van wordt heb je in elk geval iets moois om naar te kijken tijdens een korte pauze ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
maxwell
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 27 juni 2006, 10:15
Mijn mountainbike: Stanton
Contacteer:

Knalt lekker hoor die kleuren. Mooi frame, mooie opbouw.
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Hij blijft mooi! :D
Ik ga de mijne morgen uitlaten in de Ardennen, denk dat ie het daar uitstekend doet :-q
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Mooie fiets, hoor. IRL nog mooier dan op de foto`s.
De matchende vork-decals staan `m echt goed :-q
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Jefro98 schreef: wo 24 oktober 2018, 22:48 Ondertussen 165 km gereden met de Bardino en al veel lol gehad van dit machientje.
Nog niet naar het buitenland, wel alle Heuvelrug routes, Edese bossen en een rondje Montferland gefietst.
Op de hobbelige stukken / wortels en remknippen in de afdalingen wordt het bij langere ritten wel wat afzien op zo'n HT.
Klimmen doet ie prima maar ik ben meer een daler dan een klimmer dus wil stevig naar beneden rossen en dan loop je wel tegen de beperkingen aan t.o.v. een fully. Een keertje de UHR3 gereden maar was het op de laatste km's wel zat ja.
Maar voor de kortere speel ritjes is het voor mij een super fiets. :-q

Afbeelding
Ben ik nu gek of dit dezelfde foto als in het begin van je topic? :winkie: :lol:

Desalwelteplus; blijft een schitterende bike! :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ertje schreef: zo 28 oktober 2018, 23:19
Jefro98 schreef: wo 24 oktober 2018, 22:48 Ondertussen 165 km gereden met de Bardino en al veel lol gehad van dit machientje.
Nog niet naar het buitenland, wel alle Heuvelrug routes, Edese bossen en een rondje Montferland gefietst.
Op de hobbelige stukken / wortels en remknippen in de afdalingen wordt het bij langere ritten wel wat afzien op zo'n HT.
Klimmen doet ie prima maar ik ben meer een daler dan een klimmer dus wil stevig naar beneden rossen en dan loop je wel tegen de beperkingen aan t.o.v. een fully. Een keertje de UHR3 gereden maar was het op de laatste km's wel zat ja.
Maar voor de kortere speel ritjes is het voor mij een super fiets. :-q

Afbeelding
Ben ik nu gek of dit dezelfde foto als in het begin van je topic? :winkie: :lol:

Desalwelteplus; blijft een schitterende bike! :-q
Ja, hij heeft die foto naderhand ook in z'n startpost geplaatst.
mountainbike.nl schreef:Laatst gewijzigd door Jefro98 op zo 28 oktober 2018, 15:12, 3 keer totaal gewijzigd.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 29 oktober 2018, 02:52
Ertje schreef: zo 28 oktober 2018, 23:19

Ben ik nu gek of dit dezelfde foto als in het begin van je topic? :winkie: :lol:

Desalwelteplus; blijft een schitterende bike! :-q
Ja, hij heeft die foto naderhand ook in z'n startpost geplaatst.
mountainbike.nl schreef:Laatst gewijzigd door Jefro98 op zo 28 oktober 2018, 15:12, 3 keer totaal gewijzigd.
:-q Dit dus.. :winkie:
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

:lol: :-q
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Omdat ik de 27.5+ wielen weer es in de Genius gehangen had zaten vanmorgen nog de 29er wielen nog in de Bardino en dacht ik waarom ook niet es proberen. Schwalbe HaDa voor en NoNi achter liggen er op.
Op de +wielen heb ik voorop de 2.8 NoNi en achter de RoRo dus qua grip had ik niet het idee wat in te leveren.
Speelsheid verlies je dan natuurlijk wel iets met de 29ers en het comfort is minder door de hogere banden spanning maar op de UHR klimmetjes en de vlakke rechte stukken gaat ie geweldig. Zou in deze set up een prima gravel bike voor mij kunnen zijn.
De Bardino blijft me verbazen, nog geen moment spijt van deze fiets gehad. :-q
Laatst gewijzigd door Jefro98 op do 5 november 2020, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Maar es een update plaatsen.
Veel met de Bardino gefietst deze natte winter. Zo'n LTHT is toch ook wel een ideale mud bike.
Zeer makkelijk schoon te maken t.o.v. een fully en met deze fiets door de modder en plassen rijden doet mentaal ook een stuk minder pijn dan met een carbon fully. 8)

