Big Deef's Kingdom Vendetta X2 wordt Vendetta X3

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Marco79 schreef: vr 15 maart 2019, 23:56
Victor1977 schreef: vr 15 maart 2019, 22:47

Haalt die ontstopper die rainbow effect weg dan?
Nee dat niet, maar wel die grijze verf. Tenminste als de pedalen zijn geanodiseerd.
weer wat geleerd :-q
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Ik vind het nu nog te vroeg om daaraan te denken :wink:

Eerst moet het weer maar eens opknappen zodat ik er daadwerkelijk met zonlicht naar kan kijken, kunstmatig licht is toch ook niet alles ...
Just do Ti, or did i die?
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2181
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik zou heel voorzichtig zijn met WC ontstopper en Magnesium. Dat spul is vrij broos en de ontstopper agressief wat het geen fijne combo maakt en je pedalen zo om zeep kan helpen.

Daarbij staat goed en DMRs rijden lekker dus als het je net iets te grijs is wat vaker de blubber op zoeken.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jurf schreef: za 16 maart 2019, 12:13 Ik zou heel voorzichtig zijn met WC ontstopper en Magnesium. Dat spul is vrij broos en de ontstopper agressief wat het geen fijne combo maakt en je pedalen zo om zeep kan helpen.

Daarbij staat goed en DMRs rijden lekker dus als het je net iets te grijs is wat vaker de blubber op zoeken.
Goede waarschuwing!


Maar hier ging het verder om de aluminium Superstar pedalen :wink:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2181
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

oeps, lezen kun je leren :oops:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Lekker zo laten, staat hem prima!!
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Een goede week geleden tijdens een ritje brak mijn ketting helaas en werd deze te kort om nog mee verder te kunnen rijden aangezien ik al eens eerder een stuk eruit heb moeten halen omdat deze getordeerd was...

Maar, dan is het altijd mooi dat je natuurlijk weer iets naar smaak kan vernieuwen. Nu een mooie zwarte sunrace cassette, een zwarte kmc el ketting en een blackspire snaggletooth 34 tands ovaal blad voorop.

Ik liep daarnaast ook al een tijdje te stoeien met slapende handen tijdens het rijden, ik bleef maar draaien met het stuur, andere hoeken proberen etc. Marco stelde voor dat ik zijn stuur mocht lenen samen met grips, handschoenen enzovoort zodat ik het probleem kon uitsluiten. Handschoenen was het probleem niet, de grips helaas maar deels en dus was het het stuur. Nu vervangen voor een Kore stuur met meer backsweep en iets minder upsweep. 35 mm en de stem is 50 mm met 6 graden rise. Mooi gegeven dat het stuur zwart is zodat ik zo goed als stealth ben nu :)

Plaatjes om te showen :winkie:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sorry voor de slechte kwaliteit... camera van de telefoon is zwaar ruk...
Just do Ti, or did i die?
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Tres chique, Deef. Staat `m goed. :-q
Probleem van de slapende handen nu opgelost of moet je nog testen?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Big Deef schreef: za 8 juni 2019, 10:44 Een goede week geleden tijdens een ritje brak mijn ketting helaas en werd deze te kort om nog mee verder te kunnen rijden aangezien ik al eens eerder een stuk eruit heb moeten halen omdat deze getordeerd was...
Je kent je eigen krachten niet!



Ziet er strak uit :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2181
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Mooie fiets hoor!
Handvatten kunnen btw ook erg veel schelen, Esi Chunky,s werkte voor mij redelijk, maar LizardSkins Northshore hebben een wat dikkere diameter en betere demping en daarmee nul last na 6-8u fietsen.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Goed bezig :-q
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Ziet er fijn uit, vriend.
Stiekem beter dan je Renthal.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Stealth=nice :-q ziet er goed uit. Nou die ketting nog heel houden.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

En dan is het alweer even geleden dat je wat gepost hebt.... Maar als je dan weer wat te showen hebt is het altijd leuk.. Dit keer geen mods aan de bike maar foto's van een geweldige vakantie welke mede door forumgebruikers met hun tips een groot succes is geworden.

