Nukeproof Scout 275 2018

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Tonner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: za 20 augustus 2016, 19:25
Mijn mountainbike: Lemmer, Fryslân

Lekkere fiets hoor! Prachtige omgevingen in Portugal. Met de waterbottle zie je goed hoe klein het S frame eigenlijk is!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Toffe bike voor de mooie trails bij Sintra

Van Guincho naar de Douro is een aardig stukje fietsen voor een paar foto's :winkie:
Ik ben ook wel eens op Guincho geweest, geen bike mee maar een surfplank.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Heckler40 schreef:Toffe bike voor de mooie trails bij Sintra

Van Guincho naar de Douro is een aardig stukje fietsen voor een paar foto's :winkie:
Ik ben ook wel eens op Guincho geweest, geen bike mee maar een surfplank.

Enjoy!!
haha dan was ik nu nog aan het fietsen halverwege Portugal. Nee fiets ging gelukkig mee in kofferbak van huurauto.
En die Guincho streek (en verder naar het noorden) staat bekend om de surfers ja.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Tonner schreef:Lekkere fiets hoor! Prachtige omgevingen in Portugal. Met de waterbottle zie je goed hoe klein het S frame eigenlijk is!

Ja die watterbottle is niet makkelijk te pakken, zeker niet in afdalingen. Was meer een backup aangezien ik ook mijn rugtas met 2 liter bij me had meestal.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Kapitein Iglo schreef:Ah, the beast rides once more! Gelukkig maar!
Ja die scouts kunnen niet allemaal ermee ophouden :D
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Een kleine update aangezien ik mijn Scout weer eens heb mogen gebruiken. Niet zo bijzonder maar ditmaal wel in gezelschap van een ander forumlid die heel toevallig bij mijn zus om de hoek woont en als een malloot op een oldskool Cannondale F5 de buurt daaar onveilig maakt :D

@ Mario070
Nogmaals dank voor je gezelschap gedurende die 2 ritten.

wat beeldmateriaal en alvast sorry voor de lage camerahoek, miste een tussenstuk om camera verder naar achteren te kunnen zetten:
(Ja en die grote mobiele telefoon zal jullie ook wel storen, maar hij kwam zo nu en dan wel van pas. volgende keer haal ik hem zeker weg)
Mario is in ieder geval vaak in beeld :D

https://youtu.be/6B566-U0pJs

verder nog wat foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dat klimmen pfff, soms werd het net te veel...
Afbeelding

en bij de volgende foto was er net iemand OTB omdat voorwiel in dat plasje water bleef hangen. It wasn't me :tong
Afbeelding
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi daar. :-q
En maar fietsen, achter die kleine Hagenees aan!
Flinke regengeulen ook...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

ThaSingleTrackMastah schreef: do 8 november 2018, 22:56 Mooi daar. :-q
En maar fietsen, achter die kleine Hagenees aan!
Flinke regengeulen ook...
En als je niet oppast dan fietst hij ook nog een rondje om je heen. :D
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

ThaSingleTrackMastah schreef: do 8 november 2018, 22:56 Mooi daar. :-q
En maar fietsen, achter die kleine Hagenees aan!
Flinke regengeulen ook...
die kleine Hagenees kan je moeilijk bijhouden ja. bergop trapt hij net zo hard door als bergaf
die geulen waren best wel tricky, toch Mario ? :-D
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Haja....als er nu zo terug naar kijk....lijkt het wel versneld afgespeeld.... :oops: dat was eigenlijk niet de bedoeling (mss dat daarom Victor zo pips op de foto staat, bij Nordest :D :lol: )....en op dat moment dacht ik ook dat het allemaal wel rustig verliep....lekker relaxt... :D maar nee, toch aardig door getrappeld :oops: ....en eigenlijk alles naar beneden gesjeesd.....:lol: :wink:
Hopelijk heeft Victor het goed naar zijn zin gehad om samen met mij daar de trails af te rijden :-D ik heb me meer dan vermaakt, vond het uiteraard super gezellig om samen te rijden en ook gelijk te laten zien waar ik heb gereden (Victor de laatste afdaling mis ik in het filmpje... :-? :( :wink: ) en nog heb willen rijden :-q ook het lijkt Let's Ride waardig te zijn :-D dus ben ik natuurlijk erg blij en trots dat ik een rijder heb mogen leiden door deze wildernis :-D :-q
En die water geulen kunnen idd erg diep zijn (daar heb ik nog wel een aantal foto's van.... :D ) maar ook de mindere diepen geulen is het opletten geblazen....want het lijkt harde ondergrond maar dat is het niet, en voor je het weet ga je alle kanten uit, behalve de goede... :oops: :lol:
Het zal nu niet meer zolang duren voor dat ik alle trails aan elkaar heb geplakt en ze dan ook op de meest logischer wijs aan één stuk zou kunnen rijden en dan moet je denken aan een 60km en het aantal hoogte meters weet ik nog niet precies (en dat zijn er een aantal :D )....maar ook dat meld ik hier later, onder deze topic :-q
Al met al, twee top dagen zowel met het weer en met het rijden lekker kunnen genieten.... :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Wat een gaaf ding! Ik heb zelf ook wel eens naar de scout gekeken. Hoe bevalt ie nu na een poosje? Ook goed om te lezen hoe je met het probleem van je vork om bent gegaan. Ik zelf heb namelijk ook een 27,5+ /29er vork en ben ook op zoek naar mogelijkheden met een LTHT. Ik had niet verwacht om bij de vork een probleem te kunnen verwachten.