Ik heb de 50mm stuurpen vervangen voor een 70mm versie zodat ik iets meer ruimte krijg.
Met de 50mm pen had ik het zadel in de achterste stand staan maar dat gaf me het gevoel te ver achter op de fiets te zitten.
Door de 70mm te monteren heb ik m'n zadel weer 10mm naar voren gezet en nu is de positie perfect. 10mm verder naar voren en 10mm meer ruimte. Klinkt allemaal als 10mm hier een 10mm daar geneuzel maar het verschil is verassend goed te merken.
Verplichte plaatjes:
Laatst gewijzigd door Jefro98 op do 5 november 2020, 14:29, 2 keer totaal gewijzigd.
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Wel even uitkijken dat je geen last van je knieën krijgt omdat je nu wel de positie boven hart pedaal aanpast. Misschien is had je het sowieso nodig en zit je indd beter😅
Verder echt een gaaf fietsje. Een van de mooiste frames die ik tot nu toe heb gezien!
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

@ Jefro98
Heb jij ook een maat M en wat is je lengte als ik vragen mag?
70mm is niet niks vergeleken met de aanbevolen 40 maar als jij nu lekkerder erop zit dan doe je er gewoon goed aan. Ik heb 40mm op de mijne maar ik ben ook maar 1m70 maar heb eigenlijk nog niet met 50mm geprobeerd. Ben toch wel benieuwd hoeveel ik het verschil ga merken. Ga het binnenkort wel even testen.

Jij hebt er in ieder geval goed aan gedaan om lekker met de Bardino de winter te overbruggen. Mijne heeft amper daglicht gezien :(
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

mauke schreef: za 16 maart 2019, 20:25 Wel even uitkijken dat je geen last van je knieën krijgt omdat je nu wel de positie boven hart pedaal aanpast. Misschien is had je het sowieso nodig en zit je indd beter😅
Verder echt een gaaf fietsje. Een van de mooiste frames die ik tot nu toe heb gezien!
:-q THX
Nu twee ritten gereden en voelt perfect zo.
Blij mee.
Victor1977 schreef: za 16 maart 2019, 21:29 @ Jefro98
Heb jij ook een maat M en wat is je lengte als ik vragen mag?
70mm is niet niks vergeleken met de aanbevolen 40 maar als jij nu lekkerder erop zit dan doe je er gewoon goed aan. Ik heb 40mm op de mijne maar ik ben ook maar 1m70 maar heb eigenlijk nog niet met 50mm geprobeerd. Ben toch wel benieuwd hoeveel ik het verschil ga merken. Ga het binnenkort wel even testen.

Jij hebt er in ieder geval goed aan gedaan om lekker met de Bardino de winter te overbruggen. Mijne heeft amper daglicht gezien :(
Ik ben 1.89 en heb een L.
Normaal heb ik altijd XL frames (lange armen) maar Nordest gaat niet groter dan L.
De reach is even veel als m'n Hightower maar de gemeten top tube lengte van voorkant zadel naar hardlijn stuur is korter.
Door de geo van dit frame had ik toch het idee echt te krap te zitten.
Zoals gezegd werd het niet beter door het zadel zo ver mogelijk naar achter te zetten. Kreeg daardoor het gevoel te ver achter op te zitten. Dan maar een flinke stap maken met die 70mm pen. Er is altijd nog een tussenweg met 60 maar die 70 blijft voorlopig zitten. :D
Plaats reactie