Kona Unit 2018

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Ik had ooit eens een Kona unit 2014. Deze heb ik verkocht om wat anders aan te schaffen en wat anders nooit gebeurd..... Ik miste hem verschrikkelijk.

Singlespeeden begon te kriebelen en lang gezocht naar een mooie singlespeed en er was best wat mogelijk. Gezocht naar een Krampus maar uiteindelijk toch gekozen voor de Unit. Man wat heb ik daar geen spijt van!

Gelijk maar wat mooiere onderdelen opgezet zoals een Reverb, SLX remmen en bijpassende pedalen van RaceFace.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Tinnieman schreef:
Mooie fiets! Je moet wel even het adres van de foto plaatsen, ipv de pagina waar de foto op staat, dan kan de rest ook meegenieten. :)
edit: bliksemedit! :lol:
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Leuke fiets, al vond ik de babyblauwe (2016? 2017?) versie nóg leuker.
Everybody bought a new bike!
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

Fraai ding, al is een dropper natuurlijk iets dat niet strikt noodzakelijk is en kapot kan en dat hoort niet op een singlespeed :P
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Demoniac schreef:Fraai ding, al is een dropper natuurlijk iets dat niet strikt noodzakelijk is en kapot kan en dat hoort niet op een singlespeed :P
daar ben ik het niet helemaal mee eens. Singlespeed is voor mij niet alleen zo onderhoudsvriendelijk mogelijk. Het is gewoon een andere manier van fietsen en anticiperen. Vandaag in Rhenen geweest en ik denk dat het voor mij leuker is met dropper dan zonder en plezier is voor mij het meest belangrijk :bier:
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
RoBiteRo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: za 16 april 2011, 20:32
Mijn mountainbike: F-Si

fantastisch en zo herkenbaar, ik had ook ooit een mooie oranje Kona Unit en erg veel spijt dat ik hem verkocht heb.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1389
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Ik vind het altijd een bewonderenswaardig gezicht hoe die singlespeeders boven komen :-q
Het heeft wel wat :bier:
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Kun jij ook hoor :bier:
Everybody bought a new bike!
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ssst, houd de mythe nou in stand! :winkie:

Mooie Unit, ik heb het ook overwogen maar ik ben inmiddels een beetje vergroeid met mijn Surly. Extra :-q voor de dropper, star met plusbanden heeft gewoon AM potentieel.
P-J
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 221
Lid geworden op: vr 28 september 2007, 20:49

En ik heb nog elke week veel plezier van jouw oude Kona! Intussen wel behoorlijk opgewaardeerd, zal wel eens een foto posten.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

sama schreef:Ik vind het altijd een bewonderenswaardig gezicht hoe die singlespeeders boven komen :-q
Sja, het zijn er maar weinigen die dat kunnen hoor! 8)
Everybody bought a new bike!
Stennis
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: za 20 oktober 2007, 22:26

asphaltdude schreef:Leuke fiets, al vond ik de babyblauwe (2016? 2017?) versie nóg leuker.
2017 :D

Ik kon kiezen 2017 of 2018, en vond na lang twijfelen de 2017kleur meer aanspreken .
Geweldige fiets !
Vooral met een 29 inch wielsetje erbij , en een 1x11 versnelling erbij .
kan je lekker afwisselen, wel /niet geared , 29/27.5+
Maar het rijdt wel het fijnst SS :D
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

P-J schreef:En ik heb nog elke week veel plezier van jouw oude Kona! Intussen wel behoorlijk opgewaardeerd, zal wel eens een foto posten.
Daar ben ik dan wel heel benieuwd naar!
Stennis schreef: Ik kon kiezen 2017 of 2018, en vond na lang twijfelen de 2017kleur meer aanspreken .
Geweldige fiets !
Vooral met een 29 inch wielsetje erbij , en een 1x11 versnelling erbij .
kan je lekker afwisselen, wel /niet geared , 29/27.5+
Maar het rijdt wel het fijnst SS :D
Grappig, ik vond de 2018 op de site ook niet zo mooi. Zelfs al een eerste indicatie voor een spuitbeurt meegenomen in mijn overweging. Toen de fiets er eindelijk was was ik zeer onder de indruk. In het echt is ie gewoon toffer dan op de foto's. Die blauwe is ook mooi maar ik vind de mijne ook tof 8)
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
Gebruikersavatar
maanfruit
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 22:18
Mijn mountainbike: Arnhem

Mooi ding Tinnieman, in het echt eigenlijk nog mooier dan op de foto's.

Dropper...... ik kan hem aanraden, ook op een SS. In 2 weken tijd 2 zadels gesloopt door dropjes te pakken terwijl ik gewend was aan een dropper op mijn geared fietsen, AUW!!!

Mijn SS is helemaal geupdate na de mijn teleurstellende prestatie van vorige week Tinnieman, lichter rollende en dikkere band achter, groter tandwielachter, dropper, star en flats! SYS volgt

Veel plezier ermee!
My bike is built like me; cheap frame and heavy parts


Running is for prey :winkie:
P-J
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 221
Lid geworden op: vr 28 september 2007, 20:49

Tinnieman schreef:Ik had ooit eens een Kona unit 2014. Deze heb ik verkocht om wat anders aan te schaffen en wat anders nooit gebeurd..... Ik miste hem verschrikkelijk.
....en zo begon dus mijn eerste kennismaking met en binnen 1 rit serieuze verslaving aan het singlespeeden.....
Niet getreurd Tinnieman, hij is goed terechtgekomen en ik heb hem een beetje opgeknapt en leuker aangekleed. Vooral van de nieuwe wielen met brede (29mm) velgen heb ik veel plezier. Sinds ik deze fiets heb, rijd ik 90% van mijn ritten (2x per week) op de singlespeed. De dikke , volgeveerde fiets, hangt lekker in de nok van de schuur en gaat alleen nog mee naar het buitenland. En eigenlijk mis ik de vering meer dan de versnellingen. Comfort achter (slechte rug) beetje opgevoerd met een verende zadelpen en aan de voorkant met een 2.6 band op 20psi.

Zoals ik vorige week beloofde, wat plaatjes van de huidige staat. Er wordt goed voor gezorgd (en veel op gereden).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Veel plezier met je nieuwe Unit, ik rijd lekker door op deze oude en dat hoop ik nog jaren vol te houden !
vriendelijke groeten, P-J
Plaats reactie