Erg mooi frame, vooral dat kleurtje ook....
Ik zie het zomaar gebeuren dat er nooit een 29 inch setje in komt maar dat de plusbanden zo goed bevallen dat je de behoefte gewoon niet hebt..
Mooi lang en slack, daar ga je veel plezier mee beleven.. Wel een beetje opschieten met bouwen, ik ken mensen die het sneller voor elkaar krijgen
Nordest Bardino
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29972
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Deef, de Bardino is er ook in Ti
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Weinig progressie gemaakt dit weekend. Gisteren lekker gebiked op de Orange in Remouchamps.
Ben ietsje verder al wel dan op onderstaande foto, de gehele aandrijving is gemonteerd inmiddels. De Hope Tech 3 E4 remmen zijn voorzien van Braided remleidingen en omdat ik daar toch de meerwaarde niet van verwacht te merken, ga ik voor de looks mooie zwarte leidingen monteren.
Omdat het een SHOWyourstuf is:
Ben ietsje verder al wel dan op onderstaande foto, de gehele aandrijving is gemonteerd inmiddels. De Hope Tech 3 E4 remmen zijn voorzien van Braided remleidingen en omdat ik daar toch de meerwaarde niet van verwacht te merken, ga ik voor de looks mooie zwarte leidingen monteren.
Omdat het een SHOWyourstuf is:
-
- Moderator
- Berichten: 16838
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Mooi hoor! Helemaal zwart afmonteren past erg goed bij dit frame.
En prima idee van die zwarte remleidingen, zal zeker beter staan en ik heb zelf ook nog niet de meerwaarde van steelflex leidingen gevoeld (de oude XT vierzuigers kwamen ook met steelflex, en ik had een set met kunststof leidingen op de andere fiets dus kon goed vergelijken).
En prima idee van die zwarte remleidingen, zal zeker beter staan en ik heb zelf ook nog niet de meerwaarde van steelflex leidingen gevoeld (de oude XT vierzuigers kwamen ook met steelflex, en ik had een set met kunststof leidingen op de andere fiets dus kon goed vergelijken).
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
Prachtige bike, het wordt weer een beetje mooier in het bos.
Looks zijn een smaak kwestie, maar ik vind zwarte leidingen ook veel mooier in deze build.
Over performance, in de auto racerij zijn er ook claims van “hardere” remmen door stijvere steelflex leidingen. Wel, de Porsche fabrieks race auto”s reden (rijden?) altijd met normale (gewapend) rubberen slangen omdat er geen meetbaar verschil is met steelflex. YMMV
Enjoy!!
Looks zijn een smaak kwestie, maar ik vind zwarte leidingen ook veel mooier in deze build.
Over performance, in de auto racerij zijn er ook claims van “hardere” remmen door stijvere steelflex leidingen. Wel, de Porsche fabrieks race auto”s reden (rijden?) altijd met normale (gewapend) rubberen slangen omdat er geen meetbaar verschil is met steelflex. YMMV
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
-
- Pro Biker
- Berichten: 1468
- Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
- Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er
Perceptie verschilletje, de braided hoses worden in de racerij niet persé gebruikt om een “hardere” rem te krijgen, maar juist om de remdruk door de race heen zo gelijk (fading) mogelijk te houden en de kans van ploffende remslangen te voorkomen. Gewapende rubberen remslangen zijn geen normale remslangen.Heckler40 schreef: Over performance, in de auto racerij zijn er ook claims van “hardere” remmen door stijvere steelflex leidingen. Wel, de Porsche fabrieks race auto”s reden (rijden?) altijd met normale (gewapend) rubberen slangen omdat er geen meetbaar verschil is met steelflex. YMMV
Enjoy!!
Normale remslangen zoals onder de normale straatauto’s, zijn prima geschikt voor dagelijks, normaal gebruik. Ook een rondje of 2 achtereen op bijv. de Nordschleiffe gaat vaak nog wel goed. Maar dan is de boel gloeiend heet en de kans op fading wordt steeds groter, met name door het uitzetten van het rubber van de remslangen. Dat is ook het punt dat het tijd wordt om rustig aan te doen. Ik heb ze wel gezien die na een rondje of 2 de “blaren” op de slangen hadden staan. Weer on topic: bij een MTB kan het nut hebben om gevlochten remleidingen te plaatsen, ook in NL, maar niet perse bij het standaard rondje in het bos.
“Old, not obsolete”
Geen perceptie. Alle hoge druk olieslangen zijn gewapend, alleen niet alle slangen zijn gelijk gewapend. Ik refereerde overigens ook niet aan straat auto's maar aan Porsche racers, er is een verschil ook al gebruiken beide geen braided hoses.
Staal in de mantel doet niets voor fading, maar er zijn ook goede remslangen met staal in de mantel. Bij MTB's en bij auto's. Goed ontworpen systemen hebben later last van fading, het is vooral heat management.
Back on topic. Hoe meer ik die foto van de Nordest zie hoe mooier hij wordt.
Kleurtje is toch wel echt goed gekozen
Enjoy!!
Staal in de mantel doet niets voor fading, maar er zijn ook goede remslangen met staal in de mantel. Bij MTB's en bij auto's. Goed ontworpen systemen hebben later last van fading, het is vooral heat management.
Back on topic. Hoe meer ik die foto van de Nordest zie hoe mooier hij wordt.
Kleurtje is toch wel echt goed gekozen
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
- kan niet meer
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2192
- Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
- Mijn mountainbike: Spot Mayhem
Mooi. Als ik dit zie dan slaat bij mij de twijfel toe met wat ik zelf moet doen. Heb ook een frame in huis die 27,5 x 2,8 of 29 x 2,4 kan hebben. Dit is mooier met die dikke banden maar voor mijn gevoel rolt een 29,er makkelijker.
"This species has amused itself to death"
Zo, de eerste meters zijn een feit! Kort rondje aan de kust gedaan om een eerste indruk op te doen. En die is prima! De fiets dikke banden rollen beter dan verwacht en de zithouding lijkt gelijk spot-on. Nog even wennen aan de hoeveelheid input die ik moet geven met m'n lichaam in krappe en vlakke bochten, 65 graden HA is toch best wel slack
Voorlopig dus helemaal tevreden mee. De enige verandering die er gaat komen is een setje Ergon grips, wat een rare dingen zijn die Sram gripshift grips..
Plaatje van de fiets zoals die nu is:
Voorlopig dus helemaal tevreden mee. De enige verandering die er gaat komen is een setje Ergon grips, wat een rare dingen zijn die Sram gripshift grips..
Plaatje van de fiets zoals die nu is:
-
- Extreme Biker
- Berichten: 841
- Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
- Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade
mooi mooi mooi mooi, meer kan ik er niet van maken:D
Dartmoor Primal
viewtopic.php?f=14&t=151350
SpectralONN
viewtopic.php?f=14&t=149777&p=2577465#p2577465
viewtopic.php?f=14&t=151350
SpectralONN
viewtopic.php?f=14&t=149777&p=2577465#p2577465
-
- Moderator
- Berichten: 16838
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Mooi Kris, alles zwart op dit frame staat erg goed.
Lekker fris en stoer fietsje zo!
Lekker fris en stoer fietsje zo!
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
Nu je het zegt.. m'n Orange is ook geheel zwart afgemonteerdkermit schreef:Mooi Kris, alles zwart op dit frame staat erg goed.
Lekker fris en stoer fietsje zo!
Misschien nog eens proberen die GX Eagle print van de cranks af te poetsen