In het draadje had ik ook een lijstje opgesteld waarvan uiteindelijk 1 rit niet gedaan is omdat de weersomstandigheden bijzonder slecht waren, sowieso was mijn reisje uniek aangezien we maar 1,5 dag regen hebben gehad in Groot Britannie/ Wales.

Wat een ontzettend gave trip dus, deels om mijn vendetta en mijn eigen skills eens goed aan de tand te voelen... conclusie is dat gelukkig de limieten van de berijder veel eerder bereikt waren als die van de fiets, maar vooral dat ik echt ontzettend onder de indruk ben van waartoe de fiets in staat in en dat ik toch dankzij de geometrie en de vertrouwen die de bike mij gaf veel extremere dingen heb gedaan als voorheen. Ik heb helaas wel wat weinig tijd genomen om foto's te maken maar ik hoop jullie toch een goede indruk te geven.

1 ste stop was de Surrey Hills, realtief dichtbij Londen maar een heel mooi stukje groen Engeland. Lastige van de surrey hills is dat het geen uitgepijlde routes zijn en je daardoor GPS of zoals ik het heb gedaan aan de hand van trailforks rijdt. Leuk was dat ik op het begin al twee jongens tegen kwam die ook het gebied aan het verkennen waren en zodoende hebben we besloten heel de dag met elkaar op te trekken. Surrey Hills is leuk met makkelijke klimmetjes en de afdalingen zijn een goede opwarmer, je kan er een dag of twee plezier hebben en het licht relatief dichtbij Dover.

Surrey Hills:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En toen door naar 1 van de hoogtepunten van de vakantie, bikepark Wales. Met 1 woord VET!! ZO genoten dat ik weinig foto's heb geschoten. Dichtbij op de camping gezeten zodat je er op de fiets naartoe kan, ik kan dit ook een ieder aanraden omdat de beheerders echt heel vriendelijk en ondernemend zijn. The View Camping, te vinden op facebook, instagram maar nog geen eigen site. Onwenning was de eerste afdaling wel maar daarna alleen maar vertrouwen en alle blauwe afdalingen een paar keer gedaan, flow was the way to go maar blauw techisch was ook erg leuk. Omdat 1 blauwe afdaling halverweg was afgesloten en ik geen zin had om te klimmen mijzelf toch maar op de Rim Dinger begeven, lastig maar met iets minder snelheid goed te doen, daarom ook besloten om de andere rode technische afdalingen ook te doen. Zwart maar gelaten voor wat het was. 2 dagen was veel te kort maar de reis moest weer verder... foto's :winkie: o ja.... Roller Disco was mijn favoriet btw 8)

Bikepark Wales:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na BPW door richting Afan forest, deze was in plaats van Cwmcarn gekomen maar achteraf zeker geen spijt van. Camping was goed en gelijk bij de trails. Ik besloot de W2 te doen, 40 km en 1100 hm, pittig dus. Het begon gelijk met een technische klim van 6,5 km wat wel erg vermakelijk is tov gravelroad klimmen, gave downhillsecties gedaan met northshore en al. Rotsachtig terrein met voldoende grip en zeer goed uitgepijld. Het toetje was de darkside... damn die was wel pittig :o , maar zonder kleerscheuren weer terug op de camping :winkie:

Afan Forest:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na Afan Forest even wat dagen andere dingen doen en toen door naar Nant y Arian en de summit trail. Camping lag ook weer redelijk in de buurt en het wa een goed verzorgd trailcentrum met ook wandelmogelijkheden (dit was trouwens bij veel trailcentra's het geval). Het weer was helaas slecht en daardoor ook weinig zicht. Leuke trail met af en toe echt wel technische stukken, toch uiteindelijk aan het eind van de vakantie wel de minst intressante van allemaal, dit kwam deels omdat er wat segmenten afgesloten waren. Ben je in de buurt is het zeker wel de moeite waard om een rondje te doen.

