Nordest Bardino

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Heel mooi geheel zo, en hij kleurt prachtig bij de zee :-D

Weet niet of een soortgelijke tip al eens langsgekomen is, maar voor het eventueel verwijderen van de GX letters; doordrenk een lapje met thinner en leg dat 10 minuten op de print, daarna pak je je AH bonus pasje en krab je het er zo af.
Het tast de annodisering niet aan, iig niet bij mijn DT wielen.
'BUILT not Bought '
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi, Mooi, de build doet het frame eer aan

Die Balhoofdhoek went erg snel. Ik heb lang 70-71gr klassieke stalen hardtails gereden, en nu dus 64,5. Voor mij werkt het totaalconcept met een korte stuurpen, lange toptube en steile zithoek, het klopt gewoon. Het heeft een eigen, ander rijgedrag, maar zeker niet log of traag in de vlakke singletracks. Goed druk op het voorwiel houden en je krijgt bij het uitkomen van kombochten een slingshot die ik met de oldskool bikes nooit zo ervaren heb.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Heckler40 schreef:Mooi, Mooi, de build doet het frame eer aan

Die Balhoofdhoek went erg snel. Ik heb lang 70-71gr klassieke stalen hardtails gereden, en nu dus 64,5. Voor mij werkt het totaalconcept met een korte stuurpen, lange toptube en steile zithoek, het klopt gewoon. Het heeft een eigen, ander rijgedrag, maar zeker niet log of traag in de vlakke singletracks. Goed druk op het voorwiel houden en je krijgt bij het uitkomen van kombochten een slingshot die ik met de oldskool bikes nooit zo ervaren heb.

Enjoy!!
Idd. :-q

Ziet er erg goed uit zo. Ook de dikkere banden geven hem een nog mooiere look. :-q
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Heel mooi geworden! Echt een lekkere combi dat blauw met zwart.
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Dank voor alle lovende woorden :wink: :-q
Herman de Biker schreef:Heel mooi geheel zo, en hij kleurt prachtig bij de zee :-D

Weet niet of een soortgelijke tip al eens langsgekomen is, maar voor het eventueel verwijderen van de GX letters; doordrenk een lapje met thinner en leg dat 10 minuten op de print, daarna pak je je AH bonus pasje en krab je het er zo af.
Het tast de annodisering niet aan, iig niet bij mijn DT wielen.
Ik ga er nog eens mee aan de slag ja, dat zou toch net nog wat beter smoelen! De wielen zijn ook al ontdaan van het grootste deel van de DT Swiss opsmuk. Het zijn XM1501's en ze waren grotendeels versierd met lichtblauwe printing, natuurlijk net niet in de Bardino kleur :lol:
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Ik zag je foto van de Bardino aan zee op de Nordest Cycles instagram voorbij komen. :-q
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Klopt ja :)

Gisteren de Bardino een aantal keer rond het parcours van Westenschouwen/Burgh Haamstede gestuurd. Een kort, maar pittig XC rondje. Het zand was in de klimmen nog behoorlijk los, wat het niet makkelijker maakt om fietsend boven te komen. De Bardino deed het goed! Het is geen XC raket, maar dat hoef ik vast niet uit te leggen. De luie stuurhoek went snel, ik heb geen enkel nadeel ondervonden en het gaf juist in het mulle zand meer vertrouwen.

Kortom: Fietsje bevalt goed, lekker kilometers mee maken nu :)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Een mooie fiets op bekend terrein :-q
Ben je de 2e grote klim wel fietsend boven gekomen ?

Veel plezier ermee :winkie:
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Ja ook die bovengekomen, niet elk rondje trouwens :)
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Weer eens een update hier, de Bardino bevalt nog steeds prima :-q
De nodige ritjes verder op diverse locaties, van Zeeland, de UHR, tot aan de Ardennen.. De Bardino lijkt zich overal prima thuis te voelen. De geometrie van de Bardino zorgt ervoor dat je wat meer input moet geven in krappe situaties, maar dat betaald zich terug zodra het wat sneller gaat, of steiler wordt.