Wat mij ook verbaasd is dat je het frame en de pike voor €670,- hebt kunnen kopen?

Ik ben in elk geval nieuwsgierig naar je ervaring met de fiets!
Omdraaien kan altijd nog!
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

JMA1992 schreef: za 9 maart 2019, 21:46 Wat een gaaf ding! Ik heb zelf ook wel eens naar de scout gekeken. Hoe bevalt ie nu na een poosje? Ook goed om te lezen hoe je met het probleem van je vork om bent gegaan. Ik zelf heb namelijk ook een 27,5+ /29er vork en ben ook op zoek naar mogelijkheden met een LTHT. Ik had niet verwacht om bij de vork een probleem te kunnen verwachten.

Wat mij ook verbaasd is dat je het frame en de pike voor €670,- hebt kunnen kopen?

Ik ben in elk geval nieuwsgierig naar je ervaring met de fiets!
De Scout heb gelijk na aankoop meegenomen naar Portugal en daar staat hij als vakantiefiets bij mijn zus. Heb dus niet zoveel ermee gereden maar kan wel zeggen dat hij bevalt, zowel op ruig terrein als ook lekker over gravelwegen fietsen doet hij prima. Inmiddels heb ik de pike eruit gehaald en in mijn 29er Bardino gedaan. In de Scout zit nu een goedkopere rockshox Sektor RL 27,5 140mm vork aangezien ik er toch maar 2 of 3 keer per jaar op ga fietsen. Met wat extra sag had ik overigens toch geen problemen met de pike en als je er 2.6 of hoger qua banden erin gooit dan is zo een plus vork juist prettig. En anders neem je een 29 frame, zit je sowieso goed met je huidige vork.

Verder klopte die 670 wel, frame was 390 en pike was 280. Ik heb echt met geduld zitten shoppen en dan kom je vanzelf leuke aanbiedingen tegen waaronder die pike.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Victor1977 schreef: za 9 maart 2019, 22:09
JMA1992 schreef: za 9 maart 2019, 21:46 Wat een gaaf ding! Ik heb zelf ook wel eens naar de scout gekeken. Hoe bevalt ie nu na een poosje? Ook goed om te lezen hoe je met het probleem van je vork om bent gegaan. Ik zelf heb namelijk ook een 27,5+ /29er vork en ben ook op zoek naar mogelijkheden met een LTHT. Ik had niet verwacht om bij de vork een probleem te kunnen verwachten.

Wat mij ook verbaasd is dat je het frame en de pike voor €670,- hebt kunnen kopen?

Ik ben in elk geval nieuwsgierig naar je ervaring met de fiets!
De Scout heb gelijk na aankoop meegenomen naar Portugal en daar staat hij als vakantiefiets bij mijn zus. Heb dus niet zoveel ermee gereden maar kan wel zeggen dat hij bevalt, zowel op ruig terrein als ook lekker over gravelwegen fietsen doet hij prima. Inmiddels heb ik de pike eruit gehaald en in mijn 29er Bardino gedaan. In de Scout zit nu een goedkopere rockshox Sektor RL 27,5 140mm vork aangezien ik er toch maar 2 of 3 keer per jaar op ga fietsen. Met wat extra sag had ik overigens toch geen problemen met de pike en als je er 2.6 of hoger qua banden erin gooit dan is zo een plus vork juist prettig. En anders neem je een 29 frame, zit je sowieso goed met je huidige vork.

Verder klopte die 670 wel, frame was 390 en pike was 280. Ik heb echt met geduld zitten shoppen en dan kom je vanzelf leuke aanbiedingen tegen waaronder die pike.
Maar komt ie dan juist niet nog hoger te staan? Want wat ik begreep uit de reacties is dat dat juist het probleem was. Ik kwam bij bike24.com een mooie yari tegen voor 549. Rij nu ook een rs yari uit 2015 met 51 mm offset en 150 mm solo air demper. ( ben gelijk aan het zoeken gegaan :D )

Ik persoonlijk denk dat als de inbouwlengte van de vork hoger is je wat rechter gaat zitten op de fiets. Dat lijkt mij gunstiger toch? Word hij met meer sag niet te zompig of kan je dat goed instellen met je compressie op de vork?

