Hebben ze net uitgebracht. De wicked WillThaSingleTrackMastah schreef: ↑ma 14 juni 2021, 20:35 Dezelfde MM wordt ook lastig.
Schwalbe heeft de XC banden dunner gemaakt en de Enduro banden dikker.
Dus er is een gat ontstaan tussen XC en enduro, waar je eigenlijk iets voor trail zou verwachten
Merida E-Onesixty 900 - weer in Piemonte p.34
- MacReal
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5635
- Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
- Mijn mountainbike: is een hardtail
- Contacteer:
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29978
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
1) Ze hebben de banden steviger of lichter gemaakt, afhankelijk vd serie, maar dezelfde als vorig jaar of 2 jaar geleden zijn er niet meer.paulus schreef:Ik snap je niet, ze hebben toch juist een hele serie karkassen uitgedacht? Ik heb eens een Hans Dampf supertrail gemonteerd, eerste indruk; net zo dik en stug als een Maxxis DD band. Ik denk dat ie in soft compound als achterband geen kans krijgt om scheurtjes te ontwikkelen
2) Het rubber scheurt, niet het karkas.
Dus het karkas kan 2x zo sterk zijn, het Addix rubber blijft scheuren.
Ik was best wel Schwalbe fan, maar nu hebben ze niet meer wat ik zoek.
Leider zu spatt...MacReal schreef:Hebben ze net uitgebracht. De wicked Will
Ik zal een paar foto's maken van mn Schwalbes en een apart topic openen.
(Maar nu niet)
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 847
- Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
- Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10
Zijn die scheurtjes zo'n probleem dan? In m'n racefiets banden zitten ze ook al een tijdje, maar functioneert prima.
Who needs roads when there's dirt
- MacReal
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5635
- Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
- Mijn mountainbike: is een hardtail
- Contacteer:
Ziet er uit alsof de noppen op den duur af gaan scheuren, niet echt iets waar ik met een gerust hart mee verder rijd.twowheeler schreef: ↑wo 16 juni 2021, 14:58Zijn die scheurtjes zo'n probleem dan? In m'n racefiets banden zitten ze ook al een tijdje, maar functioneert prima.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29978
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Topic geopend over Addix scheurtjes:
viewtopic.php?f=4&t=151205
viewtopic.php?f=4&t=151205
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 847
- Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
- Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10
Topic bekeken, dat ziet er een stuk heftiger uit dan de droogte scheurtjes in m'n racefiets band. Nu snap ik die zorgen welMacReal schreef: ↑wo 16 juni 2021, 15:01Ziet er uit alsof de noppen op den duur af gaan scheuren, niet echt iets waar ik met een gerust hart mee verder rijd.twowheeler schreef: ↑wo 16 juni 2021, 14:58
Zijn die scheurtjes zo'n probleem dan? In m'n racefiets banden zitten ze ook al een tijdje, maar functioneert prima.
Who needs roads when there's dirt
-
- Moderator
- Berichten: 16849
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Inmiddels al een paar keer gereden met de Conti Crossking achterop, wat zal ik zeggen... op de NL rondjes gaat dat prima. Lijkt een fractie lichter te rollen dan de DHR, maar het blijft hard werken om zo'n zware fiets boven de ondersteuning op gang te houden.
Binnenkort weer tooltime, de boel in orde maken voor een weekje Italiaanse Alpen/Piemonte:
- band met meer profiel terug achterop.
- verse latex in de banden.
- nieuwe drivetrain monteren: cassette, ketting, voorblad.
- schakelkabel vernieuwen.
- hier en daar wat extra bescherming plakken, al zit die van vorig jaar er nog grotendeels op...
- remhendels weer verwisselen, ik heb een set XTR hendels besteld.
De race versie, dus zonder servo-wave en reach-verstelknop. De voor-vorige versie daarvan heb ik op de Snowdon en dat zijn erg prettige hendeltjes. Grijpen net zo lekker direct aan als de andere Shimano's en zijn door het ontbreken van Servo-wave en aparte verstelknop lekker simpel.