Twee weken terug was ik ook present op de Bardino VS Vendetta let's ride. Leuk om kennis te maken met een groot aantal forumleden. Prachtig spul was er aanwezig die dag en we hebben lekker gereden op de UHR (voor mij de eerste keer daar)

Afbeelding

Afgelopen weekend mocht de Bardino mee voor een ritje naar Aywaille/Remouchamps/Ninglinspo. Mooie omgeving met lekkere afdalingen, die zeker als het wat nat is, best wel uitdagend zijn. De meesten rijden hier op full-suspensions, omdat dat toch wel meer controle geeft in de afdalingen (en makkelijker klimt). Het ging eigenlijk heel goed op de hardtail, heb me vermaakt en zelfs dingen gereden die ik nog niet eerder had gedaan.
Ik had m'n andere wielset gemonteerd, omdat ik de 2.8 WTB Rangers in Light casing niet vertrouw in zulk terrein. Deze wielen bestaan uit: Hope Pro 4 naven en Spank Oozy 345 velgen in 27,5'' maat. Daarop lagen een Schwalbe Hans Dampf en Magic Marry, beiden in 2.35. Juist ja, gewone 27,5 banden in een 27,5'+/29er frame. Het BB was zo'n 7mm lager dan met de 2.8 banden waarmee ik normaal rijdt, en kwam uit op zo'n 305mm. Ja, je moet dan wel rekening houden met pedalstrikes en goed timen tijdens het klimmen. Ging goed, weinig last van gehad en het reed gewoon goed. De smalle bandjes gingen natuurlijk wel iets ten koste van het comfort.

Mooi overbelicht plaatje:

Afbeelding

Schade van de dag.. Die derailleurhangers zijn echt slap. Dit is nummer twee alweer, de eerste sneuveltje zonder dat ik nog maar een meter had gereden en de fiets onbenullig omviel in de schuur :~

Afbeelding
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Blijft een mooie fiets! Wel jammer van de derailleurhanger die afgelopen Weekend sneuvelde, materiaal pech was goed aanwezig tijdens dat ritje :D
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Nog geen last gehad met de derrie hanger, gelukkig had ik er al een setje van met het frame mee besteld.

Waar heb jij ze nu vandaan?
Bij Nordest of ergen anders?
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

pieterw33 schreef: vr 2 november 2018, 10:59 Blijft een mooie fiets! Wel jammer van de derailleurhanger die afgelopen Weekend sneuvelde, materiaal pech was goed aanwezig tijdens dat ritje :D
Gelukkig had ik pas pech in de laatste 100m van de laatste afdaling :winkie: :lol:
Jefro98 schreef: vr 2 november 2018, 11:35 Nog geen last gehad met de derrie hanger, gelukkig had ik er al een setje van met het frame mee besteld.

Waar heb jij ze nu vandaan?
Bij Nordest of ergen anders?
Zo lang je niks raakt is er niks aan de hand natuurlijk :tong , kan best een gevalletje van pech zijn ook hoor.
Maar ze buigen best makkelijk terug, dus het lijkt mij geen heel hard aluminiumsoort te zijn. Ik had een tweede hanger besteld bij Nordest, die dus afgelopen weekend krom ging, nu zit de eerste hanger er weer op die ik recht gebogen had en als reserve gebruikte.

Heb al eens wat gekeken op Aliexpress of ik dit type hanger niet kon vinden, want het zal vast gewoon een modelletje zijn van een framebouwer daar in Taiwan. Elke keer 40 euro lappen bij Nordest tikt best aan :-{
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik vind dit wel heel snel. Misschien kunnen ze je met je redelijk nieuwe frame tegemoet komen en er 2 tegen kostprijs naar je opsturen..?
Waar woke is, is vuur
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Kabookie schreef: vr 2 november 2018, 11:47

Zo lang je niks raakt is er niks aan de hand natuurlijk :tong , kan best een gevalletje van pech zijn ook hoor.
Maar ze buigen best makkelijk terug, dus het lijkt mij geen heel hard aluminiumsoort te zijn. Ik had een tweede hanger besteld bij Nordest, die dus afgelopen weekend krom ging, nu zit de eerste hanger er weer op die ik recht gebogen had en als reserve gebruikte.

Heb al eens wat gekeken op Aliexpress of ik dit type hanger niet kon vinden, want het zal vast gewoon een modelletje zijn van een framebouwer daar in Taiwan. Elke keer 40 euro lappen bij Nordest tikt best aan :-{
Moet wel een standaard drop out type zijn want Oystein heeft dezelfde in z'n Stanton Sherpa.
Dat hebben we tijdens de LTHT ride nog staan te vergelijken.
Je moet ze alleen nog ff ergens zien te vinden want kan me idd niet voorstellen dat ze 40 euro moeten kosten.

Afbeelding
Plaats reactie