Big Deef's Kingdom Vendetta X2 wordt Vendetta X3

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Vandaag even op de UHR wezen spelen met de bike....

Doel was om lekker naar beneden te knallen en te kijken hoe het stuur mij beviel... en dat deed tie :-q

Ik had voorheen veel last van tintelende vingers/polsen en daar heb ik vandaag geen last van gehad, kan natuurlijk toeval zijn. Daarnaast heb ik het gevoel dat de fiets levendiger is met de kortere stuurpen en dat hij nu pas echt tot zijn recht komt.

Ook al had ik deze pluspunten niet ondervonden was ik nog erg blij geweest met de looks.

O ja, combi pedalen/ schoenen , erg lekker... Alleen lijken de schoenen de pedalen niet te raken :roll: Ik heb er geen spacers tussen zitten, behalve dan een minimaal ringetje tussen de pinnetjes. MIsschien moet de zool nog een beetje zachter worden.
Just do Ti, or did i die?
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Ik zag op de strava flyby dat we wel redelijk bij elkaar in de buurt zaten maar niet dichtbij genoeg om elkaar tegen te komen.
Toen wij de afdaling van Hoge Ginkel reden was jij net aan de klim van de Bergweg begonnen. Daarna reden wij Amerongen op en ging jij Hoge Ginkel doen. Zo dichtbij maar dan ook weer zo ver weg. :lol:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Big Deef schreef: zo 13 oktober 2019, 23:23 Ik had voorheen veel last van tintelende vingers/polsen en daar heb ik vandaag geen last van gehad, kan natuurlijk toeval zijn.
Denk het niet, want daar zit juist het sterke punt van titanium!


Ik merk dat mijn Hope stuur en knalhard is en zeker in combinatie met iets smallere banden (= meer druk) dat ik heel snel tintelende handen krijg. Met een aluminium Renthal is dat effect stukken minder!
Big Deef schreef: za 12 oktober 2019, 20:27
Victor1977 schreef: za 12 oktober 2019, 20:20 Nu nog die titanium cranks ergens zien te regelen voor een mooie prijs 😉
Ooit.... Misschien gooit iemand van het forum ze ooit nog wel eens voor een zacht prijsje te koop.... :roll:
Oei, daar hoop ik ook op! Zou best nog een setje willen! :winkie: :kiss:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Mooi spul Dave! En ook mooi dat de eerste kilometers goed aanvoelen!
Een CC crankstel zou het idd afmaken :wink: of bijvoorbeeld de meer betaalbare alukleurige cranks, Middleburn bijv. al glimmen die misschien weer teveel..

@Lars dan moet dat Hope stuur wel echt kanonhard zijn want alu Renthals staan ook niet altijd even bekend als de meest comfi sturen:o
'BUILT not Bought '
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Herman de Biker schreef: ma 14 oktober 2019, 12:10 @Lars dan moet dat Hope stuur wel echt kanonhard zijn want alu Renthals staan ook niet altijd even bekend als de meest comfi sturen:o
Hope: hard, stijf en niet trillingsdempend! Dat laatste doen de Renthals dan best wel weer goed en daar zit het verschil.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

De maand december..... altijd een leuke maand met al die feestdagen en dus vrije dagen en dan ook nog die heerlijke 13de maand die uitgekeerd wordt....

Dan kom je toch weer tot de conclusie dat er altijd weer forumleden zijn die goed weten hoe ik weer van mijn 13de maand af moet komen en zie hieronder dan ook het resultaat...

Gelukkig is mijn vrouw weer langzaam aan begonnen met mountainbiken nadat ik haar van de zomer heb meegenomen naar Wales en af en toe de Vendetta liet bedwingen in onder andere Bikepark Wales en Coed y Brenin, dit beviel haar zo goed dat ze toch wel heel graag weer een eigen fiets wilde die wel een beetje op de Vendetta leek. Dan zou je denken dat dat wel een tijdje duurt maar de waarheid was anders want twee weken na de gedachte om voor een fiets te kijken was daar de dartmoor Hornet van Paulus. Afspraakje gemaakt, fiets getest in vlaardingen broekpolder en toen stond tie ineens in de schuur :tong

Paulus bedankt voor de eerlijke prijs en het zo goed afleveren van de fiets. De dame is er heel erg blij mee en misschien maak ik nog een eigen sys voor de hornet, voor nu plaats ik in ieder geval de plaatjes in mijn SYS,