Naast monteren van nieuwe hendels ga ik de remmen uiteraard grondig ontluchten en meteen alles een keer schoonmaken/ontvetten.
Het oude type hendel dat ik er nu op heb zitten grijpt me niet direct genoeg aan, dus die moeten er sowieso weer vanaf. Of het niet optimale drukpunt dat ik daarvoor had nu aan toch niet perfect ontluchten heeft gelegen of aan een probleempje in de originele hendel, geen idee. Mogelijkheid 2 sluit ik hiermee in elk geval wel uit
Soort "baat het niet schaadt het niet" aankoop zeg maar...
Binnenkort weer tooltime, de boel in orde maken voor een weekje Italiaanse Alpen/Piemonte:
- band met meer profiel terug achterop.
- verse latex in de banden.
- nieuwe drivetrain monteren: cassette, ketting, voorblad.
- schakelkabel vernieuwen.
- hier en daar wat extra bescherming plakken, al zit die van vorig jaar er nog grotendeels op...
- remhendels weer verwisselen, ik heb een set XTR hendels besteld.
De race versie, dus zonder servo-wave en reach-verstelknop. De voor-vorige versie daarvan heb ik op de Snowdon en dat zijn erg prettige hendeltjes. Grijpen net zo lekker direct aan als de andere Shimano's en zijn door het ontbreken van Servo-wave en aparte verstelknop lekker simpel.
Naast monteren van nieuwe hendels ga ik de remmen uiteraard grondig ontluchten en meteen alles een keer schoonmaken/ontvetten.
Het oude type hendel dat ik er nu op heb zitten grijpt me niet direct genoeg aan, dus die moeten er sowieso weer vanaf. Of het niet optimale drukpunt dat ik daarvoor had nu aan toch niet perfect ontluchten heeft gelegen of aan een probleempje in de originele hendel, geen idee. Mogelijkheid 2 sluit ik hiermee in elk geval wel uit
Soort "baat het niet schaadt het niet" aankoop zeg maar...
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 448
- Lid geworden op: zo 12 augustus 2007, 14:14
- Mijn mountainbike: Komt te weinig buiten
- Contacteer:
Binnenkort weer tooltime, de boel in orde maken voor een weekje Italiaanse Alpen/Piemonte:
- band met meer profiel terug achterop.
- verse latex in de banden.
- nieuwe drivetrain monteren: cassette, ketting, voorblad.
- schakelkabel vernieuwen.
[/quote]
ja, het gaat al weer lekker opschieten, over 4 weken met Jos op stap.
kijk er naar uit , laat de conditie nog wel iets te wensen over.
en ben ik er nog niet uit of t de Neuron of Chameleon moet worden
- band met meer profiel terug achterop.
- verse latex in de banden.
- nieuwe drivetrain monteren: cassette, ketting, voorblad.
- schakelkabel vernieuwen.
[/quote]
ja, het gaat al weer lekker opschieten, over 4 weken met Jos op stap.
kijk er naar uit , laat de conditie nog wel iets te wensen over.
en ben ik er nog niet uit of t de Neuron of Chameleon moet worden
Het is te leuk om niet te doen
-
- Moderator
- Berichten: 16849
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Ik ben benieuwd...Adwin van eijk schreef: ↑do 5 augustus 2021, 20:33 ....
en ben ik er nog niet uit of t de Neuron of Chameleon moet worden
Gewoon voor jezelf even de voor- en nadelen van beide fietsen -specifiek voor die week- naast elkaar zetten en kijken welke punten voor jou het zwaarst wegen.
B-C heeft de bestelling al aan DHL overhandigd dus ik verwacht die remhendels vrij snel
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Extreme Biker
- Berichten: 841
- Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
- Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade
Hey kermit, ik vind het vooral echt voelbaar als je bijv ergens omlaag laat rollen.. die dhr remt dan echt duidelijk flink af en vooral vanaf 25 kmh. Waar de conti duidelijk wat minder snel terug loopt. Het kan niet anders dan dat op de trail ook zo is. Ik denk ook vooral met een range test op een flinke route ook wel goed te testen.
