Merida E-Onesixty 900 - weer in Piemonte p.34

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Maak van je hart geen moordkuil.
Laten we het maar weer over bikes, dat is waar het hierom gaat. 👍🏻
“Old, not obsolete”
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Ik heb je Snowdon gezien in Nijmegen bij de single speedrit. Het spuitwerk vind ik mooi, iemand anders kan het daar niet mee eens zijn, maar de kwaliteit er van staat toch echt wel buiten kijf.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

kermit schreef: do 9 juli 2020, 08:23 Mmm, ik denk dat deze lagering wel vergelijkbaar is met die op veel andere fully's. Van systemen met veel draaipunten ben ik eigenlijk nooit zo'n fan geweest, volgens mij werkt een single pivot met een goede demper prima zolang de veerwegen niet te groot zijn (zeg tot +/- 140mm?)
VPP, soortgelijks en veersysteem met Horstlink zijn bewezen beter qua werking. VPP vanaf ca. 130mm en met Horstlink tot ca. 140mm.

Maar goed is een heel ander gesprek dan het leven en welzijn van de Merida. O enne een garage is inderdaad ideaal. Die mis ik nog van een huis long time a go :bier:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Bewezen beter.. Lees even wat reviews van Starlings, Cotics, Kona's etc door. En kijk vooral ook even naar het recente aanbod van Last. Of bedoel je met bewezen beter net zoiets als dat Idrive van GT bewezen beter was. :winkie:

En verder zijn zowel de Morewood als HdB zijn creatie verrekt mooie fietsen, daar kan die Merida nog wat van leren. :wink:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Reviews willen nog niet zeggen dat. Maar goed ik dwaal ernstig af. Voor veer systemen zal ongetwijfeld al eens een topic geopend zijn.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

"Beter" zal ook van de rijder afhangen nietwaar?
Een ieder heeft zijn zijn/haar persoonlijke voorkeur.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Omdat de voorvork uit m'n Snowdon weg is voor onderhoud & tuning stond hier een 29er voorwiel te niksen. In het kader van why not en de mullet-hype heb ik dat eens in de Merida gehangen...

Gisteren de routes bij Nijmegen ermee gereden. 1e conclusie: in deze fiets, op zulke routes en met mijn manier van rijden is het niet zinvol.
Ik vond het verschil igg marginaal. Daarnaast ziet het er niet uit, heb ik geen zin weer een nieuw voorwiel erbij te kopen en twee verschillende biba's mee te moeten slepen op vakantie...
Dus de dikke Magic Mary is alweer terug na dit korte experimentje :D

Afbeelding

Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Dat paste in dezelfde vork?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Jazeker, en dat was nog een 2.6 ook (Maxxis Rekon).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

kermit schreef: do 30 juli 2020, 13:41 Daarnaast ziet het er niet uit...
Maar dat is in de Snowdon ook al zo, dat ligt gewoon aan het wiel :winkie:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Nog even teruggebladerd, ik had de komst van de DVO even gemist. En lees ook net de reden, remknippen. Kennelijk onderscheid de Lyrik zich daar ook niet in. Nu wordt ik wel extra nieuwsgierig hoe de Fox 34 het gaat doen tov de DVO.

(Ik heb vandaag de Pike grondig uit gelaten in het rijk van Nijmegen, meer dan toppie)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

George schreef: do 30 juli 2020, 19:43
kermit schreef: Daarnaast ziet het er niet uit...
Maar dat is in de Snowdon ook al zo, dat ligt gewoon aan het wiel :winkie:
Altijd jammer, zo'n opmerking :((
Ik kan 'm natuurlijk weg modereren :D

@Jurriaan, het zou me verbazen als die Fox straks de DVO evenaart, er zit tenslotte 30mm veerwegverschil tussen die twee... Maar ten opzichte van de Lyrik was de DVO echt een stap vooruit, ik kan wel zeggen de beste (fijnste is wellicht een beter woord) vork die ik ooit gehad heb.
En ondanks de uitgebreide instelmogelijkheden toch zonder veel gedoe een goede setup te vinden.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Binnenkort mag de Merida weer mee de Alpen in :-D
Deze fietsweek had ik al gepland/geboekt voordat de corona in beeld was, en het lijkt er nu toch sterk op dat het allemaal door kan gaan. We hebben er ook nog een weekje vakantie met mijn vriendin aan vastgeplakt, aangezien onze gezamenlijk geplande vakantie van eind mei niet door kon gaan. Met zo'n bizar jaar krijg je haast nog meer behoefte aan vakantie dan anders...

Voordat ik op pad ga wil ik de Rekon achterop nog even vervangen door een Minion en beide banden tubeless maken. Sinds de montage van de Hope wielen heb ik gewoon met biba's gereden. Ook de motorbeschermer komt er weer onder want aan de beschadigingen op dat ding van vorig jaar te zien heeft die wel nut in rotsachtig terrein :-)

En dan lekker zes dagen door de Alpen trekken! :-q
Onderstaand plaatje zal niet helemaal kloppen qua route, ik heb slechts de overnachtingsplaatsen ingegeven en wandelen gekozen voor de routeweergave. Maar dit wordt globaal de tocht die we gaan maken, in zes etappes. Elke dag minimaal één col op en af, uiteraard via wandelpaden. Een aardig deel zitten we in Italië, niet erg want gemiddeld genomen is het eten en de koffie daar beter als in Frankrijk :-)
Afbeelding

Vorig jaar waren onderstaande de etappes, dat zal dit jaar wel weer vergelijkbaar worden. Er moet dus aardig geklommen worden en dat zes dagen achter elkaar. Dat trek ik echt niet op een analoge bike, maar met de Merida wordt het gewoon weer leuk! Vorig jaar had ik vooral last van zadelpijn en mijn nek/schouders, aan beide zaken draagt de loodzware rugzak denk ik wel bij. Maar goed, dan zie ik ook nog wat af want de rest denkt al dat je met een e-mtb ineens helemaal niks meer hoeft te doen... :roll: :D
Afbeelding

Duurt nog effe, maar t.z.t. komen er wel weer wat foto's... eerst genieten :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Je kan alsnog gaan wandelen aan één stuk, dan ben je maar 49 uur onderweg.. hou je nog 119 uur over om bij te komen in die week :winkie:

Maar veel plezier daar :D :bier:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Loodzware rugzak, pfft. Ik zeg tijd voor een custom accurack.

Vooruitzicht van een mtb vakantie in echte bergen is niet verkeerd :tong
Plaats reactie