Maar..... volgens mij waren er nog mensen op het forum die wisten dat het nog niet op was die 13de maand en ja.... Eerst al bij Dries zitten bietsen om zijn wielen los te verkopen en dat een beetje in de gaten houden maar vooral proberen geduldig te zijn, niet mijn sterkste punt :roll:
Eerste kerstdag weer de te koop topic doorscrollen en zie ik daar ineens een 9th wave Yuval 27.5 carbon wielset van Arnoud te koop :o :o
De prijs was erg goed en ja... ik moest en zou die wielset kopen. Gelijk mail en pb gedaan maar ja, eerste kerstdag dus niet gelijk antwoord (wat heel logisch is) en Big Deef dus in spanning, 2de kerstdag contact en hoera!! Ja Arnoud wilde de set wel aan mij verkopen en beter nog, hij kon ze dezelfde dag nog bij mij afgooien. Zo gezegd zo gedaan, bakkie koffie en heel veel verhalen, stevige handdruk en een leuk contact erbij en mijn build was definitief af :winkie: :winkie:

Ondertussen de eerste ritten gemaakt en wow, wat fietst dat lekker zeg. Veel gevoel in de wielen, stuk lichter en een heerlijke ratel uit de body. Hieronder wat foto's aangezien het een Show your Stuff is en geen Read Stupid Stories :bier:

De bike van Big Deef's dame:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dan de Vendetta zoals hij er nu bij staat met nieuwe schoenen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Just do Ti, or did i die?
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4125
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Nou, mooi is dat! :wink: De mijne zijn overigens wel een stuk breder....

Vette build zo, Dave! Ik word nog steeds erg blij van de looks van de Tech Evo remhandles. Helaas voor jou, ik verkoop net een setje Tech Evo M4's.... ZWART! :winkie:
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

baron062 schreef: zo 29 december 2019, 20:56 Nou, mooi is dat! :wink: De mijne zijn overigens wel een stuk breder....

Vette build zo, Dave! Ik word nog steeds erg blij van de looks van de Tech Evo remhandles. Helaas voor jou, ik verkoop net een setje Tech Evo M4's.... ZWART! :winkie:
Als je eens wist wat hij had ervoor had betaald, dan vraag ik me af wie beter af was :winkie:. Overigens vind ik ze in RAW beter bij de Vendetta passen (Ohja, ik heb ze in ‘t zwart maar met Hope team green).
“Old, not obsolete”
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4125
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Volgens mij was de vraagprijs voor de 9th waves gelijk aan de mijne. Maar ik heb er oranje Hope Pro 4 in....

Maar goed, ik stelde wat voorwaarden, en Dave heeft aan de Yuvals een toffe wielset!
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Big Deef schreef: zo 29 december 2019, 20:52 Dartmoor Hornet


Fijne fietsjes die Hornets. :-q
Big Deef schreef: zo 29 december 2019, 20:52 Mijn build was definitief af :winkie: :winkie:
Jaja.... op zijn minst de crank nog vervangen. Misschien als je genoeg biedt dat je die van Lars wel mag overnemen. Op de 1 of andere manier is het hem nooit gelukt om het als passend geheel op zijn fietsen te krijgen :winkie:

Maar een mooi geheel zo, maat. :-q
“Old, not obsolete”
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

baron062 schreef: zo 29 december 2019, 20:56 Nou, mooi is dat! :wink: De mijne zijn overigens wel een stuk breder....

Vette build zo, Dave! Ik word nog steeds erg blij van de looks van de Tech Evo remhandles. Helaas voor jou, ik verkoop net een setje Tech Evo M4's.... ZWART! :winkie:
Ik vond jouw wielset ook zeker een goede aanbieding/ aanbod maar met een i35 kom ik goed weg met 2.8 bandjes. en voor wat betreft de kleur, ik was blij dat de wielset redelijk stealth was, anders moest ik ineens alles naar oranje gaan omtoveren (OCD)
Just do Ti, or did i die?
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Lekker hoor!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Hey Dave,

En dame natuurlijk. Lekker bezig, die Hornet ziet er “fit for purpose” uit. :-q

De Vendetta nu “definitief” :lol: :lol: :lol: natuurlijk, joh, natuuuurlijk 8)

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

13e maand is nu wel op? Of kunnen we nog meer moois verwachten?


Lekker bezig in ieder geval :-q


(Die Vendetta afmonteren met oranje is helemaal geen slecht idee... :bier: )
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
CdaleTaurine
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 14:10

Veel plezier ermee! In 2020 maar eens met mij mee naar Bad Iburg / Tecklenburg om je MTB eens aan de tand te voelen! Bedankt voor de bak koffie en het gezellig gesprek!
Plaats reactie