Ik heb inmiddels ook nog een nobby nic getest en die geeft zelfs al een trager gevoel dan de crossking. Maargoed met de ebike is het eigenlijk ook niet altijd belangrijk hoe lekker iets rolt tenzij je range wil optimaliseren.. grip is prio 1 denk ik. Succes met de remmen, hopelijk voelt het straks naar je zin!
Ik heb inmiddels ook nog een nobby nic getest en die geeft zelfs al een trager gevoel dan de crossking. Maargoed met de ebike is het eigenlijk ook niet altijd belangrijk hoe lekker iets rolt tenzij je range wil optimaliseren.. grip is prio 1 denk ik. Succes met de remmen, hopelijk voelt het straks naar je zin!
Dartmoor Primal
viewtopic.php?f=14&t=151350
SpectralONN
viewtopic.php?f=14&t=149777&p=2577465#p2577465
viewtopic.php?f=14&t=151350
SpectralONN
viewtopic.php?f=14&t=149777&p=2577465#p2577465
-
- Moderator
- Berichten: 16849
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Thanks, de hendels zijn zaterdag al bezorgd (donderdag besteld bij B-C, dus dat was rap).
De Conti gaat er weer terug op na de Alpenweek, hier heb ik niet meer nodig en het is eigenlijk wel beter om dan een bandje van 23 euro kaal te rijden dan een Minion van dik 60 euro
Die remhendeltjes zijn zo licht dat ze bijna opstijgen als je het doosje open doet
Nu nog even een klusdag inplannen, lastig want meestal kies ik voor fietsen als ik vrij ben... Maar ik moet de fiets even tiptop maken voor de week in Italië dus dat klusdagje komt er wel.
Heb eigenlijk het minste zin in het vervangen van de schakelkabel, daarvoor moet de motor er onderuit
Ik blijf het bizar vinden hoe weinig merken de kabelloop op een fiets van a tot z perfect voor elkaar hebben in 2021. En met perfect bedoel ik niet onzichtbaar weggewerkt, maar wel zo gelegd dat er geen cablerub optreed, geen rare bochten in zitten, er goed aan te werken is en er bij fullies geen conflicten met de achtervering optreden.
Interne kabels kan best, maar dan met een doorlopende geleiding door het frame heen zodat je de kabel er aan de ene kant in steekt en hij er aan de andere kant vanzelf uitkomt.
Draadloos schakelen zou hier een uitkomst zijn, maar no way dat ik zoveel geld voor een derailleur betaal. Dan maar eens in de drie jaar vloeken bij het vernieuwen van de kabel
De Conti gaat er weer terug op na de Alpenweek, hier heb ik niet meer nodig en het is eigenlijk wel beter om dan een bandje van 23 euro kaal te rijden dan een Minion van dik 60 euro
Die remhendeltjes zijn zo licht dat ze bijna opstijgen als je het doosje open doet
Nu nog even een klusdag inplannen, lastig want meestal kies ik voor fietsen als ik vrij ben... Maar ik moet de fiets even tiptop maken voor de week in Italië dus dat klusdagje komt er wel.
Heb eigenlijk het minste zin in het vervangen van de schakelkabel, daarvoor moet de motor er onderuit
Ik blijf het bizar vinden hoe weinig merken de kabelloop op een fiets van a tot z perfect voor elkaar hebben in 2021. En met perfect bedoel ik niet onzichtbaar weggewerkt, maar wel zo gelegd dat er geen cablerub optreed, geen rare bochten in zitten, er goed aan te werken is en er bij fullies geen conflicten met de achtervering optreden.
Interne kabels kan best, maar dan met een doorlopende geleiding door het frame heen zodat je de kabel er aan de ene kant in steekt en hij er aan de andere kant vanzelf uitkomt.
