Merida E-Onesixty 900 - weer in Piemonte p.34

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Zat er natuurlijk aan te komen, dus niet echt een verrassing!

Mooi model, Merida is optisch nu de juiste weg ingeslagen en technisch waren ze al langer prima in orde (afgezien van die LTHT...). Keuze voor Shimano is ook prima. Lekkerste programmatuur van de motor en gewoon goede motor. Brose is misschien beter, maar de afstelling die merken kiezen (met name Specialized) is zo lomp dat ik om die reden geen Brose zou nemen... .

Doe mij (en de wereld) 1 lol:
kermit schreef:Ik twijfel nog of ik de Minion achter vervang door een Rekon 2.8. Op een non-e bike zou ik dat zeker doen, maar hier is wat meer (klim)grip ook welkom… aan de andere kant is alles wat de actieradius kan vergroten fijn, dus ook minder rolweerstand.
Vervang die banden wel. Dat is dus mijn enige commentaar op die e-bikes: downhill-veerweg met downhill banden. Het wordt te makkelijk gemaakt de parcoursen af te raggen... . Nu zal dat bij jou wel enigszins meevallen, maar toch... :wink:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Je kent me toch, ik ben zo trail-respectvol dat ik gisteren zelfs naar Nijmegen ben gegaan ipv het kwetsbare Amerongen ;-)
Deze voorband laat ik er wel op liggen, maar de Rekon heb ik al in huis.

@Marco, alles buiten de motorgerelateerde onderdelen is niet anders dan anders. Er zit een sensor op de achtervork en een magneetje in het wiel voor de rotatie, en er loopt een draadje van de motor naar de mode-schakelaar op het stuur en het display.
Dus het grootste deel is gewoon zelf te doen. Ik heb de calipers van de remmen, shifter en derailleur al vervangen...

Waar ik een beetje tegenaan hik is de kabelloop. Omdat ik de remmen li/re gewisseld heb loopt de remleiding nu niet voor het balhoofd door. Ik vrees dat ik de motor eraf moet halen om dat aan te kunnen passen... maar ik denk wel dat ik dat nog ga doen. Kan ik meteen iets aan de net te korte schakelkabel doen, blijkbaar kwam de XT shifter net wat verder naar binnen uit want daarop was de kabel wel lang genoeg. Nu moet ik uitkijken het stuur niet te ver naar rechts door te draaien :(
Over de velgstickers twijfel ik nog, ik zal eens wat Photoshoppen om te kijken hoe het er zonder uitziet.

@Niels, goed om te weten, thanks voor de tip!
De BY is goed genoeg om die investering te doen. Moet-ie wel weer uit de Snowdon gehaald worden... :-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3459
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

Plezier staat boven (bijna) alles dus ik ben voorstander van zo’n bike als ik daardoor langer (met jou) kan blijven fietsen. Mooi kleurtje en ook goed dat jij de knoop heb doorgehakt. Ben zeer benieuwd naar de eerste keer in het echt. Wil er niet zelf op fietsen want voor je het weet, wil ik ook :lol:

Ik zou er verder niet veel aan doen en zeker geen motor gaan verwijderen etc. maar dat is mijn mening. Gewoon lekker rijden en genieten. Moet wel lukken denk ik zo na de eerste berichten. Ik zie je in mijn gedachten al helemaal voldaan en gelukkigzalig in je auto terugrijden vanuit Nijmegen :-q
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Prachtbak is het! De keren dat ik Paul na/tijdens een fietsrit behoorlijk gaar gezien heb is al niet meer op 2 handen te tellen, dus kan alleen maar beamen dat dit een goede keuze is geweest.
Wel heeft hij me moeten beloven dat dat andere rode ding ook af en toe van stal gehaald moet worden :wink:
'BUILT not Bought '
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Don't worry, de Snowdon komt zeker nog met regelmaat in actie! Die voelt straks alsof-ie een kilo of vijf weegt denk ik :-)
Bovendien is dat ook echt een beauty, elke keer als ik die uit de schuur haal ben ik weer onder de indruk.

Ik heb even de velgen zwart gesjopt, ik denk dat ik er wel wat stickerwerk vanaf ga halen. Geeft wat meer rust in het beeld. Misschien laat ik er een (van de drie) zitten, dat bekijk ik als ik aan het afpellen ben :)

Afbeelding

Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Puur optisch vind ik het geen mooie fietsen, maar dat is vooral dankzij het accupakket op de onderbuis. Doet me beetje aan Quasimodo denken. :tong
Maarrr: uiteindelijk gaat t om hoe t fietst en het plezier dat je ervan hebt. En dat zit wel goed zo te horen. :-q
yves
Reporter
Reporter
Berichten: 3938
Lid geworden op: do 7 oktober 2004, 15:17
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7, trek slash , trek cross rip, 2020 trek fuel ex 9.7 , trek remedy 8
Contacteer:

Hele mooie bike,

Afgelopen week in Saalbach geweest en voor een van de trails moesten we +- 500hm zelf overwinnen, op zich geen probleem maar dat doe je ook geen 3 keer op een dag haha ( op een remedy). Ik kan me goed voorstellen dat een e-mtb je meer mogelijkheden en efficiënter trails rijden biedt . Ik ben alleen heel benieuwd hoe het op technische trails rijdt, ivm vermogens afgifte etc.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik denk dat je naar beneden de ondersteuning gewoon helemaal uit zet.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Je hoeft niks uit te zetten, gewoon niet trappen :)
Je kunt de ondersteuning ook gebruiken om de voorkant te liften, met name de trail-stand lijkt daar geschikt voor. Eco geeft daarvoor niet genoeg "punch", en boost juist teveel wat de controle bemoeilijkt. Ik merk nu al dat ik daarmee aan het spelen ben.

Het zal zeker anders rijden zijn dan ik tot nu toe gewend ben, ik ben juist ook erg benieuwd naar die kant van het e-biken.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Veel plezier ermee Kermit. Ik vind het best een mooie bak, beter design dan sommige andere e-bikes.

Fikse remmen ook! Dus flink bergaf jakkeren moet toch zonder problemen kunnen!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Erg mooie bike kermit, daar mag je trots op zijn :)

Ik ben zelf ook wel erg benieuwd hoe zo'n motor het doet op technische klimmen, met af en toe onverwachts het voorwiel even liften.
Dat zijn de momenten waarop een motor mee of tegen kan werken lijkt me zo.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

MacReal schreef:Ik ben zelf ook wel erg benieuwd hoe zo'n motor het doet op technische klimmen, met af en toe onverwachts het voorwiel even liften.
Dat zijn de momenten waarop een motor mee of tegen kan werken lijkt me zo.
Met 160 mm? Rammen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Betere kleur dan de aangehaalde zwarte e-mtb.

Ben je de eerste alhier met een e-mtb die daarvoor uitkomt?

e-mtb en mtb naast elkaar lijkt mij het lastigste. Non e-mtb verkies je niet snel lijkt mij als je eenmaal de e-mtb gewend bent.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik denk nu nog van wel... :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Mooie bike ouwe! :-q
kermit schreef: Daar kom ik in september waarschijnlijk wel achter, dan mag-ie mee naar de Alpen :-)
Ik ga maar wat extra gelletjes en reepjes inslaan.....
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Plaats reactie