Maarre dan heb je een goede deal gesloten voor die 670,- :-q

De scout 275 van 2019 is ook erg mooi. Zie ik nu dat de slang van de dropper onder de trapaslager door loopt? langs de buitenzijde? Is dat niet super kwetsbaar voor schade en lekkage? Is dat bij jou ook zo?
Omdraaien kan altijd nog!
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

JMA1992 schreef: za 9 maart 2019, 22:15
Maar komt ie dan juist niet nog hoger te staan? Want wat ik begreep uit de reacties is dat dat juist het probleem was. Ik kwam bij bike24.com een mooie yari tegen voor 549. Rij nu ook een rs yari uit 2015 met 51 mm offset en 150 mm solo air demper. ( ben gelijk aan het zoeken gegaan :D )

Ik persoonlijk denk dat als de inbouwlengte van de vork hoger is je wat rechter gaat zitten op de fiets. Dat lijkt mij gunstiger toch? Word hij met meer sag niet te zompig of kan je dat goed instellen met je compressie op de vork?

Maarre dan heb je een goede deal gesloten voor die 670,- :-q

Ik zal eens kijken wat het verschil tussen een meta ht am en de scout 275/290 is.
Het gaat om zo een 2cm verschil, met ietsje meer sag en je brengt het terug naar 1cm (zal bij mij ook zijn geweest) of zelfs 0. Heb er een 50mm stuurpen in gezet en een beetje met zadel gespeeld. Bovendien ging ik voornamelijk omlaag dus die extra 1cm kwam alleen maar van pas. Vond vork niet te zompig overkomen met dat kleine verschil maar ben ook geen supertechneut daarin. Offset vind ik zelf niet zo boeiend, het ging mij echt om die 2cm hogere voorkant en dat heeft voor mijn gevoel niet het rijgedrag aangetast.

Ik heb toendertijd ook naar de meta gekeken, maar de Scout sprak me net iets meer aan.
Ik zou als ik jou was en zeker als je niet zo klein als ik bent wel een 29 frame pakken, rolt net even wat lekkerder.

edit: een hogere voorkant kan prettig zijn voor je zitpositie maar het moet wel matchen met de geometrie van een fiets dit in verband met handling etc. Vandaar dat ik het heb proberen te corigeren
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Victor1977 schreef: za 9 maart 2019, 22:27
JMA1992 schreef: za 9 maart 2019, 22:15
Maar komt ie dan juist niet nog hoger te staan? Want wat ik begreep uit de reacties is dat dat juist het probleem was. Ik kwam bij bike24.com een mooie yari tegen voor 549. Rij nu ook een rs yari uit 2015 met 51 mm offset en 150 mm solo air demper. ( ben gelijk aan het zoeken gegaan :D )

Ik persoonlijk denk dat als de inbouwlengte van de vork hoger is je wat rechter gaat zitten op de fiets. Dat lijkt mij gunstiger toch? Word hij met meer sag niet te zompig of kan je dat goed instellen met je compressie op de vork?

Maarre dan heb je een goede deal gesloten voor die 670,- :-q

Ik zal eens kijken wat het verschil tussen een meta ht am en de scout 275/290 is.
Het gaat om zo een 2cm verschil, met ietsje meer sag en je brengt het terug naar 1cm (zal bij mij ook zijn geweest) of zelfs 0. Heb er een 50mm stuurpen in gezet en een beetje met zadel gespeeld. Bovendien ging ik voornamelijk omlaag dus die extra 1cm kwam alleen maar van pas. Vond vork niet te zompig overkomen met dat kleine verschil maar ben ook geen supertechneut daarin. Offset vind ik zelf niet zo boeiend, het ging mij echt om die 2cm hogere voorkant en dat heeft voor mijn gevoel niet het rijgedrag aangetast.

Ik heb toendertijd ook naar de meta gekeken, maar de Scout sprak me net iets meer aan.
Ik zou als ik jou was en zeker als je niet zo klein als ik bent wel een 29 frame pakken, rolt net even wat lekkerder.

edit: een hogere voorkant kan prettig zijn voor je zitpositie maar het moet wel matchen met de geometrie van een fiets dit in verband met handling etc. Vandaar dat ik het heb proberen te corigeren
Ja precies. Ik ben zelf 1,78. Ik ga alle info weer op een lijstje zetten :D

De scout 275 van 2019 is trouwens ook erg mooi. Zie ik nu dat de slang van de dropper onder de trapaslager door loopt? langs de buitenzijde? Is dat niet super kwetsbaar voor schade en lekkage? Is dat bij jou ook zo?
Omdraaien kan altijd nog!
Plaats reactie