Draadloos schakelen zou hier een uitkomst zijn, maar no way dat ik zoveel geld voor een derailleur betaal. Dan maar eens in de drie jaar vloeken bij het vernieuwen van de kabel
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Moderator
- Berichten: 13040
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Hm, ik denk dat mijn Snowdon dan aardig in de buurt komt van jouw ideaalbeeld - qua kabelloop dankermit schreef: ↑ma 9 augustus 2021, 09:49 Ik blijf het bizar vinden hoe weinig merken de kabelloop op een fiets van a tot z perfect voor elkaar hebben in 2021. En met perfect bedoel ik niet onzichtbaar weggewerkt, maar wel zo gelegd dat er geen cablerub optreed, geen rare bochten in zitten, er goed aan te werken is en er bij fullies geen conflicten met de achtervering optreden.
Interne kabels kan best, maar dan met een doorlopende geleiding door het frame heen zodat je de kabel er aan de ene kant in steekt en hij er aan de andere kant vanzelf uitkomt.
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Moderator
- Berichten: 16849
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Ja, maar da's custom
Op mijn Snowdon lopen de kabels ook "perfect", als in zoals ik dat wilde.
Bij deze Merida hebben ze dus een stuk gewone buitenkabel getrokken vanaf de shifter naar boven de motor. Daar gaat-ie over in een stuk Jagwire met "schakeltjes", komt het frame uit (onder de demper) en gaat de achtervork in. Ergens in de achtervork wordt het dan weer een stuk gewone buitenkabel.
Ik snap de reden voor dat aparte stukje kabel wel, daar zit best een krappe s-bocht in. Aan de ene kant een nadeeltje, aan de andere kant loopt de kabel daardoor wel probleemloos en heel dicht langs het hoofddraaipunt. Maar maak dan een doorlopende buis in de achtervork waar je de buitenkabel gewoon doorheen duwt.
Maar goed, ik kom er nog eens op terug nadat ik hem vervangen heb. Misschien valt het wel mee....
Op mijn Snowdon lopen de kabels ook "perfect", als in zoals ik dat wilde.
Bij deze Merida hebben ze dus een stuk gewone buitenkabel getrokken vanaf de shifter naar boven de motor. Daar gaat-ie over in een stuk Jagwire met "schakeltjes", komt het frame uit (onder de demper) en gaat de achtervork in. Ergens in de achtervork wordt het dan weer een stuk gewone buitenkabel.
Ik snap de reden voor dat aparte stukje kabel wel, daar zit best een krappe s-bocht in. Aan de ene kant een nadeeltje, aan de andere kant loopt de kabel daardoor wel probleemloos en heel dicht langs het hoofddraaipunt. Maar maak dan een doorlopende buis in de achtervork waar je de buitenkabel gewoon doorheen duwt.
Maar goed, ik kom er nog eens op terug nadat ik hem vervangen heb. Misschien valt het wel mee....
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Moderator
- Berichten: 13040
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
True, we hebben hier een gedeelde ergernis - net als Britse frames die geen rekening houden met mensen die hun dropper vanaf de linkerkant van het stuur willen bedienen (evenals de voorrem)
Niettemin, succes - een klus die je op een rustig moment moet doen!
Niettemin, succes - een klus die je op een rustig moment moet doen!
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Extreme Biker
- Berichten: 841
- Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
- Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade
Dit vond ik eigenlijk een erg nette oplossing voor kabels.. met ongelukjes natuurlijk wel een beetje gevoelig plekje maar alles buitenlangs en toch netjes weg gewerkt. Natuurlijk bij een ebike weer wat lastiger maar daar zouden ze een mooie kabel goot oid al helemaal makkelijk moeten kunnen verzinnen.
Dartmoor Primal
viewtopic.php?f=14&t=151350
SpectralONN
viewtopic.php?f=14&t=149777&p=2577465#p2577465
viewtopic.php?f=14&t=151350
SpectralONN
viewtopic.php?f=14&t=149777&p=2577465#p2577465