Nant y Arian:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na Nant y Arian doorgetokken naar dyfi forest voor de climach X trail. Camping was niet bijzonder en de volgende keer zou ik hem bijvoorbeeld met de summit trail in Nant y Arian combineren, ondertussen hebben de Athertons natuurlijk nu ook een trail/bikepark geopend in Dyfi maar daar ben ik helaas niet geweest. Het begin was even zoeken maar de route zelf is zeer goed aangegeven.Het is een snoepje van een trail welke begint met een stevige klim maar je daarna in hele leuke segmenten stort met Tony the tiger als toetje... dat was best wel wauw :o :o . Technisch met hele mooie uitzichten en de kennismaking met de eerste echt serieus grote rotsplaten. Ik wil hier nog weleens terug naartoe :-q

Climach X:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na climach x door richting Coed y Brenin, mooie rit sowieso met de camper en je merkte ook dat het gebied wat ruiger qua terrein werd. Op aanraden van Kermit natuurlijk The Beast gedaan en Herman de Biker gereserveerd bij Cae Gwyn farm, wat een ontzettend fijne en goede camping is. Op de fiets naar het trailcenturm waarbij ik al gelijk de eerste hoogtemeters voor de kiezen kreeg omdat ik een binnendoorpaadje had gevonden... :-{ . Aan het einde van de dag 44 km en 1700 hm, de meest intensieve rit maar daarmee ook wel de meest mooie van alle trailcentres. Hele gave dingen gedaan en ook het 'zwarte' gedeelte meegepakt waardoor de dragons back uiteindelijk the beast werd. Grenzen verlegd maar ontzettend gave dingen gedaan, hier moet ik zeker nog eens terug komen. De adams family was trouwens echt meesterlijk, Adam en Eva toonde de grootste grijns op mijn gezicht. False teeth en de andere zwarte trails zorgen voor het verleggen van de grens maar ook de grootste succesbeleving.

Coed y Brenin:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En door..... Naar snowdon. De vakantie begon er toch een beetje in te hakken vanwege de vele activiteiten en het was best wel warm. We zouden de snowdon wandelen maar de dame had toch even wat behoefte aan rust dus wat doe je dan.... De fiets pakken en via het Llanberispath omhoog. Foi.... wat een pittige klim, echt wel stukken moeten hiken met de fiets op de schouders maar dat had ik al gelezen. Goede workout en wat ontzettend leuk dat de wandelaars je als gek bestempelen maar wel ontzettend veel respect tonen en je aanmoedigen op de weg naar boven. Pas na 17:00 uur de berg op vanwege de afspraken die daar gemaakt zijn en toch enigzins gehaast naar boven en naar beneden kwam ik erachter dat ik alles met rust op de top en al binnen 2,5 uur had afgewerkt ipv de 4 uur die ik dacht nodig te hebben :o
Achteraf gezien teveel aan mijzelf getwijfeld om het ranger path te nemen dus als ik nog eens ga, dan via het ranger path naar beneden maar Llanberis path was ook zeker de moeite waard en op sommige stukken best technisch ( de remmen kookten en ik kwam zelfs een keer te kort).

Snowdon:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na snowdon nog door naar Llandegla, helaas was dit de enige rit die ik heb moeten schrappen vanwege het slechte weer dus daar kan ik niets over vertellen. Hiermee eindig ik ook mijn verslag met een ontzettend goed gevoel en ja... wat zou ik graag terug willen. Ik had natuurlijk veel meer plaatjes en uitgebreider kunnen schrijven maar we moeten het natuurlijk ook leuk houden. Dankzij het forum en trailforks dus een geweldige vakantie gehad. De fiets is uitstekend bevallen en nog heel evenals het baasje, nu maar weer aan het werk en in Nederland weer mijn rondjes maken.
Just do Ti, or did i die?
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Jaja, ik had al het eea aan gave foto`s op Strava voorbij zien komen maar zo met het verslag erbij is het helemaal smullen 8)
Dikke trip, hoor en mooi om te zien/lezen dat de Vendetta het zo goed heeft gedaan!

Aan alle mooie dingen komt helaas een eind, wellicht volgend jaar weer in de herkansing?
Laatst gewijzigd door TenZNL op za 27 juli 2019, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie